Mitä kaikkia "kestotuotteita" teidän perhe käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja MoetMuM:
Meillä ei taida olla varsinaisesti mitään kestojuttuja käytössä, mutta pyrimme ostamaan mahd. laadukkaita vaatteita huonekaluja yms.

Siis ostatte ilmeisesti ns. merkkituotteita, joita tehdään samoissa pajoissa kuin niitä halpistuotteitakin. Näissä juuri ihmisiä huijataan, kun he eivät pysty erottamaan todellista laatua. Hyvä esimeekki on kodinkoneet, joissa muutama naapuri uskoi ostaneensa kovalla hinnalla merkkituotteet ja hyvää laatua. Sitten toinen naapuri, joka huoltaa näitä koneita tokaisi, että teillähän on samat koneet, eri merkkiä ja hintaeroa talon koneisiin tuli n. 4000,-?.

mulla on kuukuppi ja lapsi käytti kestovaippoja kunnes oppi päiväkuivaksi. Yöllä nykyään kertis.

talouspaperia korvaamaan voi surauttaa esim. harsoista sellaisia neliöitä/kaitaleita ja laittaa pinon pöydälle/johonkin rasiaan mistä helppo napata aina käyttöön.

tuosta kestokahvinsuodattimesta en tykännyt. ostin varmaan huonon, päästi paljon kahviputua läpi.

Mua harmittaa kun haluaisin kestovaippailla, mutta koen nuo jotenkin työläiksi, isoiksi ja kalliiksi (juu tiedän että pidemmällä tähtäimellä ovat halpoja, mutta kertaostona hirvittää)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mua harmittaa kun haluaisin kestovaippailla, mutta koen nuo jotenkin työläiksi, isoiksi ja kalliiksi (juu tiedän että pidemmällä tähtäimellä ovat halpoja, mutta kertaostona hirvittää)

Eikä tähän pitäny mitään silmäniskuja tulla kun ihan vaan toinen sulku = )

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

ei ne ole työläitä. Tai onhan niistä vähän enemmän hommaa kuin kertakäyttövaipoista muttei mahdottomia.

Käytön jälkeen sankkoon. Kansi päälle tai ilman kantta, miten tykkää.

Kun vaippoja alkaa olla koneellinen, tai aikaa mennyt 2-3pvää, vaipat koneeseen. Isoimmat kakat kannattaa huuhdella pois vaipoista.

Pesun jälkeen kuivumaan/rumpuun.

Vaippojen täyttö seuraavaa käyttöä varten.

Melko vaivatonta ja iisiä.

-kuukuppi
-pikkuhoususuojat
-kauppakassi
-hedelmäpussi

-pakastukseen kunnolliset rasiat, sit mitä joskus johonkin tarvii muovipusseja, niitä kierrätetään et ei nakata yhen käytön jälkeen roskiin jos jäänyt vain muruja eikä tahroja.

Millaisia on ei-kestot tiskirätit?

Yhteistyössä