mitä kaikkea olette tehneet jouluksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tonttumuori
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tonttumuori

Vieras
itse olen leiponut piparit, suklaamurupiparit, taatelikakun, joulupullat

lanttu, porkka ja perunalaatikot pakastimeen

joulukortit kirjoitettu

jouluverhot vaihdettu keittiön ikkunaan

jouluvalot kyntteliköt joka ikkunalla,

jouluvalot ulkona, lyhdyt puissa

muutamia lahjoja ostettu vaan ei vielä paketoitu.

joulunalusaika keskitytään siivouksiin ja joulun odotukseen.

Verhot vaihdettu, seitsemät sukat ja kaksi kaulahuivia kudottu, lahjat kasassa. Eilen ostin suklaakakun pakkaseen.

Lähes kaikki siis tehty. Loput tehdään joulunaluspäivinä.

Osa joulukoristeista laitettu, tontunkalenteriin kaikki ostettu, samoin suurin osa joululahjoista. Torttua ja glögiä syöty muutaman kerran, siinä se. Ruuat tehdään vasta sitten aatonaattona ja niillä main, piparit leivotaan reilun viikon päästä.

Muutama lahja hankittu. Muuta en oo tehnyt. Valoja laittelen viikon päästä ikkunoille. Laatikot ja muutkin ruuat teen vasta aaton aattona. Minusta pakastetut laatikot eivät ole hyviä. Ai niin, ostin mä eilen joulukortit =)

Koristeet on laitettu. Puuttuu vielä pussikalenterin täyttö kun en eilen sitä täyttänyt vaikka oli tarkoitus.. Leipomukset puuttuu vielä, ne sitten lomalla ehkä =) Niin ja muutama lahja täytyy vielä ostaa.

laatikot
hevospiiras
katkarapupiiras
vihannespalat
juusto-ja lihasarvet
porkkana-ja ruis-sämpylät
toscakakku
luumuappelssiinijuusto-piiras
koristeita on ja valot on
pöytä pidennetty ja iso kynttilänjalka kiillotettu
verhot vaihdettu

vielä paljon tekemistä.

Jonkun verran on tehty.

Verhot vaihdettu keittiöön, makkariin ja lastenhuoneeseen. Samoin koristeltu kaikki huoneet tämän vuoden teeman/teemojen mukaan. Valot sekä ulkona että sisällä, lähinnä paperitähtiä tänä vuonna sisällä. Lisäksi muutaman kirkas led-sarja esim. havuasetelmissa.

Kortit on askarreltu, kuoret on kirjoittamatta vielä.

Mietitty joululahjat lähes valmiiksi, ihan kaikkea ei ole hankittu kuitenkaan vielä. Mietittynä myös muutama itse tehtävä lahja.

Askarreltu jotain koristeita, mm. kransseja.

Piparit leivotaan huomenna, samalla teen paria eri laatua pikkuleipiä myös. Laatikot teen raakapakasteeksi todennäköisesti 5.12. Sitten on vielä listalla jonkun verran leipomista (kuivakakku, kinkkujuustosarvet, leipää) ja joulusiivot joulua edeltävänä perjantaina. Niin ja tietysti isot jouluruokaostokset.

Torttuja on meilläkin paisteltu ja glögiä juotu.

Tää on iihan parasta aikaa vuodesta :xmas: :xmas: :xmas:

ostanu melkein kaikki lahjat, mies laitto jouluvalot.. siivouksia on aloiteltu pikkuhiljaa, kuten ikkunat pesty ja muutama kaappi järjestelty ja pyykkikorit pidetään mahdollisimman tyhjinä =)

Alkuperäinen kirjoittaja nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja viime tipassa:
Minusta pakastetut laatikot eivät ole hyviä.

Ootko kokeillut tehdä raakapakasteena? Eli paistamista vaille valmiina pakastimeen?

En oo kokeillut tehä pakkaseen valmiiksi, koska pakastimeeni ei mahdu, vaik minulla onkin niitä kolme, joista kaks arkkupakastetta. Marjoja, lihaa, mehuja...pakasteet lähes täynnä. Samalla vaivalla paistan laatikot samantien. Minusta ne eivät paljon aikaa vie. En tee kuin lanttu - ja porkkanalaatikkoa.
En muutenkaan hössötä joulua mahdottomasti etukäteen. viimeisen viikon aikana laitan joulun meille kotiin. Joulun sanoma on minulle paljon tärkeämpi kuin kaikki joulukoristeet + muut hiluvitkuttimet =)
Kukin laittaa sellaisen joulun kuin haluaa ja silloin kun se oikealta tuntuu.

Yhteistyössä