Mitä lahjaksi reilu 2-vuotiaalla jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"shihtzu"

Vieras
Pitäisi jo alkaa miettimään mitä tuolla reilu 2-vuotiaalle antaisi joululahjaksi, kun en sitten tiedä missä kunnossa olen joulukuussa ja miten ehdin lahjoja hankkia, niin jos sitä jo nyt yrittäisi keksiä ja hankkia.

Pienelle en tiedä ostanko itse vielä mitään, kun ikää on jouluna vasta reilun kuukauden verran ja saahan se muilta kuitenkin jotain lahjoja :)

Ja kohtahan nuo kummit ja sukulaiset alkavat kysellä lahjatoiveita.

Brio hella + siihen metaliset keittoastiat
Nukke + nuken hoitovälineitä, syöttötuoli/sänky
Potkutraktori
Lasten potkukelkka
Stiiga
Hopeinen kaulakoru
Askarteluvälineitä (muovailuvahaa, sormivärit, lasten sakset),
Nätit lasten petivaatteet
Eläin aiheinen muistipeli

Vauvalle ostin viimevuonna sen 2009v muumi joulumukin (esikoiselle on myös oma vuosimuki tallessa)

[QUOTE="mä";22158022]Kumpaa sukupuolta lapsi on?[/QUOTE]

onko sillä nyt hirveästi merkitystä.. tietty tytöt ja pojat tykkää eriasioista enempi, mut jos aattelen omia 2:ta tyttöä ni kumpiki leikkii niin autoilla ku nukeillaki.. ja samoten pojalle voi ostaa nuken + rattaatpukinkonttiin, varsinki ku perheeseen on vauva syntymässä

Meidän poika reilu 2-v saa Bilteman puisen junaradan. Ostettiin jo joku viikko sitten, kun olis siellä tarjouksessa. Saa nähdä miten kestää, mutta Brion vastaava samoilla varusteilla olis maksanut maltaita.

[QUOTE="Kaisa";22158031]onko sillä nyt hirveästi merkitystä.. tietty tytöt ja pojat tykkää eriasioista enempi, mut jos aattelen omia 2:ta tyttöä ni kumpiki leikkii niin autoilla ku nukeillaki.. ja samoten pojalle voi ostaa nuken + rattaatpukinkonttiin, varsinki ku perheeseen on vauva syntymässä[/QUOTE]

Kyllä sillä on merkitystä. Minulla ei ole kokemusta, mistä tuon ikäiset tytöt tykkäävät, mutta pojasta on. Ja kyllä meillä on lapsella ollut niin veressä nuo autot sun muut "poikien jutut", että ihan turha hälle olisi ollut rattaita, nukkeja ja prinsessavaatteita ostella. Ja mun mielestä on mennyt hitusen liian pitkälle se, ettei tytöissä ja pojissa saisi olla enää mitään muuta eroa kuin alapää.

Pojalle ostaisin esim. Tomi Traktori- ja Puuha-pete-juttuja, puisia palapelejä, dubloja, ison rekan, kirjoja, kylpypyyhkeen, cd-levyn...

Itse ajattelin, että voisin jotain hieman isompaa hankkia, tuo leikkihella on ainakin ihan miettimisen arvoinen asia. Poika on ihan kalahullu tällä hetkellä ja autot on in, mitä isompi auto niin sitä parempi :) Tosin leikkii myös pehmoleluilla, joita niitäkin meillä on vaikka kuinka paljon.
Jotenkin tuntuu, että tuota krääsää on ihan kamalasti.

[QUOTE="mä";22158055]Kyllä sillä on merkitystä. Minulla ei ole kokemusta, mistä tuon ikäiset tytöt tykkäävät, mutta pojasta on. Ja kyllä meillä on lapsella ollut niin veressä nuo autot sun muut "poikien jutut", että ihan turha hälle olisi ollut rattaita, nukkeja ja prinsessavaatteita ostella. Ja mun mielestä on mennyt hitusen liian pitkälle se, ettei tytöissä ja pojissa saisi olla enää mitään muuta eroa kuin alapää.

Pojalle ostaisin esim. Tomi Traktori- ja Puuha-pete-juttuja, puisia palapelejä, dubloja, ison rekan, kirjoja, kylpypyyhkeen, cd-levyn...[/QUOTE]

no en mä nyt sitä tarkoittanu ettei pojalle sais ostaa vain autoja, mut sitä et pojalle VOI OSTAA myös nuken ja rattaat (tiedän monta poikaa jotka leikkii niin nukeilla kuautoillakin), ja taas jos katon omia tyttöjäni 10kk ja 2½v ni kumpiki ajaa autoilla (niin pikkuautoilla ku potkuttelevat potkuautoilla), leikkivät nukeilla ja keittävät leikkikeittiöllä ruokaa.

Siis sitä tarkoitan et jos on tyttö ni ei tarvi automaattisesti ostaa vain tyttöjen juttuja (hello kitty puseroita ja nukkeja) ja jos on poika (ni plaston traktoreita + pikku ukkeleita).

onko teil automattoa tai autotaloa?
Mitä jos ostaisitte sellaisen peltisen traktorin mihin voi sit ostaa erilaisia työkoneita perään?
Ja mä kyl miettisin sitä nuken ostamistaki + sille rattaat (siis ku miettii sitä vauvan syntymää), mut näet sitten kun vauva on syntyny et kaipaako poika omaa hoidettavaa.. meil esikoinen oli 1v10kk kun vauva synty (tosin tyttö) ni sil helpotti kiukkuisuutta oma nukke jota sai syöttää ja pukata rattaissa, ku äiti hoiti vauvaa.

