Mitä lahjaksi oikeasti köyhälle äidille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naapurin täti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Päädyin lasten talvipukuihin ja lahjakorttiin lähikaupungin Prismaan, jonne kuljetus tietysti järjestetään.
Kiitos kaikille neuvoista!
Hyvää Joulua ja joulumieltä!

Ihana olet ap!!!!

Lahjakorttia minäkin mietin, vaikka S-kauppoihin niin äiti saa sieltä mitä itse tahtoo. Ja vaikka päälle laivamatka missä tosiaan ruuat maksettu.

Ei mitään "aputavaraa", ruokaa tms (vaikka se ehkä tarpeen olisikin) se on helppo ottaa loukkauksena. Lapsille jotain toivomaansa lelua, peliä tms, äidille jotain hemmottelu juttua johon ei itse ole varaa tai ei raaski rahojaan laittaa.

Muista että äiti saattaa loukkaantua. Itse olen myös yh joten en todellakaan suopein silmin hyväksyisi moista elettä. Ei lahjoja vaan lupaa katsoa lapsia jotta hän pääsee yksin johonkin. Jos välttämättä haluat jotain viedä niin herkkukori jossa joulun herkkuja.

Oletko tyhmä? Mitä syytä on loukkaantua, jos joku toinen haluaa muistaa sinua ja lapsiasi. Eipä ole tullut koskaan mieleenkään loukaantua lahjoista. Aina olen ottanut ilolla vastaan, olipa oma rahatilanteeni ollut mikä tahansa.

Taidat olla tyhmänylpeä, kun laitat lapsesikin kärsimään naurettavasta ylpeydestäsi ja käsittämättömästä loukkaantumisherkkyydestäsi.

Ap:lle sanoisin, että anna lahjakortti, niin saaja saa itse valita tarpeellisimmat asiat.

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti;22710081:
Päädyin lasten talvipukuihin ja lahjakorttiin lähikaupungin Prismaan, jonne kuljetus tietysti järjestetään.
Kiitos kaikille neuvoista!
Hyvää Joulua ja joulumieltä!

Hyvä päätös! :) Varmasti ovat tyytyväisiä.

Hyvä valinta tuli minusta lahjaksi. Itsellänikin oli elämässä opiskelujen lopulla vaihe, jolloin oli rahasta hyvin tiukkaa. Silloin sain joululahjaksi hemmottelulahjoja, joista tuli lähinnä paha mieli. Hemmottelulahjoista ei todellakaan ole mitään iloa, jos joudut tinkimään päivittäisestä ruoasta ja laskemaan jokaista senttiä.

Et hyväksyisi, jos sinulle läheinen naapuri haluaisi muistaa sinua ja lapsiasi tiukassa taloudellisessa tilanteessanne jouluna, ja näin suoda teille hiukan joulumieltä? Oletpa ylpeä! :o

Niinpä... Mä olisin ikionnellinen naapurin muistamisesta vaikka en olekaan vähävarainen yksinhuoltaja. Lahja on aina lahja. Tuskin lahjan antaja sanoo lähtiessään että "ostin sulle ton koska oot köyhä eikä sulla itelläs olis varaa tuohon"

Et hyväksyisi, jos sinulle läheinen naapuri haluaisi muistaa sinua ja lapsiasi tiukassa taloudellisessa tilanteessanne jouluna, ja näin suoda teille hiukan joulumieltä? Oletpa ylpeä! :o

Kyllä voi loukkaantua. Kun olin lapsi (joskus 70-luvulla), meillä oli tuttavaperheenä köyhä yh+kouluikäinen lapsi. Kerran lapsen synttäreinä äiti ja isä antoivat tälle tytölle 20 mk. Äiti pisti välit poikki.

Viimeksi muokattu:
ihana ap!
jos minulla olisi tuttu joka tarvitsisi oikeasti apua niin voisin antaa vähistänikin vaikka 100e ja itse sitten selvitä pienemmällä. ei se olisi mitään sädekehän kiilottelua vaan joulumieltä ja hyvän kiertämistä <3

hyvät valinnat teit!

Uusimmat

Yhteistyössä