Mitä kivaa keksisi lasten kanssa? tuntuu et laivallekin lähtö niin vaikeaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pois 4seinän sisältä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pois 4seinän sisältä

Vieras
Lapset 5 ja 1. Laivalla tavallinen hytti ei käy, kun mun tarttis pienemmän kanssa nukkua alhaalla ja samoin isomman lapsen. Ja meinasin siis että 1v nukhadettua menisin viereiseen sänkyyn kun ei todellakaan mahdu niin ahtaasti nukkumaan. Ja lisäksi ne hiton rattaat vie puol hyttiä.

Mitä vois tehdä tuon ikäisten lasten kanssa?!? jotain arjesta poikkeavaa!

Miksi se 5 v ei voi nukkua yläsängyssä?
Rattaat me ollaan aina laitettu kasaan, ja säilytetty suihkukopissa :D
Me käydään usein laivalla, eikä se ole koskaan ollut vaikeaa, kun siitä ei tee vaikeaa :whistle:

5v ei uskalla nukkua siellä ja 1v ei ole tähän päivään mennessä edes pinnasängyssä suostunut nukkumaan niin tuskin matkasängyssäkään. ehkä ollaan sit ihan kotona vaan. Mut niin vaan itsellä tekis mieli joskus jonnekin!!

No, kuten totesin, ei laivalla käyminen ole vaikeaa ellei siitä tee vaikeaa...
Miksi et kiipeä itse yläpetiin sitten, kun pieni on nukahtanut?
Tai miksi ette ota erilaista hyttiä, sellaista jossa on parivuode ja kerrossänky?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
5v ei uskalla nukkua siellä ja 1v ei ole tähän päivään mennessä edes pinnasängyssä suostunut nukkumaan niin tuskin matkasängyssäkään. ehkä ollaan sit ihan kotona vaan. Mut niin vaan itsellä tekis mieli joskus jonnekin!!

Lähtekää johkiin hotellilomalle!

Lapset suostuvat monenlaisiin asioihin, kun on jotain uutta ja kivaa tiedossa, nukkumaankin =) Monet lapset siis, eivät varmaan kaikki, mutta siltikin minä voisin tohtiutua kokeilemaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Tai miksi ette ota erilaista hyttiä, sellaista jossa on parivuode ja kerrossänky?

Hmm.. olin ystäväni kanssa lasten kanssa laivalla ja meillä oli 3+3 lasta. Hyvin meni ja kaikilla oli niin mukavaa ;)

Menkää johonkin kylpylähotelliin viikonlopuksi. Parisänky, jossa voit nukkua 1vuotiaan kanssa ja ottaa viisivuotiaalle lisävuoteen. Jos lapset viihtyisi hallilla, siitä hotellilta voitte käydä kaupunkia kiertelemässä ja vaikka syömässä ja muuta kivaa.

Alkuperäinen kirjoittaja asennetta:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:

Hmm.. olin ystäväni kanssa lasten kanssa laivalla ja meillä oli 3+3 lasta. Hyvin meni ja kaikilla oli niin mukavaa ;)

Me oltiin lähes 3 v ja 5 v lasten kanssa laivalla viimeeksi ma-ti.
Eka reissu tehtiin kun esikoinen oli 4 viikkoa. Sen jälkeen ollaan käyty parikymmentä kertaa laivalla.
Ja joka kerta on ollut kivaa. Kaikilla. Ei puhettakaan siitä, että kaikki olisi ihan kamalan hankalaa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Menkää johonkin kylpylähotelliin viikonlopuksi. Parisänky, jossa voit nukkua 1vuotiaan kanssa ja ottaa viisivuotiaalle lisävuoteen. Jos lapset viihtyisi hallilla, siitä hotellilta voitte käydä kaupunkia kiertelemässä ja vaikka syömässä ja muuta kivaa.

hallilla siis tarkoitin allasosastoa :D Jos isä on mukana voitte viikonlopun aikana vaikka vuorotella lasten hoidossa ja toinen pääsee hetkeksi rentoutumaan. Tai jos 1vuotias ei viihdy uimassa, voi toinen keksiä hänelle silläaikaa muuta virikettä tai ottaa nokoset hotellihuoneessa :)

Tai sitten menette Tallinnaan, laivalla yli vaan ettei nukkua tarvitse keenkään hytissä ja sieltä maista yöksi tai pariksi joku kiva hotelli :) Rattaat mukaan ja 1v voi siellä ottaa nokoset kun tulee väsymys.

Tolla ajattelutavalla ettehän te voi mennä hotelliinkaan, joutuu lapset sielläkin itsekseen nukkumaan, ainakin isompi, luulisin. Kuuluuko teidän perheeseen iskäkin?
Me kans laivalla reissattu paljon eikä ole ollut mitään ongelmia. 1-vuotiaalle tosiaan saa vielä matkasängyn ja viikkarilla maholista saada kunnollinen sängynlaitakin, myös isommalle. Hyvin siis mahdutte tavalliseen hyttiin.

Yks vaihtoehto on et otatte LYX-hytin missä on parisänky. VikingClub alennuksella tais olla 88? tuollainen, ainakin isabellalla. "LYX. Kansi 9.
Ulkohytti. Kiinteä parivuode. TV, radio, puhelin, hiustenkuivain ja jääkaappi.
Pinta-ala: 11,3 neliömetriä"
isabella_lyx_large.jpg

Missä sun lapset normaalisti nukkuu :|

Alkuperäinen kirjoittaja navettapiirin kikkakokkare:
se että kaikki tuntuu vaikealta on vaan ihan itsestä kiinni. mitään ei lasten kanssa ihan vaivattomasti saa, ja joka asiaan löytyy ratkaisu. jos ei viitsi yrittäää joutuu olemaan sitten vaan kotona

Mä voin tunnustaa että mulle myös laivalle lähtö lasten kanssa on vaikeaa. Niin vaikeaa, etten lähde siihen raahtaamiseen vapaaehtoisesti. En näe sitä ollenkaan lomana. Ensin 4 tunnin linja-automatka, sen jälkeen terminaaliin tungokseen seisomaan lasten ja matkatavaroiden kanssa, kun pääsee laivaan, ahdas hytti lasten ja matkatavaroiden kanssa.

Laivassa lapset ei meinaa millään nukkua; kiukkua, kiukkua ja kiukkua. Lapset selvästi väsyy. Ainoa tekeminen on shoppaileminen ja syöminen josta lapset ei meillä nauti ja se pallomeri missä saadaan ehkä tunti menemään.

Sen sijaan kyllä me muuta puuhaa keksimme ja juuri ap:llekin ehdottelin tallinnaan reissua tai hotellimatkaa.

Yhteistyössä