[QUOTE="Kaisa";22158076]no en mä nyt sitä tarkoittanu ettei pojalle sais ostaa vain autoja, mut sitä et pojalle VOI OSTAA myös nuken ja rattaat (tiedän monta poikaa jotka leikkii niin nukeilla kuautoillakin), ja taas jos katon omia tyttöjäni 10kk ja 2½v ni kumpiki ajaa autoilla (niin pikkuautoilla ku potkuttelevat potkuautoilla), leikkivät nukeilla ja keittävät leikkikeittiöllä ruokaa.

Siis sitä tarkoitan et jos on tyttö ni ei tarvi automaattisesti ostaa vain tyttöjen juttuja (hello kitty puseroita ja nukkeja) ja jos on poika (ni plaston traktoreita + pikku ukkeleita).[/QUOTE]

Tällaisessa keskustelussa, missä ei mitenkään voi tietää lapsen luonnetta (eikä kiinnostuksen kohteita tullut ilmi aloitusviestissä), on turvallisinta luottaa lapsen sukupuoleen. Jos itse ostaisit täysin tuntemattomalle 2 vuotiaalle pojalle lahjan niin arvelisin sen olevan ennemmin auto kuin nukke. Osuinko oikeaan? Eri asia sitten, jos tiedät siskonpoikasi olevan innokkaana pukeutumassa keijumekkoihin tms.

[QUOTE="mä";22158101]Tällaisessa keskustelussa, missä ei mitenkään voi tietää lapsen luonnetta (eikä kiinnostuksen kohteita tullut ilmi aloitusviestissä), on turvallisinta luottaa lapsen sukupuoleen. Jos itse ostaisit täysin tuntemattomalle 2 vuotiaalle pojalle lahjan niin arvelisin sen olevan ennemmin auto kuin nukke. Osuinko oikeaan? Eri asia sitten, jos tiedät siskonpoikasi olevan innokkaana pukeutumassa keijumekkoihin tms.[/QUOTE]

missä ehotin keijumekkoa??

eiköhän ap tiedä ite minkä tyylisillä leluilla oma 2v tykkää leikkiä.. :D

ja mä olen niin ihmeellinen kummi et saatan ostaa jotain "normaalista poikkeavaa" kummilapselle jos vain tiedän sen ettei vanhemmat ole kovin fanattisia sukupuoli jaon kannattajia

Stiigaa en noin pienelle ostais. Eikä 2vee vielä montaa lahjaa tarvisekaan. Brion- junarata on hyvä, siihen saa hyvin lisäosia. Dublot tietenkin. Palapelit, kirjat ja vaikka uus unikaveri.

[QUOTE="vieras";22158038]Meidän poika reilu 2-v saa Bilteman puisen junaradan. Ostettiin jo joku viikko sitten, kun olis siellä tarjouksessa. Saa nähdä miten kestää, mutta Brion vastaava samoilla varusteilla olis maksanut maltaita.[/QUOTE]

Meillä on ollut Bilteman junarata kovassa käytössä 2,5 vuotta. Hyvänä on pysynyt. Toinen mieluinen 2,5v pojalla on Little People -parkkitalo. Sai viime jouluna ja leikkii sillä päivittäin.

[QUOTE="Kaisa";22158010]Brio hella + siihen metaliset keittoastiat
Nukke + nuken hoitovälineitä, syöttötuoli/sänky
Potkutraktori
Lasten potkukelkka
Stiiga
Hopeinen kaulakoru
Askarteluvälineitä (muovailuvahaa, sormivärit, lasten sakset),
Nätit lasten petivaatteet
Eläin aiheinen muistipeli
[/QUOTE]

Mitä 2-vuotias tekee hopeisella kaulakorulla? Ymmärtääkö se edes mikä se on? Oisko puiset helmet enemmän 2-vuotiaan mieleen, jos tykkää koristella...

[QUOTE="vieras";22158607]Mitä 2-vuotias tekee hopeisella kaulakorulla? Ymmärtääkö se edes mikä se on? Oisko puiset helmet enemmän 2-vuotiaan mieleen, jos tykkää koristella...[/QUOTE]

sitä et ne on kestävämmät mitä helmet.. helmiä voi pitää arkna (ja ne voi katkaista helposti), mut hopeinen kaulakoru on ikuinen jos se pidetään tallessa ja sitä voi pitää juhlissa..
se on eriasia haluaako lahjan olevan "ikuista! vai tähän hetkeen tarkoitettu

Meidän pojalla joka on 2,5 vuotta jouluna on niin paljon leluja että pyysin sukulaisia ostamaan yksittäispakattuja pikkuautoja kun tämä tykkää paketteja avata. itse ostetaan autotalo pojalle. Meillä tällä hetkellä pojan suosikki lelut on leikki hella ja imuri. ja tietenkin iso kasa muovisia astioita.:D

Meillä tuon saman ikäinen poika saa joululahjaksi ikeasta ostetun liukumäen. On sen verran kallis, että itse emme hänelle muuta osta. Saa kuitenkin muualtakin paketteja. Ja meillä kyllä on kanssa niin paljon noita leluja, ettei viitsitä mitään pikkuleluja enempää ostaa.

Yhteistyössä