MITÄ kummaa teen tuosta jauhelihasta ruokaa lapselle, joka vihaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
sipulia, suolaa, mausteita, vihanneksia ruuan seassa...mitäkähän vielä...

Ei aina jaksaisi sitä ainaista Makaroni-jauheliha sotkuakaan.

Vaihtoehdot on minimissä... Aina tarvitsee lapsen osa erotella erikseen, mutta mitä kummaa sille keksisi...vaihtelua??? :(

Minä en tekisi lapselle erikseen ruokaa.. ei koskaan totu "normaaliin ruokaan", jos aina vaan paapotaan tuolla lailla.. Kyllä se nälkä laittaa syömään sitä mitä muutkin syö..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä en tekisi lapselle erikseen ruokaa.. ei koskaan totu "normaaliin ruokaan", jos aina vaan paapotaan tuolla lailla.. Kyllä se nälkä laittaa syömään sitä mitä muutkin syö..

peesaan. Ainoa on jos on allerginen esim. kalalle.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Minkä ikäinen lapsi?

Mä tekisin julmasti just sitä sapuskaa mitä haluan...lapsi tottuu sitten ajan myötä syömään sitä mitä muutkin :)

10 vuotta. En pakota syömään sipulia ja mausteita, ihminen elää ilman niitäkin :).

Alkuperäinen kirjoittaja firequeen harmaana:
tee perunamuusi-jauheliha uunivuoka :)

Sitten pitäisi tehdä 2 laatikkoa...ja lapsi yksinään ei syö kuin reilun annoksen, ei koko laatikkoa, minulle ja miehelle eri annos, missä sipulit ja mausteet...

minä teen aina just samaa ruokaa lapsille. mietippä kun lapsesi lähtee kouluun, mitä hän sitten syö kun tuskin tehdään erikseen ruokaa kun ei halua syödä sipulia!

meillä oli jokin aika sitten pojalla vaihe ettei jauhelihaa halunnut. minä julmasti sitä aina laitoin ja on oppinut syömään.

Jätä sipuli pois ja mausta miedosti suolalla ja pippurilla, ei siis mitään yrttejä tai vahvaa maustetta.

Lihapullat menee lapsille aina, samoin meillä suosikki on liha-perunavuoka: lado paistettua jauhelihaa ja perunaviipaleita vuorotellen vuokaan, päälle kuori korppujauhosta ja juustosta, nestettä sekaan ettei ole kuivaa. Voi tehdä myös pottumuussista.

Lasange tai makaronivuoka niin että jauhelihan joukkoon 1prk tomaattikastiketta ja 1prk kermaa tms ja sitä kastiketta vuorotellen makaronin, pätkäspagetin tai lasangelevyjen kanssa. Päälle juustoa. Tulee tosi namia :)

Minkä ikäinen lapsi?

Mä tekisin julmasti just sitä sapuskaa mitä haluan...lapsi tottuu sitten ajan myötä syömään sitä mitä muutkin :)

10 vuotta. En pakota syömään sipulia ja mausteita, ihminen elää ilman niitäkin :).

Onnea vaan :D, kivaahan se on esim. koulussa vaatia mussuliinille ruokaa, missä ei ole mausteita, sipulia, vihanneksia ja ties mitä vielä :laugh:

Curlingia, curlingia.

minä teen aina just samaa ruokaa lapsille. mietippä kun lapsesi lähtee kouluun, mitä hän sitten syö kun tuskin tehdään erikseen ruokaa kun ei halua syödä sipulia!

meillä oli jokin aika sitten pojalla vaihe ettei jauhelihaa halunnut. minä julmasti sitä aina laitoin ja on oppinut syömään.

Lapsi on koulussa :D. Ja siellä ei ole IKINÄ tullut sanomista ruokailuista, syö kun muutkin syö, mukisematta :).

