Mitä lapsenne syövät ravintolassa?

Pizzaa tai lihapullia yleensä. Oon koittanut vähitellen vähän avartaa makumaailmaa, vaan eipä tuolla kiire ole. Kaverin alle kouluikäiset lapset syövät suunnilleen mitä vaan ja ne voi viedä jopa Silvopleehen natustamaan elävää ravintoa. Tehkääpä perässä :D

Viimeksi oltiin Kiinalaisessa syömässä ja lapset tykkäsivät friteeratuista possunpaloista, ja lihapullat kiinalaisitain olivat mieleen. Tavallisessa ravintolassa syövät usein lihapullia ja muusia, parhaat lihapullat on kuulemma olleet laivalla alakarte ravintolassa. Ranskalaiset menee molemmille ja kananugetit hesellä, sipulirenkaat ovat molempien mieleen. Parhaan pihvin, lehtipihvi ovat saaneet Anttolan hovissa, Markus Maulavirran kokkaamana, itse söin hänen laittamaansa ankkaa ja parempaa saa kyllä hakea.

[QUOTE="Eleonora";29484898]Pizzaa tai lihapullia yleensä. Oon koittanut vähitellen vähän avartaa makumaailmaa, vaan eipä tuolla kiire ole. Kaverin alle kouluikäiset lapset syövät suunnilleen mitä vaan ja ne voi viedä jopa Silvopleehen natustamaan elävää ravintoa. Tehkääpä perässä :D[/QUOTE]

No mulla ei ole tullut edes mieleen että Silvopleehen ei voisi mennä lasten kanssa tai että siinä olisi jotain ihmeellistä.

Mun täytyy kyllä ihmetellä ravintoloita, on ihan lapsiasiakkaiden aliarvioimista, ettei lasten omalta listalta löydy muuta kuin paneroitua höttöä. On ihan harhaluulo, etteivät lapset kelpuuta muuta kuin nakkeja, nuggetteja ja ranskalaisia. Meillä 3-vuotias valitsee itse ja valitsee sitten usein aikuisten listalta. Tämä ei toki ole muuten ongelma, mutta annoskoot ovat liian suuria.

Ravintolat - Kunnon ruokia lapsille! Vaikka vähän erikoisempiakin. Ja mausteita saa käyttää!

[QUOTE="...";29484949]Mun täytyy kyllä ihmetellä ravintoloita, on ihan lapsiasiakkaiden aliarvioimista, ettei lasten omalta listalta löydy muuta kuin paneroitua höttöä. On ihan harhaluulo, etteivät lapset kelpuuta muuta kuin nakkeja, nuggetteja ja ranskalaisia. Meillä 3-vuotias valitsee itse ja valitsee sitten usein aikuisten listalta. Tämä ei toki ole muuten ongelma, mutta annoskoot ovat liian suuria.

Ravintolat - Kunnon ruokia lapsille! Vaikka vähän erikoisempiakin. Ja mausteita saa käyttää![/QUOTE]

Mä tutkiskelin tota asiaa niin kyllä se niin on että suurin osa vanhemmista nimenomaan toivoo ranskalaisia ja höttöä lapsillensa. Mä uskon että lapset kyllä kelpuuttais mutta vanhemmat ei. Vanhempien asenteetkin vaikuttaa tosi paljon lasten mieltymyyksiin.

[QUOTE="...";29484949]Mun täytyy kyllä ihmetellä ravintoloita, on ihan lapsiasiakkaiden aliarvioimista, ettei lasten omalta listalta löydy muuta kuin paneroitua höttöä. On ihan harhaluulo, etteivät lapset kelpuuta muuta kuin nakkeja, nuggetteja ja ranskalaisia. Meillä 3-vuotias valitsee itse ja valitsee sitten usein aikuisten listalta. Tämä ei toki ole muuten ongelma, mutta annoskoot ovat liian suuria.

Ravintolat - Kunnon ruokia lapsille! Vaikka vähän erikoisempiakin. Ja mausteita saa käyttää![/QUOTE]

Kyllä, juuri näin!

Kyllä me ollaan lasten kanssa oltu kasvisravintolassa ja haettu sellaisesta ruokaa kotiin myös ja hyvin on maistunut ja vatsat täyttynyt. Syömme myös kalaa ja lihaa, mutta kyllä hyvin valmistettu kasvisruoka nälän vie..

Itse ottaisin tältä listalta ihan mitä vain, nam!

http://www.silvoplee.com/ruokalista/

[QUOTE="...";29485060]Tutkiskelit? Tarkoittaa mitä? Suurin osa - Minä en usko tuota.[/QUOTE]

En minäkään ystäväpiirin perusteella.
Meillä ei oo lapsia, mutta ystävien lapset on suurimmaksi osaksi aika kaikkiruokaisia. Onhan heillä toki inhokkeja ja ranskalaiset ja nakit menee varmasti, mutta kyllä vanhemmat kannustavat monipuolisuuteen, ja näemmä se on tehonnut.
Yksi perhepiirin lapsista oli vuosia sitten lihotuskuurilla ja sai ravintoloissa syödä ihan mitä halusi, joka oli lähes aina spaghetti bolognese. Päälle sitten kanaa ja ranskalaisia. :D

Kyllä me ollaan lasten kanssa oltu kasvisravintolassa ja haettu sellaisesta ruokaa kotiin myös ja hyvin on maistunut ja vatsat täyttynyt. Syömme myös kalaa ja lihaa, mutta kyllä hyvin valmistettu kasvisruoka nälän vie..

Itse ottaisin tältä listalta ihan mitä vain, nam!

