Mitä keittiön pienkoneita teillä on? Mitkä kovassa käytössä ja mitkä kaapin pohjalla pölyttymässä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja leilani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käytössä viikottain:
mikrouuni
kahvinkeitin
vedenkeitin
sähkövatkain


Harvemmin kuin viikottain:
leivänpaahdin


Käytössä hyvin harvoin:
sauvasekoitin
rikkaimuri


Mulla ei oo yhtään pikkukonetta täysin käyttämättömänä.
 
Käytössä päivittäin tai ainakin lähes päivittäin:
* vedenkeitin
* mikro
* leivänpaahdin

Käytössä aika usein ja on tarpeellinen:
* sähkövatkain ja siihen liittyvät muut osat kuten silppuri ja sauvasekoitin

Käyössä harvemmin, mutta kuitenkin:
* kahvinkeitin (vieraita varten)
* vohvelirauta
* leipärauta

Komerossa käyttämättömänä:
* monitoimikone, vanha
 
Käytössä on kahvinkeitin ja kahviautomaatti (jauhaa pavuista), leivänpaahdin, yleiskone, lettulevy, vohvelirauta, moulinexin fresh express (raastaa, viipaloi), digitaalinen vaaka, sähkövatkain, blenderi ja tefal actifry (ns.rasvakeitin, mutta tarvii vain ruokalusikallisen öljyä.

Harvoin käytettyjä on voileipägrilli (Jamie Oliverin, semmoiset isot levyt), jäätelökone, mehulinko, pienempi yleiskone, maidonvaahdotin (semmoinen kannu) ja sauvasekoitin.

Kaapissa pölyttymässä, mutta silti edes joskus käytössä on monitoimikone, viipalointikone ja leipäkone.
 
Unohtui vielä: ihan päivittäin käytetään vedenkeitintä, josta tulee kuumaa vettä parin sekunnin päästä. Ja mikroa tietty tulee käytettyä. Sitä en osannut laskea mukaan kun on kiinteä kalusteissa...öö...integroitu?
 
Käytössä päivittäin kahvinkeitin, vedenkeitin, mikroaaltouuni (jos se nyt on pienkone?).

Käytössä noin viikottain: vatkain, sauvasekoitin, yleiskone (josta useimmiten tehosekoitin l. blenderiosa).

Digitaalinen keittiövaaka on käytössä erittäin harvoin. Paitsi suolapurkin telineenä...

Munankeitin mulla joskus oli mutta mies heitti sen pois, kun se oli hänen mielestä tarpeeton... Samoin meiltä on pistetty kiertoon mm. voileipägrilli, leivänpaahdin ja vohvelirauta.

Sähköinen sipulinpilkkoja on käytössä joskus.
 
Kahvinkeitin, mikro, blenderi, leivänpaahdin, vohvelirauta ja sähkövatkain, keittiövaaka, leivänpaahdin.

Mitään ei ole pölyttymässä.
 
Käytössä pävittäin:

Mikro
kahvinkeitin
vedenkeitin
sähkövatkain(ei päivittäin, mutta tosi usein)
Sodastream
tehosekoitin vai mikä toi nyt on, smoothieta varten

Todella harvoin käytössä:

silitysrauta
sauvasekoitin
leivänpaahdin
 
Käytössä säännöllisesti:
leivänpaahdin, sauvasekotin, sähkövatkain, vedenkeitin, voileipägrilli, mikro

Käytössä paljon kausittain:
Mehulinko
Blenderi

Käytössä välillä:
Vohvelirauta

Pölyyntyy:
Ei mikään

Varastossa höyrystin, jota käytettiin todella paljon edellisessä asunnossa
 
Mihin teillä mahtuu keittiössä yleiskone? Meillä ei mihinkään, joten sen paikka on makkarin kaapissa. Harvoin sen jaksaa ottaa esille.

Meillä on ihan työtasolla. Käytän sitä kuitenkin 2-4 krt viikossa, en viitsi nostella edestakaisin. Kun en käytä sitä, heitän päälle kauniin leivinliinan. Viehän se tilaa, mutta helpompaa näin.
 
Käytössä;
*leivänpaahdin
*Moccamaster
*mikro

Suht usein;
*sauvasekoitin/silppuri
*sähkövatkain
*pöytägrilli(voileipiin)

Ei käytössä koskaan;
*sodastream

Hankintalistalla;
*Kenwoodin yleiskone
*vohvelirauta
 
Mikroaaltouuni, kahvinkeitin, sähkövatkain, leipäkone, sauvasekoitin, tehosekoitin, sodastream, vedenkeitin, leivänpaahdin, jäätelökone, popparikone, voileipägrilli.

Leipäkonetta käytetty viime aikoina aika vähän, mutta on kuitenkin esillä.Vedenkeitintä tulee eniten käytettyä silloin kun on juhlia tai tulee vieraita.

Monitoimikonetta olen nyt harkinnut ostettavaksi, kun käsistä voimat vähentyneet.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä