Mitä kuusta suosit; tuuhea leikattu (Amerikka-malli) vai vapasti kasvanut (Maatiais-kuusi)

Kotipsykologi

Jäsen
28.12.2007
592
0
16
Millainen sen kuusen pitää olla. Tänään nähty kuusta monenmoista ja näyttää olevan pääsääntöisesti niitä kasvatettuja ja leikattuja, tuuheita kuusia. Mä kallistun tuohon Maatiais-Kuuseen eli luonnonkuuseen. JOtenkin vain en ole tottunut noihin hienoihin tuuheisiin puihin kun ikinä ei sellaista ole ollut vaan ennen isä haki kuusen metsästä ja se oli millainen nyt sattui. Tänä vuonna vuorossa oli ostokuusi ja silti kallistuin vapaasti kasvaneeseen metsäkuuseen.

hyvä omalta pihalta kaadettu kuusi on ihan käypä. ja muutenkin kun näkee vaan vaivaa löytää juuri sen oikeanlaisen kuusen ja itse kaataa, niin saa sitä joulutunnelmaa.
onhan ne kasvatetut tuuheita, mutta jotenkin "muovisia" ja teennäisiä.

Meillä jos minä päätän; mahdollisimman tuuhea kuusi! Ja koristeet olen tarkkaan valinnut. :D
Saa sitten nähdä minkälainen tulee; mies käy pojan kanssa hakemassa, joten.. Yleensä yrittävät noudattaa ohjeita, mutta pojan valinnan mukaan he sen ottavat. Ja mitäpä nyt 4v osaisi katsoa kuusen tuuheutta!? Viime vuonna kyllä tuli hyvä kuusi. :D

Sellainen kaunis luomukuusi. Saa olla lampaiden syömä tai hallan panema -> tulee tiheäksi.

Ylitiheät kuuset on jotenkin luonnottomia, meidän kotiin. Muille ne saattaa sopiakin.

Ihan luomukuusi tuolta omasta metsästä! Ihana tuoksu ja aito tunnelma. Toki nuo jenkkityyliset kuuset ovat upeita ja sopivatkin tyylikoteihin, mutta meidän mökkiin passaa parhaiten tuo ei niin symmetrinen kuusi B)

Yhteistyössä