Mitä kannattaisi tehdä ,uus tilanne..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henrietta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Henrietta

Aktiivinen jäsen
23.07.2004
8 078
0
36
Niin , eli meidän 6,5vuotias poika olisi huomenna menossa hyvälle kaverilleni yökylään.On ollut usein aiemminkin(menee 8 v.veljensä kanssa)ja aina ovat viihtyneet tosi hyvin,ilosta kirkuen lähteneet.

Nyt sitten tämä nuorempi sanonut muutaman kerran tänä iltana että hän ei halua jäädä sitten yöksi,vaan tulisi kotiin illalla.Ei mitään itkenyt ole tms.kunhan vaan todennut ettei mene.

Eikä siinä mitään,mutta...meillä mies on pois koko vkl (erittäin harvinaista)ja minä olen sopinut kavereiden kanssa menoa(ihan yksin viihteelle,harvinaista)

Luulin että kaikki ookoo kun aina on tää pienempikin mennyt erittäin mielellään hoitoon...onkohan sillä nyt joku vaihe?Mummolaankaan ei jäänyt viikolla yöksi vaan tuli ainoana lapsena sieltä kotiiin,sinnekkin ennen jäänyt AINA mielellään..

Pitäisköhän perua meno...vai pistää vaan poika hoitoon?

mie en ainakaan raskis pistää sit hoitoon! meillä poika ei halunnu jäädä kahdeksi yöksi mummolaan ni mies jäi sit pojan kans toisena iltana kotiin,ku mie lähin juhlimaan.

Arvasinkin että tulee juuri näitä vastauksia,ehkäpä hain jotain rohkaisua omalle päätökselle...saahan silti harmittaa kun en pääse kavereiden kanssa?saahan? B)

Täytyy nyt huomenna katsoa mitä poika sanoo..

Mä varmaan keskustelisin asiasta ja hienovaraisesti koittaisin saada lapsen mieltä muuttumaan. Saattaisin jopa koittaa lahjontaa tyyliin: haetaan joku kiva filmi sinne mukaan tai muuta. Siis ihan ymmärrän että haluaisit lähteä jos kerran harvinaista herkkua on. Mutta missään nimessä en väkisin veisi. Eli jos lapsi edelleen haluaisi ehdottomasti tulla kotiin, niin kyllä mä sitten koittaisin siirtää sitä menoa myöhemmäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Arvasinkin että tulee juuri näitä vastauksia,ehkäpä hain jotain rohkaisua omalle päätökselle...saahan silti harmittaa kun en pääse kavereiden kanssa?saahan? B)

no tottahan toki! :D
toivotaan nyt kuitenki että pääset tuulettuun!

Saa harmittaa, tottakai. Kyllähän sä olet myös ihminen, jolla on myös omat tarpeet ja halut, vaikka äiti oletkin =) :hug: . Mutta älä näytä sitä lapsellesi ;) .

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Meillä 6v sanoi myös monta kertaa, ettei halua mennä mummille tai lähteä ukin mukaan reissuun. Kyllä poika sitten loppujen lopuksi lähti ja kivaa oli ollut. :D

Sieltä sä tulit todistamaan ainakin että on todella harvinaista että meillä mies lähtee k-o-k-o vkl johonkin yksin :D :attn:

Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:

Saa harmittaa, tottakai. Kyllähän sä olet myös ihminen, jolla on myös omat tarpeet ja halut, vaikka äiti oletkin =) :hug: . Mutta älä näytä sitä lapsellesi ;) .

En tietenkään,tosin suunnittelen tässä jo että jospa saisin papn tänne pojan kanssa,mieluusti se tulee aina ja kyselee vaikkei olisi tarviskaan että tarviiko hoitaa?

Nyt olen jo todella julma
:x

Onko mahdollisesti kuullut sun suunnitelmista?

Meillä ainakin mieli muuttui yökyläilystä heti kun kuulivat et mulla oli jotain menoa..Ja yleensä lapset kuitenkin mielellään sinne kylään menivät, kun asiasta oli vähän keskusteltu ;)

Mun mielestä se on lähinnä jo ton ikäsen kanssa se että asia sovitaan että silloin menee hoitoon eikä lapsi määrää sitä!? Teki esikoinen kans tota mut ei siihen auttanu sanoa et nyt on näin.

Meillä 6v sanoi myös monta kertaa, ettei halua mennä mummille tai lähteä ukin mukaan reissuun. Kyllä poika sitten loppujen lopuksi lähti ja kivaa oli ollut. :D

Meillä oli myös joskus tuollaista. Ja monta kertaa jätettiin jopa itkevä lapsi hoitoon. Kun se itku nimittäin loppui heti ja sen jälkeen oli lapsella taas superkivaa isovanhempien kanssa. Jonkinlaista eroahdistusta sen hetken, mutta pahalta se tottaikai tuntui se itku. Voi sitä mun pientä kultaani :heart: .

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Meillä ainakin mieli muuttui yökyläilystä heti kun kuulivat et mulla oli jotain menoa..Ja yleensä lapset kuitenkin mielellään sinne kylään menivät, kun asiasta oli vähän keskusteltu ;)

Hei...ei poitsu muuten tiedä mitään että olen menossa..esikon kanssa juttelin että jospa äiti sitten menee "sen ja sen"äidin kanssa vähän syömään ja tanssimaan,mutta kuopus ei ollut siinä.

