Mitä kaikkea mun tarvis ton 2vuotiaan kans touhuta? *kun mikään ei riitä*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kutistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kutistunut

Vieras
Mä alan oleen aika stressaantunut.

Siis ihan tavallista arkea eletään, kotona olen ipanan kanssa.
Päiviin kuuluu tietysti normi kotiaskareet, lisäksi piirrellään, sutataan sormiväreillä, muovailuvahasta tehdään kaikkee hassua, leivotaan, rakennellaan legoilla, luetaan kirjoja (tietenkään näitä kaikkia ei samana päivänä ) ym.
Ulkoillaan. Kerran viikossa muskari.

Ja moni ihminen lähipiirissä on sitä mieltä, että lapsi tarvisi viedä hoitoon että saisi virikkeitä ja muista lapsista seuraa.

Mä jotenkin olen aatellut, että ton ikäiselle riittäis äidin seura ja puuhat kotona. Alkaa tuntumaan, että ihan väärässä olen :(

Meillä 1v8kk poika ja aika paljon on sulla touhuilemista muksun kanssa miun mielestä. Ja siis hyvässä mielessä tarkotan kun itellä alkaa into mennä samoihin istu lattialla, lue kirjaa, rakenna legoilla hommiin :D Itellä huono omatunto jos haluisin viikata pyykit rauhassa tai tiskata vaikka mut koko ajan pitäs olla tuolla lattialla tönöttämässä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Kutistunut:
Ja siis tarkennan, että ei mua tuo ipanan kanssa touhuilu stressaa, vaan se painostus hoitoon viemiseen!

Jos tuota miun tekstiä tarkotit niin en mie ainaskaan niin ajatellut, lähinnä omaa tympääntymistäni purin. Mut kyllä varmasti on tarpeeks touhuumista tuossa tuon ikäselle pojalle.

Alkuperäinen kirjoittaja katie-:
Ja siis tarkennan, että ei mua tuo ipanan kanssa touhuilu stressaa, vaan se painostus hoitoon viemiseen!

Jos tuota miun tekstiä tarkotit niin en mie ainaskaan niin ajatellut, lähinnä omaa tympääntymistäni purin. Mut kyllä varmasti on tarpeeks touhuumista tuossa tuon ikäselle pojalle.

Siis tajusin vasta jälkikäteen, että tekstini taisi olla vähän epäselvä.
En sun kirjoitusta tarkoittanut =)

Mä olen koittanut näillä "vie hoitoon"-tuputtajille selittää, että en näe tarvetta viedä ipanaa edes kahtena päivänä viikossa hoitoon. Mutta sitten riemu vasta repeekin..enkö ajattele lapseni parasta? Toivonko, että syrjäytyy jo pienenä? *miten helvetissä 2v voi syrjäytyä |O *

Ja nää samat ihmiset toitottaa kuinka sitten saisin omaa aikaa. Siis hitto, ipana nukkuu päivällä kahden tunnin unet, illalla menee yöunille klo 19. Onhan mulle siinä ihan riittävästi aikaa touhuta omiani!

just ton takia lapsi pitäisi viedä tarhaan; siellä lapselle tarjotaan ikätasolle sopivaa tekemistä ilman äidin stressaamista siitä mitä hänen lapsen kanssaan pitää tehdä. mee töihin!

Mä alan oleen aika stressaantunut.

Siis ihan tavallista arkea eletään, kotona olen ipanan kanssa.
Päiviin kuuluu tietysti normi kotiaskareet, lisäksi piirrellään, sutataan sormiväreillä, muovailuvahasta tehdään kaikkee hassua, leivotaan, rakennellaan legoilla, luetaan kirjoja (tietenkään näitä kaikkia ei samana päivänä ) ym.
Ulkoillaan. Kerran viikossa muskari.

Ja moni ihminen lähipiirissä on sitä mieltä, että lapsi tarvisi viedä hoitoon että saisi virikkeitä ja muista lapsista seuraa.

Mä jotenkin olen aatellut, että ton ikäiselle riittäis äidin seura ja puuhat kotona. Alkaa tuntumaan, että ihan väärässä olen :(

Läpä läpä. Jätä omaan arvoonsa ja kuittaa, että haluat ITSE hoitaa omat lapsesi ja lisää, että tuon ikäisen on monien tutkimuksienkin mukaan parasta olla kotihoidossa!
Parivuotiaalle ja vanhemmallekin riittää tavallinen arki aivan hyvin. Meillä kaksivuotias auttaa kotitöissä (tyhjentää astian- ja pyykinpesukonetta, harjaa lattiaa, pyyhkii joka paikan rätillä, yms) ja tietenkin ulkoillaan joka päivä, käydään kaupassa ja asioilla, tavataan kaveriperheitä, luetaan, piirretään, kuunnellaan lastenmusiikkia ja lauletaan, nukutaan makoisia päiväunia yhdessä, jne.

Alkuperäinen kirjoittaja äly:
just ton takia lapsi pitäisi viedä tarhaan; siellä lapselle tarjotaan ikätasolle sopivaa tekemistä ilman äidin stressaamista siitä mitä hänen lapsen kanssaan pitää tehdä. mee töihin!

Luitko koko ketjun?
Mä en stressaa tekemisiäni lapsen kanssa, vaan sitä että mua painostetaan viemään lapsi hoitoon!!

Sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin olla äiti, antaa turvaa ja syliä. Meillä on jo kaksi lasta olleet kotihoidossa eskariin asti ja pelkkiä kehuja tulee koulusta ja kavereita riittää vaikka muille jakaa. Olet varmasti paras hoitaja lapsellesi =)

Yhteistyössä