mitä lääkettä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja herpekseen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

herpekseen?

Vieras
Onko kelle määrätty lääkettä, mitä? saako apteekista ilman reseptiä esim. jotain voidetta jota voi laittaa rakkuloihin? Itselle herpes puhkeamassa, eikä mahdollisuutta lääkäriin kun vasta to:na..

Itselläni huuliherpes yllätti eilen. Zoviraxia olisi ollut omassa lääkekaapissa, mutta sen käytöstä pitää neuvotella lääkärin kanssa. Joten en ole laittanut nyt sitten minkäänlaista voidetta. www.yliopistonapteekki.fi -sivun lääkehausta voi tarkistaa mahdolliset käyttörajoitukset.

Hei,

mulla on todettu sukuelinherpes. Lääkärin (gynekologi) määräyksestä olen käyttänyt sen hoitoon ihan näitä apteekista saatavia huuliherpesvoiteita ja olen saanut myös reseptin Zovirax-voiteeseen. Ovat auttaneet ihan hyvin. Levitän voidetta ulkosynnyttimiin, rakkuloiden päälle heti kun kutina alkaa ja rakkulat alkavat muodostua. Pitää vain muistaa pestä kädet huolella.

Siitä onko voiteen käytölle raskauden aikana mitään estettä, kantsii kysästä lääkäriltä tai apteekkihenkilökunnalta (tosin monet apteekkihenkilökunnasta eivät edes tiedä että huuliherpesvoidetta käytetään myös sukuelinherpeksen hoitoon).

Yhteistyössä