Ruokalista - Kasvisravintola Silvoplee

Niin ja eihän tuo yksinomaan mikään elävän ravinnon ruokaravintola ole, kasvisravintola kylläkin. :)

Mä tutkiskelin tota asiaa niin kyllä se niin on että suurin osa vanhemmista nimenomaan toivoo ranskalaisia ja höttöä lapsillensa. Mä uskon että lapset kyllä kelpuuttais mutta vanhemmat ei. Vanhempien asenteetkin vaikuttaa tosi paljon lasten mieltymyyksiin.

Joskus olen törmännyt tähän vanhempien ryhmään, joka aloittaa lasten kohdalla aina lauseen " Et sinä kuitenkaan tykkää siitä" ei ihmekään ettei lapsi itse uskalla maistaa tai kokeilla kun vanhempi kertoo mikä ei ole hyvää. Ja sitten annetaan sitä paneroitua höttöä.

Olimme juuri laivalla ja häpeillen myönnän käyneemme buffetissa. Lasten lautaset kyllä täytin monipuolisesti. Viereisen pöydän täti katsoi pitkään kun 2-v. tyttömme söi jälkiruoaksi suklaamoussekakkua ja homejuustoa. Lapsille upposi hyvin myös kylmät kalat alkupalapöydästä.

Ihan oikeassa ravintolassa viimeksi lapsemme jakoivat aikuisten annoksen. Siinä oli kanaa, viikunakastiketta ja perunoiksi kyllä otin ranskikset. Poikamme kehuikin tarjoilijalle että heidän viikunakastiketta sopii paljon paremmin ranskisten kanssa kuin ketsuppi.

Joten ei kannata aliarvioida lapsia!

Joskus olen törmännyt tähän vanhempien ryhmään, joka aloittaa lasten kohdalla aina lauseen " Et sinä kuitenkaan tykkää siitä" ei ihmekään ettei lapsi itse uskalla maistaa tai kokeilla kun vanhempi kertoo mikä ei ole hyvää. Ja sitten annetaan sitä paneroitua höttöä.

Olimme juuri laivalla ja häpeillen myönnän käyneemme buffetissa. Lasten lautaset kyllä täytin monipuolisesti. Viereisen pöydän täti katsoi pitkään kun 2-v. tyttömme söi jälkiruoaksi suklaamoussekakkua ja homejuustoa. Lapsille upposi hyvin myös kylmät kalat alkupalapöydästä.

Ihan oikeassa ravintolassa viimeksi lapsemme jakoivat aikuisten annoksen. Siinä oli kanaa, viikunakastiketta ja perunoiksi kyllä otin ranskikset. Poikamme kehuikin tarjoilijalle että heidän viikunakastiketta sopii paljon paremmin ranskisten kanssa kuin ketsuppi.

Joten ei kannata aliarvioida lapsia!

Miksi häpeillen myönnät käyneesi buffetissa? Ainakin viimeksi kun laivalla oltiin oli buffetin tarjoilut erittäin hyviä ja monipuolisia.

[QUOTE="Eleonoora";29485105]Niin mäkin! Täytyy käydä testaamassa tuo paikka, mutta ensin ilman lapsia. Jos otan ne mukaan, täytyy puhua vaikka eväsretkestä ravintolan sijaan, koska muuten niiden pikku aivot alkaa heti kuvitella saavansa kinkupizzaa.[/QUOTE]

Joo, hyvä taktiikka :D

Käsittämätöntä että ihmiset ei anna makuelämyksiä lapsille. Eikö listalta oikeesti löydy kuin nakkeja ja ranskalaisia?
Meillä lapsi (3v) tilaa aikuisten listalta ja saa maistella ruokia, mitâ ei tulisi tehtyä kotona.

Haasteena on välillä se, että ravintola ei halua tehdä pienempää annosta. Tai haluavat jakaa sen kahdelle lapselle. Tämä toki joskus onnistuukin, mutta eivät nuo kaksi aina halua samaa ruokaa ja valintaa rajoittaa aika paljon, jos pitää vielä sopia valinta pikkuveljen kanssa. Jotkut paikat kyllä tekevät puolikkaita ja muutoinkin suhtautuvat ihanasti lapsiasiakkaisiin. Ja jotkut kolmenruokalajinpaikat ovat huomioineet lapset alkupaloissakin.

Mutta on meissä kuluttajissakin jonkinlaista ranskalaisvikaa. Scandic yritti jonkin aikaa pitää listoilla erikoisempia lastenruokia, mutta ei kuulema uponnut. Tilalle tuli kinkkuananaspizza ja pasta bolognese.

Isoin ottaa useimmiten lehtipivin. Keskimmäinen tykkää lihapullista ranskalaisilla tai nugeteista. Nuorin yleensä ottaa kanaa. Kalaa on myös lapset syönyt ja pizza kelpaa. Yleensä jotakin lastenlistalta, mutta ei nakkeja, niitä saa kotonakin. Viimeks Amarillossa tuo nuorin tais ottaa jonkun tortillan, mut siitä ei oikein tykännyt, olikohan niin että siinä oli juustokastike tms eikä oikein juustosta tykkää.

3-vuotias söi viimeksi buffetista sitä mitä minäkin, eli ihan peruskotiruokaa. Jos käydään muissa ravintoloissa kuin huoltsikoissa, niin yleensä ottanut kalaa eri muodoissa.

Ainakin Helsingin intialaisissa ja nepalilaisissa ravintoloissa on usein lastenlistalla muutakin kuin nauravat ranskikset :) Siskonpoika 4v rakastaa kanaa korma, ja haluaa aina itse tilata sen nyt kun osaa sanoa ärrän. Eli kana korrrrrma :D

Täytyy tosin myöntää, että jos se sais valita myös ravintolan, niin suuntana olis mäkkäri.

Yhteistyössä