Mitä kodinhoitaja oikeasti tekee? ja kuin helposti sellaisen saa ja mitä maksaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en ole tarvinnut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Minä";26776296]Niin no mullakin oli "tuntematon teini" mun apuna, siis nostoissa yms. en mäkään niitä yksin olisi jättänyt. Kyllä sä selviät, aika menee yllättävän nopeasti. Ja aina ei ole mahdollisuutta valita ottaako leikkausta vai ei![/QUOTE]

joo ei ole oikeasti mahdllisuutta perua leikkausta :)

nykyisin ei enää saa kodinhoitajaa lapsiperheeseen. niiden aika menee vanhuksiin. joissakin kunnissa sosiaali puolelta saa perhehoitajan tai sitten joutuu palkkaamaan yksityisenhoitjan tai mll:tä.
tai sitten joutuu laittamaan lapset hoitoon

Vaihtoehdot taitaa olla joko pk paikka tai ei mitään.
Me ei saatu viimesyksynä mitään apuja (paitsi pojalle taxi kyyti eskariin) kun meille syntyi lapsi sektiolla, mieheltä murtui jalka ja mulle tuli jalkaan ruusu (ei pystynyt kävelemään ja kotisairaanhoito kävi 3xpäivässä tiputtamassa suoneen antibioottia). Meillä oli silloin pojat 6v,7v ja 9v ja vauva 2 viikkoa.

Rahalla saa kotiapua. Puolison tulot vaikuttaa ja omasikin, paljonko se teillä sitten maksaa vai maksaako mitään. Yleensä riittää toisenkin työssäkäynti siihe, ettei kovin halvalla saa.. ihan ilmasiks perussiivousapua ei taida nykypvänä enää juuri kukaan saada. :)

Hoitopaikka voi olla aika tiukilla, mutta kun napakasti selität tilanteen soittaessasi.. niin luulisi nyt kunnalta jonku löytyvän? Niillä pitäis aina olla niitä paikkoja "hätätapauksia" varten muutama. Sairaalasta pitäis ohjeita saada myös ja sossuja sielläkin on, jotka noista asioista tietää. -jos olisit yh, saisit parhaimmillaan myös ruokatarpeet kotiin muutaman vkon ajan. Tuokin on toki kuntakohtaista..

Yhteistyössä