Mitä kaikkea täytyy ottaa huomioon kun ottaa kissan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nueva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Tuollaisen kissan voisin ottaa lemmikiksi
catwoman250e1.jpg

:laugh: Noh, minä en välttämättä tahdo meidän nurkkiin tuollaista pyörimään.... mieheltä en edes kysy. :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:
Kissa täytyy muistaa kastroida riittävän varhaisessa vaiheessa! :o Muutoin alkaa kevättalvella hirmuisen mourinat, kaikki naapurin kissat tulevat teille, joka ulkonurkka talosta haisee kissank*selta ja pian on iso pentue jossain päin taloa tai puutarhaa.
Eihän sellaista saa tehdä.Ajattele miltä se tuntuisi jos sullekin tehtäisiin

Alkuperäinen kirjoittaja Chala:
Alkuperäinen kirjoittaja Einäin:
Käsittääkseni laki on sama lemmikkieläinten; kissojen ja koirien kohdalla. Taajama alueella ei saa eläintä vapaana pitää. Ja muistan kuulleeni, että jos vieras kissa ilmaantuu sun tontilles, sen saa huoletta ampua. En nyt jaksa alkaa ettiin, että onko se noin.

Kissaa ei todellakaan saa ampua. Eläinsuojelulaki sanoo että kissa ei ole mikään riistaeläin ja kissan saa tosiaankin viranomaisen luvalla (tai äärimmäisessä hätätilanteessa) lopettaa inhimillisesti ja kivuttomasti vain jos se on selkeästi villikissa (ja muistaakseni piti olla huonossa hapessa), eli naapurin kattia ei saa ampua vaikka se pihalle tulisi.

Mistä ihmiset ihan oikeasti tämän on keksineet? Mä olen nimittäin kuullut ihmisen itsensä retostelleen että hän kyttäsi kiväärin kanssa naapurin kattia että jos se näyttää merkkejä että aikoo metsästää, se on villiintynyt ja hän saa sen ampua. WTF?! Voitais ottaa täällä jenkkilait käyttöön; luvatta tontilla -> saa ampua. Ihmisen siis.

Vaivauduin vähän kuukletteleen. Siis toi ampuminen on joskus ollut sallittua, mutta olikos se sit v-96 kun laki muuttu sillain, että enään ei saa. Kissan saa ottaa kiinni ja viedä eläinsuojeluun, jos se on omalla pihalla. Mutta ei saa vahingoittaa. :) Ja kissoja saa pitää vapaana, mutta toi koskee myös kissoja; 2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua;

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ikiteinix:
Kissa täytyy muistaa kastroida riittävän varhaisessa vaiheessa! :o Muutoin alkaa kevättalvella hirmuisen mourinat, kaikki naapurin kissat tulevat teille, joka ulkonurkka talosta haisee kissank*selta ja pian on iso pentue jossain päin taloa tai puutarhaa.
Eihän sellaista saa tehdä.Ajattele miltä se tuntuisi jos sullekin tehtäisiin

smiley-confused004.gif

Lopettaisin mouruamisen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoiks joku jo et kandee ottaa kissalle vakuutus.

Minusta kissan vakuutukset ovat aika turhia. Niillä ei nimittäin ole läheskään niin paljon vaivoja kuin esim. rotukoirilla. Meillä on 10v burma ja 8v maatiainen, eikä kumpaakaan ole käytetty eläinlääkärissä kuin rokotuksilla.

Yhteistyössä