mitä kuoleman jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kkkkkkk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kkkkkkk

Vieras
mitä luulette että sen jälkeen tapahtuu? onko vaan pelkkää mustaa, tyhjää ei mitään... mätänee vaan pois... mummoni kuoli pari kk sitten... jotenkin vaan ajatus siitä että ihminen pistetään arkkuun maan alle mätänemään tuntuu kamalalle. olishan se hienoa jos joku taivas tms paikka olis olemassa tai voi syntyä uudelleen jonakin toisena ihmisenä...

en tiedä miks oon ruvennu kauheasti pohtimaan näitä kuolemaan liittyviä asioita ja sitä onko jumalaa olemassa jne... Lisäks on tullu kauhean kiire.. tuntuu että pitää äkkiä hommata lisää lapsia, pitää mennä naimisiin jne ennen ku aika loppuu kesken....

Riippuu ja roikkuu vähän siitäkin mihin uskontokuntaan kuuluu vai kuuluuko mihinkään ja sitä rataa. Muslimiukoille on vaik kui ja paljon neitsyitä luvassa. Mä taas meen bilettään neitsyt Marian ja muiden pyhien tyyppien kanssa ku oon katolilainen. Mutta se, että uskonko tuohon, on eri asia...

Minun mielestä kaikki loppuu kuolemaan. Ihanan lopullisesti, ei kipuja , ei murheita =)
Ja kuoleman monta kertaa nähneenä - niin lasten,aikuisten kuin vanhustenkin- tiedän että ei ole mitään pelättävää, nyt voi elää ja sitten kaikki loppuu, on loputon rauha.

Kuoleman jälkeen saamme kohdata Jumalan kasvoista kasvoihin, pääsemme Herran kirkkauteen, ikuiseen elämään. Jo täällä maampäällä pyrimme valmistautumaan siihen ja elämään mahdollisimman hyvin ja oikein.

Ei mitään. Elämä on tässä ja nyt ja se pitää itse tehdä merkitykselliseksi. Kuoleman jälkeen ihminen jää kuitenkin elämään toisten muistoissa ja rakkaus ei lopu kuolemaan.

Mä pelkään että ei oo mitään. On vaikeaa kuvitella tilaa "ei mitään" ja "kaikki on loppu".
Miten voi olla? Mutta mä pelkään että se on totuus.

Ja toivon, haaveilen, olisi ihanaa jos ihminen syntyisi uudelleen jonain toisena. Sekin tuntuu oudolta...
Olenko elänyt jo ennen tätä elämää? Kun ei tiedä...

Vaikeita nämä asiat. Varsinkin kun lapset alkavat olla siinä iässä että kyselee, ja kun ei tiedä itsekään mihin uskoo.

Kaikki tietoisuus katkeaa kuin valojen sammutus. Ruumiisi jatkaa elämää luovuttamalla vetensä luonnon kiertokulkuun ja mahdollistaa veden muodossa elämän jatkumista muille elollisille eläimille ja kasveille loput muuttuu hiljalleen mullaksi

Minä ajattelen, että vain tämän kehon matka päättyy. Sielu palaa takaisin ikuisuuteen palatakseen takaisin maan päälle toisessa kehossa tai jatkaakseen matkaa korkeammille henkisille tasoille.
Todellakaan kaikki ei lopu. Olemme kaikki samanarvoisia, kuolemattomia sieluja.

[QUOTE="vieras";23547538]Kuoleman jälkeen saamme kohdata Jumalan kasvoista kasvoihin, pääsemme Herran kirkkauteen, ikuiseen elämään. Jo täällä maampäällä pyrimme valmistautumaan siihen ja elämään mahdollisimman hyvin ja oikein.[/QUOTE]

Niin, ja se ihana asia vielä , mikä meille on luvattu, että taivaassa ihmiset ovat "samalla viivalla", ei ole sairautta eikä eriarvoisuutta. Vammainen lapseni on siellä terve, kuten sisarensa. Jeesus on meille tämän luvannut.

Varmaan samanlaista kuin ennen syntymääkin. Tuntuis todennäköisimmältä. Uudelleensyntymisteoria on kyllä tavallaan kiehtova ja en ole varma mutta luulen että mulla on "muistoja" tms. edellisestä elämästä.

[QUOTE="vieras";23547538]Kuoleman jälkeen saamme kohdata Jumalan kasvoista kasvoihin, pääsemme Herran kirkkauteen, ikuiseen elämään. Jo täällä maampäällä pyrimme valmistautumaan siihen ja elämään mahdollisimman hyvin ja oikein.[/QUOTE]

Tämä on siis se mihin SINÄ uskot. Ja ehkä joku pari muutakin ;) Et kuitenkaan voi puhua siitä absoluuttisena totuutena.

Uusimmat

Yhteistyössä