Mitä korvaukseksi viallisesta/huonosta tuotteesta valmistajalta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyselijä"

Vieras
Eli mitä ootte saanut valmistajalta korvaukseksi siitä vaivasta että lähettelette niitä tuotteita?

Nyt mun tapauksessa kyse harmaantuneesta suklaasta jossa reilusti päiväystä.

yleensä tuotteita ei pidä lähettää mihinkään.
se joko viedään takaisin kauppaan mistä on ostettu ja saadaan rahat takaisin
tai sitten heitetään roskiin ja postin kautta on tullut joku pieni hyvitys lappunen millä saa ostettua vastaavanlaisen uuden tuotteen

[QUOTE="mä";23211800]yleensä tuotteita ei pidä lähettää mihinkään.
se joko viedään takaisin kauppaan mistä on ostettu ja saadaan rahat takaisin
tai sitten heitetään roskiin ja postin kautta on tullut joku pieni hyvitys lappunen millä saa ostettua vastaavanlaisen uuden tuotteen[/QUOTE]

Mulle sanottiin että pitää lähettää niin tutkivat syyn moiseen..
Ja siis kaupassa sanottiin että voivat ottaa sinne ja saan rahat takas, tai sitten KANNATTAA lähettää itse sinne tutkittavaksi, tai soittaa sinne valmistajalle ja kysyä sitä mitä tehdään?
Soitin tahtoivat takas sinne tutkittavaksi.

ostin siis kaksi tupla shuffle patukkaa, toisen avasin kassan jälkeen, koska olo oli heikko, tuote oli harmaa.
Avasin sen toisen samantien ja se ei ollut harmaa. Olivat kai samaa erää, tai ainakin samaa parastaennen päiväystä.
Kävin infossa valittamassa tuosta harmaasta, ja mulle sanottiin moin kuin tuossa yllä jo kirjoitin.

Itse sain kerran muovipussimaisista erikois kondomeista (5kpl) hyvitykseksi 4 x 10kpl noita samoja kortsuja (olivat toki kunnossa) ja kaksi liukuvoide purkkia.

Onko sillä väliä mitä sieltä saa korvaukseksi? Tuskin kyselevät, että mitä saisi olla?

On sillä väliä.. mä en ainakaan huvikseni maksa skeidasta tuotteesta.
Kyllä mun mielestä mahdollisesti terveydellekkin haitallinen tuote pitäs korvata jotenkin.
Kiva jos sä tykkäät ostella kaikkea ja palauttaa ne sitten kuluitta valmistajalle :)
Mulla ei oo semmoseen varaa.

Suklaan harmaa pinta johtuu useimmiten kuljetuksen tai varastoinnin aikana lämpötilan laskusta. Ei ole vaarallista ja maistuu ihan samalle. Mä vaittaisin vasta kun on oikeasti aihetta.

Olen saanut 5-20 eur lahjakortin kyseisen valmistajan tuotteille (tuotteesta ja viasta riippuen).

Meillä kävi parisen vuotta sitten niin, että tyttö laittoi jalkaansa toista tai kolmatta kertaa uudet Nokian saappaat. Valitti, että toisessa saappassa on jotakin, joka sattuu. No kokeilin saappaan sisään, ja tunsin todella terävän piikin, kuin naulan. No mulla ei ollut enää kuittia jäljellä, joten laitoin sähköpostia Nokian Jalkineet ostaneeseen Berneriin. Sieltä ystävällinen henkilö kehotti lähettämään saappaat heille, koska saapas pitäisi kuitenkin rikkoa, jotta näkisivät, mikä sinne on joutunut. Ei mennyt kuin pari päivää, kun hän otti uudelleen yhteyttä ja vahvisti pahoittelujen kera, että valmistuksessa oli tapahtunut tämä virhe ja "naula" oli joutunut saappaaseen. Pyysi ilmoittamaan, minkälaiset saappaat haluamme korvaukseksi ja tällä hän tarkoitti koko perhettä! Meille aikuisille lähetettiin valitsemamme saappaat, lapsille kahdet, yhdet vuorittomat ja yhdet vuorilliset sekä laukut! Oltiin kyllä aika hämmästyneitä, mutta kai se on niin, että ko. merkki on niin "iso", että halusivat välttää huonon maineen leviämisen..