Ajattelisin sinuna enemän lasta, kun itteäs. Väkisellä ei ainakaan kannata poikaa sinne hoitoon viedä. Saattaap sitte ollakki viimenen kerta, että lähtee edes päiväseltään :/
Lapset on sellasia. Meillä on nyt tuo 5-vuotias sellanen, että on touhulla jonnekkin lähdössä ja sitte saattaa melkeen viimetingassa sanoa, että en mää lähekkään ku haluan olla, äiti sun kans :whistle: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mun mielestä se on lähinnä jo ton ikäsen kanssa se että asia sovitaan että silloin menee hoitoon eikä lapsi määrää sitä!? Teki esikoinen kans tota mut ei siihen auttanu sanoa et nyt on näin.

Kun oliskin joku pakkomeno(työt tms.)niin tottakai olis mentävä,omatunto se vaan kolkuttaa kun ihan viihteelle menisin.
:saint:

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Hei...ei poitsu muuten tiedä mitään että olen menossa..esikon kanssa juttelin että jospa äiti sitten menee "sen ja sen"äidin kanssa vähän syömään ja tanssimaan,mutta kuopus ei ollut siinä.

ok, aattelin vaan, et josko sillä on tullu ajatus et äiti meinaa mennä jonnekkin ilman mua, eikä se oo hyvä juttu :whistle:

Mut, kuitenkin..eiköhän se yökyläily ihan hyvin mene, kokeile ainakin saada se vapaa ilta itselles :D

Meillä oli myös joskus tuollaista. Ja monta kertaa jätettiin jopa itkevä lapsi hoitoon. Kun se itku nimittäin loppui heti ja sen jälkeen oli lapsella taas superkivaa isovanhempien kanssa. Jonkinlaista eroahdistusta sen hetken, mutta pahalta se tottaikai tuntui se itku. Voi sitä mun pientä kultaani :heart: .

En mä osaa kuvitella että poika edes itkisi , ihan vaan on sanonut rauhallisesti että hän ei haluisi jäädä sinne yöksi.Koskaan ei ole itkenyt hoitoon menoa,tiedä sitten , jospa se koittelee mua vaan.

On tää vanhemmuus vaikeeta toisinaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
Ajattelisin sinuna enemän lasta, kun itteäs. Väkisellä ei ainakaan kannata poikaa sinne hoitoon viedä. Saattaap sitte ollakki viimenen kerta, että lähtee edes päiväseltään :/
Lapset on sellasia. Meillä on nyt tuo 5-vuotias sellanen, että on touhulla jonnekkin lähdössä ja sitte saattaa melkeen viimetingassa sanoa, että en mää lähekkään ku haluan olla, äiti sun kans :whistle: :heart:

Tottakai mä ajattelen lasta enemmän,jos itkisi ja kiljuisi että älä äiti vie,niin en kyselisi tässä tällaisia.Tää tuli vaan ihan puskasta että ei halua mennä.Koskaan ei ole tällaista ollut,ei koskaan.Ei mitään viimetingan juttuja eikä mitään.

Sillä kyselen että jos jollain olisi samanlaista ollut.

En tietenkään,tosin suunnittelen tässä jo että jospa saisin papn tänne pojan kanssa,mieluusti se tulee aina ja kyselee vaikkei olisi tarviskaan että tarviiko hoitaa?

Nyt olen jo todella julma
:x

Joo en tuota niin tosissani kirjoittanutkaan, mutta niin sä sen varmaan ymmärsitkin =) . En mä näe tuossa mitään julmaa. Jos pappa haluaa tulla ja lapsi tahtoo mieluummin olla kotona, niin onkos tuo nyt niin paha? Ei mun mielestä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Jo tokkiisa saapi harmittaa,mua harmittais ainakin vastaavassa tilanteessa!!!!
Sullen on muuten pukannu vähän viestiäkii.. :whistle:

Ai täytyy mennä tsiigaileen viestejä sitten
:D

Huomaatko,aina täällä vaan,töissä ja kotona...kuka noi lapsetkin hoitaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Lasisilmä:
Jo tokkiisa saapi harmittaa,mua harmittais ainakin vastaavassa tilanteessa!!!!
Sullen on muuten pukannu vähän viestiäkii.. :whistle:

Ai täytyy mennä tsiigaileen viestejä sitten

Huomaatko,aina täällä vaan,töissä ja kotona...kuka noi lapsetkin hoitaa...

Joo huomasin,just aattelinki et mihin tää maailma on menossa kun kakarat sa ite ittensä kasvattaa ja hoitaa!! :whistle: ;)
Mullakin taas isompi serkun perheen kanssa asuntovaunuilemas ja pienempi mammalla ja papalla yökylässä.Niinku olivat viimeviikonloppunakin :o Mieti!!Ei ees omia muksujaan viittetä huolehtia vaan tyrkätään isovanhemmille vaan *tähän sellate kunnon silmienmuljautteluhymiö,kiitos!* :saint: :saint: