Mitä lahjaa EI PITÄISI ostaa 3-vuotiaalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gsggd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

gsggd

Vieras
Kun aikasemmin kirjoitin erääseen ketjuun, että 3-vuotias lapsemme saa joululahjaksi peiton ja tyynyn. Sille vähän naureskeltiin, että "tuskin 3-vuotias siitä ilahtuu tai osaa sitä arvostaa".

Niin mitä te ette ainakaan ostaisi omalle 3-vuotiaallenne? Mikä on sellaista, mitä ei MISSÄÄN NIMESSÄ saisi 3-vuotiaalle antaa lahjaksi, vaan sen pitäisi tulla noin muuten vain?
(enkä tarkoita nyt mitään dildoja ym... Vaan ihan normi tavaroita, jotka periaatteessa SOPISI myös 3veelle)

kattolamppu...siskoni sai jotain 5-veenä kummitädiltään suuren paketin jossa oli tavallinen kattolamppu (tarpeeseen kai) mutta jännitys mikä paketin aukaisua edelsi loppui lyhyeen :( itse pari vuotta vanhempana petyin siskon puolesta!!

Mä olisin hyvinkin iloinen jos joku ostaisi jotain hyödyllistäkin 3-v:lle. Anoppi on esim luvannut ostaa uuden istuimen autoon ja se on hienoa, lapsi on itsekin innoissaan kun saa "isojen" istuimen. Mutta leluista en haluaisi mitään pyssy ja räiskintäjuttuja.

Kun aikasemmin kirjoitin erääseen ketjuun, että 3-vuotias lapsemme saa joululahjaksi peiton ja tyynyn. Sille vähän naureskeltiin, että "tuskin 3-vuotias siitä ilahtuu tai osaa sitä arvostaa".

Niin mitä te ette ainakaan ostaisi omalle 3-vuotiaallenne? Mikä on sellaista, mitä ei MISSÄÄN NIMESSÄ saisi 3-vuotiaalle antaa lahjaksi, vaan sen pitäisi tulla noin muuten vain?
(enkä tarkoita nyt mitään dildoja ym... Vaan ihan normi tavaroita, jotka periaatteessa SOPISI myös 3veelle)

Tätä mä ihmettelen kun sanotaan aina että se ja tää ei oo lahja eikä lapsi arvosta tätä ja tota. Kyl meillä 3v ilahtuu oikeasti kun saa vaikka uuden täkin itselleen tai pukilta vaatetta. 3v synttäreillä paras lahja oli mieluiset talvikengät. Vaikea näin äkkiseltään sanoa mitä en ostais.

[QUOTE="vieras";22657307]kattolamppu...siskoni sai jotain 5-veenä kummitädiltään suuren paketin jossa oli tavallinen kattolamppu (tarpeeseen kai) mutta jännitys mikä paketin aukaisua edelsi loppui lyhyeen :( itse pari vuotta vanhempana petyin siskon puolesta!![/QUOTE]

Itse ostin 6v:lle kattolampun synttärilahjaksi ;) Tosin sellaisen pinkki-sävyisen "kristalleilla" ja tosi mieleinen oli.. sai kyllä myös fillarin.

Meillä on ostettu aina tarpeellista ja tarpeetontakin lapselle. Ja meidän 4v saa lahjakjsi kattolampun! Saa myös toivomansa barbinkin. ja ym ym - peiton ja petivaatteet sai synttärilahjana! Muistan omasta lapsuudesta, että sain paperia, kyniä, lämpökerrastoja, sukkia,ym tarpeellista, karkkia ja aina myös niitä toivomiani lahjoja.

Eli meillä on saanut aina jouluna paljon lahjoja, siis nykyisessä ja lapsuuden perheessänikin. Mutta muutoin pitkin vuotta ollaan säästäväisiä, mutta jouluna ei paketit lopu - mutta siellä on niitä hankintoja mitä' muutenkin tarivtsisi tehdä.

meillä sai 4v ja 2v kummeiltaan viimejouluna pussilakanat ja tyynyliinat ja ne oli lahjoista LASTEN mmielestä yhdet parhaimmat... ihan varmasti lakanavaihtopäivänä ollaan hakemassa et "mää haluan mun oman pallolakanan..jne :)

Meillä 5v8kk poika ja 3v10kk tyttö toivoivat joulupukilta myös vaatteita. Ihmettelen suuresti niitä perheitä, jotka eivät osaa lapselle opettaa, että se vaatekin on lahja, josta voi iloita. Viime jouluna poika sai joltain pussilakanasetin traktorin kuvilla, se olis pitänyt jo heti jouluaattona saada peiton päälle eikä millään malttanut odottaa sen pesua.
Joulu tuntuu olevan nykyään pelkkä materiaalijuhla, onneksi sentään meillä lapset jo näin pieninä tajuavat olla iloisia yhtä paljon siitä leluista kuin rukkasistakin. Ja taatusti pidän huolta, että jatkossa asia on näin.
Minusta ap:n lahja on kiva, jos kerta sellaselle on tarvettakin. Miksi ostaa jotain tarpeetonta..

Omalla lapsellani mieleisin tuliainen on ollut lempipiirroshahmolla kuvitettu kirpputorilta ostettu päiväpeitto ja Koiramäki -astiat sekä aterimet. Hän osaa arvostaa myös vaatteita ja muita tekstiilejä kuten pyyhkeitä, varsinkin jos kuviota valitessa on ajateltu hänen tykkäämisiään. Ehkä olen sitten kasvattanut lapseni kieroon, kun hän ei osaa arvostaa vain hinnakkaita lelulahjoja. :xmas: Itsellenikin lahjan saannissa ja merkkipäivissä on tärkeintä muistaminen, joten tietenkin opetan saman ajattelutavan myös lapsilleni.

Peitot, tyynyt, lakanat, pyyhkeet, sukat nehän on ihan huippu lahjoja tai ainakin mun mielestä oli pienenä ja omanikin tykkää.

Mitä ei pitäs ostaa no mä olen sanonu ennenkin mutta halppis/krääsä lelusetit jotka ei kestä paketista irrottaa niin niistä ei tule kun pahamieli.

En sinällään keksi mitään, mikä ei kelpaisi lahjaksi, mutta kyllä minusta on hieman hassua, jos omat vanhemmat ostaa lapselle lahjaksi alusvaatteita, sukkia, lakanoita tai vastaavia. Meilläkin on ollut joulun alla tarvetta uusille sukille ja alusvaatteille, mutta ei kävisi mielessäkään laittaa niitä pakettiin. Ainoa syy minkä keksin on lahjavuoren kasvattaminen. Sukulaisilta tuollaiset lahjat ymmärrän ja ne ovat ihan fiksujakin, ei voi mennä pieleen kuin korkeintaan koon osalta, mutta omilta vanhemmilta en. En myöskään ostaisi miehelleni sukkia tai alusvaatteita lahjaksi. Yöpaita tai joku erityisen hieno paita tai mekko vielä menisi. Meillä annetaan mieluummin vähemmän lahjoja kun aletaan paketoida sukkia tai muita perustarvikkeita.

Yhteistyössä