Mitä laitatte lapsille joulukalenteriin? Jos teette sellaisen itse siis.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lapsilla on suklaakalenterit, mutta teen myös eräänlaisen itse. Mietin, mitä laittaisin sinne, karkkia toki joinakin päivinä, tekemistä (esim. piparimuotti ja viesti piparitalkoista, mäenlaskua, yms.) ja.. mitä muita juttuja voisi keksiä? Lapset poikia iältään 2,5, 6 ja 7.

mä ajattelin tehdä tehtäviä, jotka liittyvät joulunodotukseen.

-ripustetaan jouluvalot
-tehdään lumihiutaleita ja koristellaan ikkuna
-joulusiivouksen osia... esim. pestään yhdessä sauna
-piparien leivonta, torttujen leivonta

Pitää vaan keksiä 24 niitä. ehkä vois vaikka viikonloppuisin olla sit palkinto, kun viikon työt on tehty.
Taidan laittaa petshopit sitten.

Lapsilla ikää 8 ja 5. molemmat tyttöjä. Ja tosiaan meilläkin suklaakalenterit lisäksi.

Mulla on 3v ja 4v pojat ja itse laitan myös piparin, pikkuisen rusina askin,tarroja, pikkuisen lelun,lakun yms. ja jouluaatto aamuksi oon aina laittanut lapun että missä yllätys on ja siellä on sitten pieni pussi mistä löytyy pikkuinen lelulahja, joka auttaa jaksamaan odottaa joulupukkia ja lisäksi karkkia:)Sillä on meidän pojat viihtyneet ja kovasti jännittävät aina että mitä joulukalenterin pussista löytyy ja oon pojille kertonut että jos on tuhmasti niin tonttu ei laita sinne yllätystä:)

Itse en rusinoita ainakaan laita, ne kun on pahempia hampaille kuin karkit. Aarrekartan ajattelin tehdä jouluaatoksi, aarretta en ole vielä keksinyt, meillä lahjat annetaan vasta illalla.. Mutta ehkä jotain erikoisempaa.

Ideat on kyllä nyt tosi vähissä :D

Meillä on 3 kirjaa, pikkukirjoja (sellaisia ohkaisa) kirppikseltä, legoja ja brio builderia kirppikseltä, tehtäviä (nyt on kuusen koristelu+oma kuusen koriste, piparkakkujen leipominen ja joulutorttujen leipominen), autopelikortit ja liikennemerkkejä. Vähän reippaasti mutta...

Itse laitoin viime jouluna 3,5-vuotiaalle joulukalenteriin pikku legoja, playmobilejä, tarroja, karkkia, superpallon, Tuomas Veturin ja sille erilaisia vaunuja. Mitäs siellä vielä oli? Kyllä tuossa hintaa tuli, joten tänä vuonna poika sai valita itselleen tavarakalenterin. HÄn valitsi Lego Kingdomin.

Tänään kävin ostamassa BR Leluista lisää kingdom legoja joululahjaksi, kun sai 50 prossan alennuksella.

Meillä on tytölle 5v ja pojalle 6v kyniä, pyyhekumi, pieni vihko, joulukoriste, karkkia, klemmareita (värillisiä), pieni kirja (niitä "vihkosia" mitä ainakin marketeista löytyy), sukat, pikkuauto, piparimuotti, mitä nyt kaikkea pientä Tiimarista löytyy...

Yhteistyössä