[QUOTE="vieras";23211930]Meillä kävi parisen vuotta sitten niin, että tyttö laittoi jalkaansa toista tai kolmatta kertaa uudet Nokian saappaat. Valitti, että toisessa saappassa on jotakin, joka sattuu. No kokeilin saappaan sisään, ja tunsin todella terävän piikin, kuin naulan. No mulla ei ollut enää kuittia jäljellä, joten laitoin sähköpostia Nokian Jalkineet ostaneeseen Berneriin. Sieltä ystävällinen henkilö kehotti lähettämään saappaat heille, koska saapas pitäisi kuitenkin rikkoa, jotta näkisivät, mikä sinne on joutunut. Ei mennyt kuin pari päivää, kun hän otti uudelleen yhteyttä ja vahvisti pahoittelujen kera, että valmistuksessa oli tapahtunut tämä virhe ja "naula" oli joutunut saappaaseen. Pyysi ilmoittamaan, minkälaiset saappaat haluamme korvaukseksi ja tällä hän tarkoitti koko perhettä! Meille aikuisille lähetettiin valitsemamme saappaat, lapsille kahdet, yhdet vuorittomat ja yhdet vuorilliset sekä laukut! Oltiin kyllä aika hämmästyneitä, mutta kai se on niin, että ko. merkki on niin "iso", että halusivat välttää huonon maineen leviämisen..[/QUOTE]

Vau! Mäkin haluan vialliset Nokian saappaat!

Paskalta maistuneessta vissystä sain muistaakseni 7 € hyvityksen. Tiskissä rikkoutuneista Iittalan Kartio laseista (3 kpl meni ekassa pesussa rikki) sain 5 kpl samanlaisia hyvityksenä. Laitilan siideri maistui liuottimelle, lähetin omaan laskuun tölkin ja sisällön: en saanut senttiäkään. Edes selitystä että mitä siinä oli vialla.

Suklaa harmaantuu lämpötilan vaihtelun seurauksena. Sen ei tarvitse edes kuumentua kuin muutaman asteen ja jäähtyä heti perään niin tapahtuu tuo ilmiö jota sanotaan rasvakukaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä hyvitys on hyvä;23211953:
Vau! Mäkin haluan vialliset Nokian saappaat!

Juu, olihan se poikkeuksellisen hyvä korvaus! Onneksi tyttö ei sentään pahasti satuttanut itseään, se piikki oli kyllä tosi terävä..

ystäväperhe oli ostanut atrian jotain isoa kinkkua ja kun rupesivat leikkaamaan sitä, oli siä pallo sitomisnarua (mitä on yleensä kinkun ympärillä) ja sitä oli muutenkin jäänyt kinkkuun sisälle paljon. Tekivät asiasta valituksen ja pian sai koko perheelle kuukauden lahjakortit lihaostoksista ja kolme atrian tuulitakkia, läppärilaukkua, lippistä ja hanskaa.. tietty sit niitä kyniä ja lippulappusiaki oli. Sit lopussa oli viä vetoomus että asiasta ei saa puhua kenellekkää..

Ei pilaantuneita syötäviä lähetetä takaisin mihinkään, yleensä ole n saanut ostokortteja kyseiseen ryhmittymään mistä ostanut jotakin pilalla olevaa ja joskus on tullut uniikki tuotteita lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä;23212131:
ystäväperhe oli ostanut atrian jotain isoa kinkkua ja kun rupesivat leikkaamaan sitä, oli siä pallo sitomisnarua (mitä on yleensä kinkun ympärillä) ja sitä oli muutenkin jäänyt kinkkuun sisälle paljon. Tekivät asiasta valituksen ja pian sai koko perheelle kuukauden lahjakortit lihaostoksista ja kolme atrian tuulitakkia, läppärilaukkua, lippistä ja hanskaa.. tietty sit niitä kyniä ja lippulappusiaki oli. Sit lopussa oli viä vetoomus että asiasta ei saa puhua kenellekkää..

Just, että oikeen vetoomus.. Tää on tätä, Suomessa pitää aina hyssytellä ja salata asioita..

Yhteistyössä