Mitä kahviastiastoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sunnuntain sisustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sunnuntain sisustaja

Vieras
Minkälaiset astiat teillä laitetaan pöytään, kun tulee vieraita tai tehdään muuten vaan juhlavampi kattaus? Oletteko olleet tyytyväisiä astioihin?

Meiltä puuttuu vielä juhlavampi kahviastiasto, enkä osaa päättää mitä sarjaa alkaisimme kerätä. Mielellään sarjaa, jota voisi yhdistellä kirkkaisiin Kastehelmi -astioihin...

Jos sinä ostaisit nyt kahviastiaston niin millaisen haluaisit? :)

images

Pentik viinimarja.
2 kuppia tosin uupuu kun tuotanto on lopetettu :(

[QUOTE="vieras";27462643]Valkoinen iittalan teema, tosin ne kahavikupit on niin mitättömiä että kahvikupeiksi 3dl mukit.[/QUOTE]

Harkitsin KoKo sarjan kahvikuppeja, mutta hylkäsin ne just sen takia että ne on liian isoja. :D

Teemaa harkitsen vielä. Ne eivät kyllä herätä mitään suurempia tunteita ("ihanat, pakko saada"), koska ovat niin perustylsät...

[QUOTE="vieras";27462723]Ne ovat kaikessa funktionallisuudessaan täydelliset, ei siihen mitään krumeluureja ja prinsessapaskaa tarvitse.[/QUOTE]

Täytyy kai pitää ne harkinnassa, kun noin hanakasti niiden funktionaalisuutta puollustat. ;)

teemat on kylllä iha supertylsät. niitä on nykyään iiihan jokapaikassa kahviloista koteihin. Eikä teemat mun mielestä edes sovi kastehelmeen, kun kastehelmet ovat sellaisia siroja ja "herkkiä", ja teemat taas joenkin jykeviä ja "maskuliinisia". En osaa kuvitella teemaa ja kastehelmeä samassa kattauksessa, enkä teemaa ainakaan "parempina" kuppeina vaan ennemminkin sitten sellaisina aamukahvikuppeina.

[QUOTE="vieras";27462752]teemat on kylllä iha supertylsät. niitä on nykyään iiihan jokapaikassa kahviloista koteihin. Eikä teemat mun mielestä edes sovi kastehelmeen, kun kastehelmet ovat sellaisia siroja ja "herkkiä", ja teemat taas joenkin jykeviä ja "maskuliinisia". En osaa kuvitella teemaa ja kastehelmeä samassa kattauksessa, enkä teemaa ainakaan "parempina" kuppeina vaan ennemminkin sitten sellaisina aamukahvikuppeina.[/QUOTE]

Jätätkö lapset hankkimatta, koska kaikilla muillakin on, vaikka haluaisit lapsia?

Teema (kilta )on ajaton designklassikko, tottahelvetissä niitä näkyy muuallakin. Valkoinen teema ja kastehelmi sopii täydellisesti yhteen.

Minä olen muotoilija, sisustaja, sisustussuunnittelija ja intohimoinen ruuan ja kattauksien tekijä.

[QUOTE="vieras";27462771]Jätätkö lapset hankkimatta, koska kaikilla muillakin on, vaikka haluaisit lapsia?

Teema (kilta )on ajaton designklassikko, tottahelvetissä niitä näkyy muuallakin. Valkoinen teema ja kastehelmi sopii täydellisesti yhteen.

Minä olen muotoilija, sisustaja, sisustussuunnittelija ja intohimoinen ruuan ja kattauksien tekijä.[/QUOTE]

En jätä lapsia tekemättä siksi että muillakin on, koska muilla ei ole samanlaisia lapsia kuin minulla. Jos ostan kaupasta teema-astioita, niin muilla on ihan prikulleen samanlaiset teemakupposet kuin ne munkin.
Minä teen töitä ruoan, kattauksen, astioiden, materiaalien ja somistusten parissa, joten tiedän kyllä myös mistä puhun :)

Minustakin Teema on kovin arkinen. Käytämme niitä joka päivä. Ja Arctican myin itse juuri pois, koska on niin 80-luvun näköinen.

Minusta kavereiden kahvikattaukseen sopii Teema oikein hyvin. Sen sijaan juhliin en sitä käyttäisi. Lumi on minusta ihana sarja. Haaveilen siitä, mutta kylläkin ruoka-astiastoksi. Pidän myös Villeroyn sarjoista. Ne ovat sirompia ja niissä on monia vaihtoehtoja. Itse haluaisin kahvisarjan sieltä.

Meillä on Marimekon Siirtolapuutarhaa ja Räsymattoa lautasissa, kupeissa, kulhoissa ja mukeissa. Lasit on Sukat makkaralla -laseja. Ja samat astiat arkena ja juhlana.

Pentikin Vanilja on meillä parempana kahviastiastona. Joku sanoi, että sopii saunailtaan, mutta ei mun mielestä http://www.pentik.com/fi/products/astiasarjat/Sivut/ProductCategory.aspx?Catalog=VCNK10&Category=NR100150(Pentik+Base+Catalog)