Onnea vaan :D, kivaahan se on esim. koulussa vaatia mussuliinille ruokaa, missä ei ole mausteita, sipulia, vihanneksia ja ties mitä vielä :laugh:

Curlingia, curlingia.
Ihan pikku sivuhuomautus, että eiköhän 10 v ole mussuttanut koulun päperöitä jo useamman vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:

Curlingia, curlingia.
Ihan pikku sivuhuomautus, että eiköhän 10 v ole mussuttanut koulun päperöitä jo useamman vuoden.

Jos vihaa sitä, tätä ja tuota, eikä kultimussua pakoteta syömään sitä mistä ei tykkää, niin kai koulussakin on sitten erikoisruokavalio? :snotty:

Minkä ikäinen lapsi?

Curlingia, curlingia.

Vastasinkin tähän jo.

Koulussa lapsi syö siinä kuin muutkin, eii valittamista.

Me tykätään miehen kanssa paljosta sipulista ja ei haittaa vaikka vihanneksiakin on sotkettuna ruokaan ja paljosta mausteista, lapsi ei. Onko minun nyt siis ihan pakko pakottaa lapsi syömään noita edellä mainittuja, että sinä voisit nukkua yösi rauhassa.

Kaipasin ruokavinkkejä, en kasvatusvinkkejä. Meillä on ihan kunnollinen, hyvin kasvatettu mukula :D.

Jauhelihakastike, lihapullat ja kastike, makaroonilaatikko, lasange, lihaperunavuoka, jauhelihakeitto...

Onhan noita vaihtoehtoja. Jos lapsi ei syö sipulia niin jätä se pois. Samoin mausteet, ne voi lisätä valmiisen ruokaan sinulle ja miehellesi. Tai mausta miedosti.

Miksi tehdä asiaa tämän vaikeammaksi? Ei mielläkään lapset pidä sipulista tai sienistä, eikä vahvasti maustetusta ruoasta joten maustan miedosti ja jätän sipulin&sienet pois, ne eivät ole ihmiselle välttämätöntä ruokaa, joten ilmankin pärjää :)

Höpönpöpö.

Se, että lapsi ei pidä samasat sipulilla kuorrutetusta ruuasta + mausteista kuten me vanhemmat ei tee siitä mitenkään paapottua :).

pitäishän niitä kasviksia edes syödä? :o Mä en todellakaan alkais tekemään lapselle eri ruokaa vain siksi, ettei mussuliini TYKKÄÄ esim. sipulista.. hohhoijjaa..

Tee normaali ruoka teille muille ja tälle 10 veelle vedestä ja pernajauhoista tehty kiisseli. Ei sokeria eikä muutakaan. Anna pöydässä maistaa sitä vesikiisseliä ja jos tykkää syödä sitä mieluummin kuin muuta ruokaa, niin anna mennä. Vaikka se 10 v söisi vesikiisseliä 2 viikkoa, niin siinä ajassa ei mitään puutostauteja ehdi tulla. Mutta ihan varmasti tulee kyllästyminen vesikiisseliin.

Vastasinkin tähän jo.

Koulussa lapsi syö siinä kuin muutkin, eii valittamista.

Me tykätään miehen kanssa paljosta sipulista ja ei haittaa vaikka vihanneksiakin on sotkettuna ruokaan ja paljosta mausteista, lapsi ei. Onko minun nyt siis ihan pakko pakottaa lapsi syömään noita edellä mainittuja, että sinä voisit nukkua yösi rauhassa.

Kaipasin ruokavinkkejä, en kasvatusvinkkejä. Meillä on ihan kunnollinen, hyvin kasvatettu mukula :D.

Maustamatonta jauhelihaa, makaroonia ja ketsuppia. Tai ehkä ihan tavallista arkiruokaa kuten koulussakin: makaronilootaa, jauhelihakastiketta, lihapullia, mureketta, jauhelihakeittoa, jos ne koulun ruoat kelpaavat?

Siinä se ruokavinkki :)