Mitä jos myis vaan kaikki pois ja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "santeri"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"santeri"

Vieras
aloittais uudestaan ns puhtaalta pöydältä. Mitä jos tulisi vaikka tulipalo tai maanjäristys (mikä tosin ei täällä kovin todennäköistä) ja kaikki menisi. Mitähän sitä haluaisi säästää jos siihen olisi mahdollisuus.. Hmm, äkkiseltään ei tule mieleen kuin tietokone ja puhelin, niissä on kaikki tärkein (tietenkin läheisten ihimisten lisäksi). Mutta tarvitsisinko oikeasti paljoa muuta? Rahallahan saa kaiken tarvittavan.

Paljonkohan ihminen tarvitsee tavaraa, oikeasti?

Kuinka vähällä sinä tulisit toimeen?

terv rojumäärään hiton kyllästynyt... Ja en tiedä, kai vähän omaan elämäänkin. Vaikka se ei kyllä siitä kummenisi vaikka kaikki myisin?

No mulla on aika vähän rahaa, että jos yhtäkkiä kaikki tuhoutuis niin olis vaikeaa korvata edes välttämättömät. Mutta noinniinku ylipäätään pärjäisin vähemmälläkin, paljon turhaa on myös kertynyt vuosien saatossa.

Ma oon kahdesti muuttanut maata ja molemmilla kerroilla ottanut mukaan vain vaatteita, tietokoneen, puhelimen ja kameran. Molemmilla kerroilla on ollut periaatteena, etta vain tarpeellisen ostan ja kappas vaan, kuinka sita kaikkea kertyy ja ostaa asioita jotka on "kivoja", vaikkei tarvisi.

Ma en siis osaa ainakaan elaa niin vahalla kuin mahdollista.

[QUOTE="vieras";29063275]Vuokraa varasto ja pakkaa sinne kaikki. Saat hetken miettimis aikaa.[/QUOTE]

ei onnistuisi. En jaksa pakata vain sitä varten että mietin mitä teen.. Ja jos pakkaan ne varastoon, niin sinne ne jää :D

[QUOTE="northern soul";29063279]Ma oon kahdesti muuttanut maata ja molemmilla kerroilla ottanut mukaan vain vaatteita, tietokoneen, puhelimen ja kameran. Molemmilla kerroilla on ollut periaatteena, etta vain tarpeellisen ostan ja kappas vaan, kuinka sita kaikkea kertyy ja ostaa asioita jotka on "kivoja", vaikkei tarvisi.

Ma en siis osaa ainakaan elaa niin vahalla kuin mahdollista.[/QUOTE]

Voi kun pystyiskin vaan lähtemään ko.varustuksen kans. Mutta kun ei vaan oikeen oo varaa perustaa aivan uutta elämää : / Tai siis mun elämä olis varmaan aika ankeeta jos ei ois ku patja ja kattolamppu ja läppäri :D

[QUOTE="northern soul";29063279]Ma oon kahdesti muuttanut maata ja molemmilla kerroilla ottanut mukaan vain vaatteita, tietokoneen, puhelimen ja kameran. Molemmilla kerroilla on ollut periaatteena, etta vain tarpeellisen ostan ja kappas vaan, kuinka sita kaikkea kertyy ja ostaa asioita jotka on "kivoja", vaikkei tarvisi.

Ma en siis osaa ainakaan elaa niin vahalla kuin mahdollista.[/QUOTE]

Tätä juuri mietin. Osaisiko sitä olla keräilemättä taas kaikkea.. Olen muuttanut ikäisekseni aika vähän ja en kertaakaan vaihtanut maata. Sen verran on siperia opettanut, etten enää parissa viime muutossa ihan kaikkea kerännyt mukaani, osa meni ihan roskiinkin.

Mutta mikä ihme siinä on, ettei osaa olla ostamatta sitä kaikkea kivaa! Kun ei sitä hautaansa mukaan saa, vaikka vähän aikaa voi elämää sulostuttaakin. Ahdistaa!

Kyllä kannattaa välillä perkata turhaa rojua pois. Kaikki mistä et tykkää. Kaikki, mitä et oo esim puoleen vuoteen tarvinu (jotku kausitavarat sit erikseen).

Sitähän sanotaan että koti kertoo asujastaan... Jotenki että jos hamstraa turhaa roinaa, niin turhaa roinaa kantaa päässäänki...tai jotai.

Mutta muista että yhden roju on toisen aarre, pistä mieluummin myyntiin tai anna pois, kuin roskiin.

Viimeksi muokattu:
Kyllä kannattaa välillä perkata turhaa rojua pois. Kaikki mistä et tykkää. Kaikki, mitä et oo esim puoleen vuoteen tarvinu (jotku kausitavarat sit erikseen).

Sitähän sanotaan että koti kertoo asujastaan... Jotenki että jos hamstraa turhaa roinaa, niin turhaa roinaa kantaa päässäänki...tai jotai.

Mutta muista että yhden roju on toisen aarre, pistä mieluummin myyntiin tai anna pois, kuin roskiin.

Aah, tuntuu niin vaikealta aloittaa todenteolla. Olen vähän sitä tehnytkin, lähinnä vaatteiden osalta. Ja roinaa ynnä painolastia mulla on kyllä pää täysi :D

Joo siis kiertoon lähinnä ajattelin laittaa, tuossa aiemmassa kerroin lähinnä siitä, että mulla oli siis ihan roskiin sopivaakin tavaraa nurkissa muutosta toiseen.

J sehän se elämästä hankalaa tekeekin, että toisen roju on toisen aarre, minä kun olen niitä aarteita ainakin löytänyt :D

Ongelma on ehkä siinä, että olen kiintynyt rojuuni. Siis ne on tavallaan muistoja. Muistan keneltä olen saanut, mitä tapahtui, missä olin jne.. Eli ne kertoo mitä joskus tapahtui ja millasia ystäväni ja lehiseni ovat. Miten niistä osaa luopua, vaikkei niillä tee mitään? Pitääkö niistä ottaa kuvia ja pistää sitten kiertoon? Onko kukaan muuten tehnyt niin? Vaatteet on tietenkin asia erikseen. Tarvitseeko ihminen oikeasti 40 toppia?

[QUOTE="santeri";29063331]Ongelma on ehkä siinä, että olen kiintynyt rojuuni. Siis ne on tavallaan muistoja. Muistan keneltä olen saanut, mitä tapahtui, missä olin jne.. Eli ne kertoo mitä joskus tapahtui ja millasia ystäväni ja lehiseni ovat. Miten niistä osaa luopua, vaikkei niillä tee mitään? Pitääkö niistä ottaa kuvia ja pistää sitten kiertoon? Onko kukaan muuten tehnyt niin? Vaatteet on tietenkin asia erikseen. Tarvitseeko ihminen oikeasti 40 toppia?[/QUOTE]

Mää oon muuten oikeesti miettinyt tätä =) Kun tavallaan se esine ei oo välttämättä itsessään se muisto, vaan muisto tulee mieleen kun näkee esineen. Niin eikö kuvan näkeminen vaikuttaisi samalla tavalla?

Mää oon muuten oikeesti miettinyt tätä =) Kun tavallaan se esine ei oo välttämättä itsessään se muisto, vaan muisto tulee mieleen kun näkee esineen. Niin eikö kuvan näkeminen vaikuttaisi samalla tavalla?

Mä luulen, että ilman sitä kuvaa osa näistä muistoista ajan mittaan unohtuisi. Kuvan näkeminen saisi ainakin minut vain harmittelemaan, miksi tuokin on tullut hävitettyä. Meitä on vaan niin moneen junaan. Toiset sanovat, etteivät välitä materiasta. Aika monelle näistä se materia onkin tosiasiassa vain kertakäyttöhyödyke. Laittavat jotain pois, jotta saavat tilalle uutta. Toiset sitten taas kiintyvät tavaroihinsa ja käyttävät loppuun asti.

Jos oikein luopumisen makuun pääsee, voi tehdä vaikka kuten nää:

pera-ja-nokka: helmikuu 2007

[QUOTE="vieras";29063365]Mä luulen, että ilman sitä kuvaa osa näistä muistoista ajan mittaan unohtuisi. Kuvan näkeminen saisi ainakin minut vain harmittelemaan, miksi tuokin on tullut hävitettyä. Meitä on vaan niin moneen junaan. Toiset sanovat, etteivät välitä materiasta. Aika monelle näistä se materia onkin tosiasiassa vain kertakäyttöhyödyke. Laittavat jotain pois, jotta saavat tilalle uutta. Toiset sitten taas kiintyvät tavaroihinsa ja käyttävät loppuun asti.

Jos oikein luopumisen makuun pääsee, voi tehdä vaikka kuten nää:

pera-ja-nokka: helmikuu 2007[/QUOTE]

Hmm, en tiedä, minulla se kuvan ottaminen ja sitten lupuminen saattaisi toimiakin. Minä ikävöisin sitä asiaa, en sitä tavaraa. Kuulostaako hullulta? Ja kun katsoisin kuvaa, saattaisin ajatella, että voi mahoton, tuo noin, enpäs muistanutkaan, hoh hoi.. tuopas muistoja mieleen tai jotain :) En siis ehkä niinkään kaipais sitä tavaraa itsessään, jos ymmärrät.

Mä luulin, että olen varsinainen kummajainen, mutta että muutkin olisivat miettineet totaalista luopumista tai vanhojen kamojensa kuvaamista, jotta voisi niistä luopua! Ollaan me ihmiset kummallisia :D

Jos tekee ensin listan, mitä ilman ei tulisi toimeen. Ja siitä sitten pikkuhiljaa vähentäisi, myisi ja kierrättäisi kamojaan. Pääsisi hissukseen kaikesta ylimääräisestä eroon? Sitten vain ostokielto päälle, ei uutta kamaa, koska ethän sinä sitä TARVITSE!

Mitä ihmeen rojua ihmiset hamstraa, kun sitä on riesaksi asti? Miksi niitä rojuja on ostettu ja kai niillä jotain käyttöä on vai huvikseenko nurkkiin pölyttyyn? Mulla on paljon koruja ja joku voisi pitää jonain rojuna, mutta mulle ne tuovat iloa. Kaikki muu on käyttötavaraa ja siis onhan nuo korutkin käyttöön, joten ei kai mulla mitään turhaa ole. Mitähän siellä muiden nurkissa lojuu?

Mä niin haluaisin kanssa niin paljosta tavarasta luopua, mutta kun ne monet tavarat on joltain läheiseltä saatuja niinpä...
Joku kysyi että mitä siellä nurkissa lojuu? Mulla ylimääräistä, mistä voisin ihan hyvin luopua on kynttilä ym. kippoa,kulhoa, vaaseja, liinavaatteita (siis niitä on ihan liikaa), papereita (opiskeluajalta), pelejä ja kaiken näköistä pientä tilpehööriä. Ja sitten lapsen lelut, niitä on mahdottomasti. Tykkään hyvin yksinkertaisesta ja mitä vähemmän tavaraa niin sitä parempi.