Mitä kerätä kummilapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmi"

Vieras
Minulla on pieni läheinen kummilapsi ja haluaisin alkaa keräämään hänelle lahjaksi jotain, mutta mitä? Olen kuullut, että jotkut kummit ovat keränneet lapselle esim. hopealusikoita, mutta mitä muuta voisi kerätä?

Tyttölapselle vaikka Nomination tai Kalevalan My Saaga tai jotain vastaavaa korua. Noitahan on olemassa vaikka kuinka monta erilaista nykyään.

Pojalle vähän vaikeampi keksiä...

Kyseessä on siis vauva. Täyttää vuoden huhtikuussa. Nomination on kiva, mutta menee varmasti muodista ennenkuin tämä pieni prinsessa on niin vanha, että korusta nauttisi. Olisikohan tuo my saaga ajattomampi? Ajatuksena taustalla olisi siis se, että voisin kerätä tuota sinne täysi-ikäisyyteen asti. Jotain astiasarjaa mietin itsekin, mutta aiheuttaako vanhemmille päänvaivaa säilytyksen/ käytön suhteen?

Astiastot aina hyviä, mutta onko kaikki tallessa/ehjänä kun täyttää 18v.. Eli esim. hopeiset tai jotkin muut hienot ruokavälineet olis hyvä lahja, ei tartteis pelätä rikkoontumista.

itse en olisi halunnut, että kummi keräisi nomination korua juuri sen takia, että tuskinpa olisi enää muodissa, sitten kun sillä jotain tekisi esim. n. 10 vuotiaana.

jotkut kerää hopealusikoita, mutta kuinka moni niillä mitään tekee. Tämä tosin riippuu niin henkilöstä. Jollekin voi olla oikein passelilahja.

Yhdelle lapselle tiedän kerättävän helminauhaa. Yksi helmi kerrallaan. Tämäkin sopii joillekin tyttölapsille, mutta tuskin on ihan joka perheen juttu.

En myöskään usko, että kummini olisi osannut ostaa minua miellyttäviä astioita. Joten sekin vähän hölmö.

Ja juu, eihän niitä lahjoja pitäisi arvostella, mutta kyllä se kummikin varmasti haluaa kerätä jotain sellaista, mitä joko lapsi tai vanhemmat arvostavat.

Astioissa on vielä sekin, että pitää varmistaa miten kauan sitä luvataan valmistaa. Ei ole kiva jos sarjan valmistus lopetetaankin niin, ettei ole ehtinyt kerätä niin paljon kuin oli tarkoitus.

Mullakin on keväällä vuoden täyttävä kummilapsi ja ajattelin ostaa jotain kirjasarjaa, esim. juuri tuota Mauri Kunnasta. Vaikkei siitä aikuisena enää ole sille lapselle iloa, sen voi antaa taas eteenpäin omille lapsille, koska nehän ovat klassikoita, joita luettiin jo iät ajat sitten, luetaan edelleen ja luetaan taatusti jatkossakin.

Muumimukeja mietin mäkin! Ne 90-luvun mukithan on nyt arvossaan,ehkäpä jonain päivänä myös nämä tämänpäivän tuotannossa olevat. Ainakaan niitä ei vuosikymmeniä ole luultavasti saatavilla. Itse kerään muumimukeja ihan vaan itselleni.... :)

Meillä toisen lapsen kummit on avanneet lapselle tilin, jolle säästävät lasta varten. Pieniä summia, mutta kyllähän siitäkin jotain ehtii kertyä. Saa lapsi sitten ostaa mitä tarvitsee, kun isompana saa tilin käyttöönsä. Ja Kalevalan korusarjan riipus toisilta kummeilta. Sai jo kastelahjaksi.

Itse olen ajatellut keräämistä "ajankohtaisemmin". Olen ostanut kummitytölle Muumi aterimia. :)

Itse olen ajatellut ruveta keräämään hopealusikoita, mutta ehkä vasta muutaman vuoden päästä (kummityttö on nyt 4 v.). Ne kestävät koko elämän ja itsestäni moiset olisivat ainakin olleet mukavia lahjoja - pikku tiedustelujen mukaan myös vanhemmista kiva idea. Tähän mennessä en olekaan kerännyt mitään varsinaista, esim. kirjat, astiat tai kestävät ja järkevät lelut (esim. legot tai leikkieläimet) ovat mielestäni sopivia lahjoja.

Älä ainakaan mitään astioita!
Täällä nimimerkki komerot täynnä lapsen astioita ja ikää vasta vajaa neljä vuotta... Ja omaan kämppään muutto aika kaukana ja siihen asti ne lojuu meillä nurkissa, kun tuntuisi hassulta ottaa käytöön kun kummit on lapselle ostanut lahjaksi :(

[QUOTE="Miu";25463920]Älä ainakaan mitään astioita!
Täällä nimimerkki komerot täynnä lapsen astioita ja ikää vasta vajaa neljä vuotta... Ja omaan kämppään muutto aika kaukana ja siihen asti ne lojuu meillä nurkissa, kun tuntuisi hassulta ottaa käytöön kun kummit on lapselle ostanut lahjaksi :([/QUOTE]

Just tätä mietin, että tuleeko astioista vanhemmille riesa.

Nuo Mauri Kunnaksen kirjat oli aika kiva idea. Muumimukeja tuossa perheessä kerätään ja käytetään arjessa, joten ehkä ne lapsen muumimukit olisi hankala erottaa tuosta.

Hmm. Onneksi on vielä aikaa kehitellä tätä ajatusta. Jos tulee kivoja vinkkejä mieleen, niin vastaan otetaan mielellään.

[QUOTE="Miu";25463920]Älä ainakaan mitään astioita!
Täällä nimimerkki komerot täynnä lapsen astioita ja ikää vasta vajaa neljä vuotta... Ja omaan kämppään muutto aika kaukana ja siihen asti ne lojuu meillä nurkissa, kun tuntuisi hassulta ottaa käytöön kun kummit on lapselle ostanut lahjaksi :([/QUOTE]

Itse olen ainakin ihan käyttöön ajatellut ja antanut ne muutamat astiat joita olen, ja käytössä ne ovatkin. Mitään tiettyä sarjaa en kyllä ole kerännyt ja tuntuisikin aika hassulta antaa pikkulapselle vaikka jotain valkoista teemaa... omat lahjani ovat siis aina olleet lastenastioita tai muuten pienestä tytöstä somia.

Meillä yhden lapsen kummit ovat perustaneet lapselle tilin, johon laittavat joka vuosi synttäreinä tai jouluna pienen summan. Kiva minusta. Myös hopealusikat olis mielestäni kiva, niistä ei tule säilytysongelmaa ja vaikka ehkä pojat ei niitä teini-iässä osaa arvostaa, säilyy niiden arvo kuitenkin ja aikuisena niistä on iloa. Mauri Kunnas -kirjat on jees, mutta niitä ei ehkä enää 12 vuotiaalle tai vanhemmalle voi laittaa...

Muumimukeja mietin mäkin! Ne 90-luvun mukithan on nyt arvossaan,ehkäpä jonain päivänä myös nämä tämänpäivän tuotannossa olevat. Ainakaan niitä ei vuosikymmeniä ole luultavasti saatavilla. Itse kerään muumimukeja ihan vaan itselleni.... :)

Mä kerään kummitytölleni juuri noita vanhempia, jo tuotannosta poistuneita muumimukeja, itseltäni ne kaikki jo löytyvät - tuplana :)

Yhteistyössä