Mitä kuumetautia liikkeellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vauvarokko? :D:D:D

Ei vaan, leikki sikseen. Meidän 8 kuisella vauvalla oli vauvarokko, kolmen päivän korkea kuume, ei muita oireita.
Paranemisvaiheessa selkä ja mahapuoli täynnä näppyjä.

Nyt on tosi tiukassa olevaa flunssaa liikkeellä, johon kuuluu pitkään kestävä kuume, päänsärkyä, oksentelua, yskää, nuhaa ja kaikkea muuta mitä kuvitella saattaa. Meillä päin lääkärit kirjottelevat nyt suoraan viikon saikkua sen normaalin kolmen päivän sijaan...

Meilläpäin KUULEMMA liikkeellä on kuumetautia, joka voi kestää jopa 6 päivää. Lisäksi tarjolla on aivokalvontulehdusta. Myyräkuume on myös yksi vaihtoehto. Mun kaveri toipu just siitä - oli seitsemän päivää korkeessa kuumeessa : /

Mun pojalla on nyt kolmatta päivää korkea kuume ilman muita oireita. Iltapäivällä käyn näyttämässä häntä lääkärille.

Meilläpäin KUULEMMA liikkeellä on kuumetautia, joka voi kestää jopa 6 päivää. Lisäksi tarjolla on aivokalvontulehdusta. Myyräkuume on myös yksi vaihtoehto. Mun kaveri toipu just siitä - oli seitsemän päivää korkeessa kuumeessa : /

Mun pojalla on nyt kolmatta päivää korkea kuume ilman muita oireita. Iltapäivällä käyn näyttämässä häntä lääkärille.

Millanen se myyräkuume on? Mies oli metsässä raivaushommissa viikonloppuna. Ei kait sitä sieltä saa?

Rhinovirusta on aika paljon liikkeellä.

Mä olen niin skepsis että olin ihan varma että nyt ois THL uutisoinut että sikainfluenssaa uusi aalto mutta ei oo näkynyt. Paljon on ihan perus nuhakuumetta, ja meidän perheessäkin kaikki ollaan nyt viikon verran sairastettu. Jos olis ollut viime talvena niin ois varmaan ollut "sikainfluenssa" tää sama tauti.

meillä lapset oli vuoronperään päivän korkeessa kuumeessa ja kova pääkipu. Minä oon nyt toista päivää kuumeessa ja neljättä päivää pää niin kipeä että tuntuu että se räjähtää! :(

Millanen se myyräkuume on? Mies oli metsässä raivaushommissa viikonloppuna. Ei kait sitä sieltä saa?

No nimenomaan sieltä. Sieltä missä on myyriä. Aiheuttaja kuumeelle on kuulemma joku myyrän virtsan aine eli kun pölläyttää jotain puskaa, johon myyrä on pissannut -> voi saada sen kuumeen... Näin siis oon antanut itselleni kertoa. MUTTA myyräkuumeen itämisaika on useempi viikko eli ei ihan viime viikonlopun metsätöistä oo voinut sitä saada.

Meillä esikoinen oli 2 viikkoa sit kovassa kuumeessa 3 päivää. Nyt sit iski pieniin ja muhun enterovirus. Onpa ihana tauti. Muuten ku kauhee flunssa kaikkine mausteinee mut kivana lisänä suut täynnä näppyjä.

Yhteistyössä