Mitä lapsille maistuvaa leipoisin puolukasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Berry
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Berry

Vieras
Moi,

mulla on pakastin täynnä puolukkaa, enkä keksi mitä siitä leipoisin, kun puolukkatorttu tai puolukkarahka ei ainakaan ole maistuneet lapsille, on kuulemma liian kirpeää... Olisiko mitään hyvää, makeaa reseptiä kellään?

Mites perinteinen vispipuuro, mut muista siivilöidä puolukat=kuoret pois ennenkuin lisäät mannaryynit.

JA puolukasta tulee ihan hyvä kiisseli, siivilöi "kuoret" ja laita sekaan mansikkaa, vadelmaa tms.

Minä en osaa neuvoa, sillä meidän 4 v ei suostu syömään puolukkaa missään muodossa. Ei siitä huolimatta, että on raskausaikana ja äidinmaidossa saanut puolukkaa päivittäin, tai ainakin lähes päivittäin. Meille ei siis jää puolukat kuitenkaan pakkaseen, minä pidän siitä huolen, kun 2-3 ämpärillistä syön niitä vuodessa :p

meillä tehtiin joskus sellaista jäädykettä, kermavaahtoa siihen tuli... ja puolukoita, kaurahiutaleita. Se oli kyllä hyvää, mutten tiedä söisikö kovin pienet lapset sitä. Pitääkin kokeilla pitkästä aikaa itsekin!

äsmarketin lehdessä tai siinä ruokalipareessa joka lehden välis tulee oli ihana kookospuolukkapiirakka... :p siis se oli jotain NIIN HJUVAA.... ei ehkä ihan lasten makuun mutta aikuiset tykkäs synttäreillä ko pidettiin kaksvuotiaalle.
lapsille tekisin ehkäpä jotain puolukkamuffinssi tyyppistä tai vispipuuroa...

Ehdotan myös vispipuuroa, keitä ensin puolukoita ja vettä (ja sokeria) ja siivilöi kuoret pois. Itse en tykkää puolukasta lainkaan, mutta vispipuuro noin on tosi hyvää.

Tai jos haluat leipoa, marjapiirakka tulee ihan jees kun teet jonkun kaurahiutalemuruseoksen pintaan. Rahkaakin voi laittaa. Sillon ne puolukat ei niin korostu.

meillä muksu rakastaa puolukkapiirakkaa.. eli muropohja, päälle reilulla kädellä puolukkaa ja kermaviili mihin on sekotettu 1 kananmuna ja ½dl sokeria ja 1 tl vaniliinisokeria. Herkkua on!

Alkuperäinen kirjoittaja dhhd:
Mites perinteinen vispipuuro, mut muista siivilöidä puolukat=kuoret pois ennenkuin lisäät mannaryynit.

JA puolukasta tulee ihan hyvä kiisseli, siivilöi "kuoret" ja laita sekaan mansikkaa, vadelmaa tms.

Miksi puurossa pitää siivilöidä? Sinne sekaan ne pehmenee ko vatkaa.
Ja hyvää puuroa tulee myös jos laittaa tavalliseen neljänviljanpuuroon puolukoita.

Yhteistyössä