mitä kakun täytteeksi?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Panu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Panu

Vieras
Onko tylsää jos kakussa on kaksi kerrosta samaa täytettä? Ajattelin mansikkamoussea, mutta pitäisikö toisessa välissä olla esim. valkosuklaamoussea?

Onko liivatemousse parempi (sellaisia ohjeita näkyy olevan reilusti) vai sellainen johon tulee marjoja+flora vispiä+tuorejuustoa+ valkosuklaata?

Vaimolle teen kakun sunnuntaiksi. olen ennenkin kakkuja tehnyt, mutta innostuin katselemaan netistä blogeja ja kakkuja on toinen toistaan hienompia.

Mun mielestä on kivempi jos on kahta eri makua. Voithan laittaa mansikkamoussea molempii välihin ja kaveriksi esim. Lemon curdia. Helpompaa on mielestäni tehdä täytteitä johon ei tule liivatetta. Tässä ohje mansikkatäytteeseen ilman liivatetta:

http://www.kinuskikissa.fi/?p=1351

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä on kivempi jos on kahta eri makua. Voithan laittaa mansikkamoussea molempii välihin ja kaveriksi esim. Lemon curdia. Helpompaa on mielestäni tehdä täytteitä johon ei tule liivatetta. Tässä ohje mansikkatäytteeseen ilman liivatetta:

http://www.kinuskikissa.fi/?p=1351

Kuullostaa niin namilta!!!! Lemon curd on todella hyvää ja helppoa käyttää kakkujen välissä. Tällaisen kakun voisin itsekkin ottaa sunnuntaina :)

Alkuperäinen kirjoittaja evööss:
mites minttukrokanttisuklaa? sen rouhentaa ja laittaa vaikka mansikkahilloa ja kermavaahtoa?

En nyt oikein ymmärtänyt...
Eli mihin se minttukrokanttisuklaa rouhe laitetaan ja mikä sen täytteen hyydyttää? Suklaa yleensä riittää hyydyttämään kakun mutta silloin suklaa pitää olla sulaa ja sitä pitää olla enemmän.
Itse en kyllä alkaisi hillojen kanssa pelaamaan jos vielä on makeaa suklaata...

itse pidän ettei kakussa ole montaa eri makua sekaisin, mutta maku asioistahan ei voi kiistellä. meillä kakuntäyte suosikki on mansikka-vanilia täyte, eli vanhanajan vaniliakastiketta (nestettä puolet vähemmän kun pussin ohjeessa) sekaan kermavaahtoa ja mansikkamarmeladia.

Yhteistyössä