Mitä leluja ETTE halua lapsillene lahjaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

....

Vieras
Huoooh!! Pitäisi keksiä joku joululahja 2-vuotiaalle sukulaispojalle.
Ja onhan nettikaupat täynnä vauvan-/taaperonleluja, mutta mitä kannattais ostaa jotta ei tulisi ihan fiasko?
Viime vuonna ostin ison pehmolelun, mutta se on jäänyt mummolaan pölyttymään, joten näköjään pehmolelut ei ole vanhempien mielestä pop. Sit mietin noita äänekkäitä leluja (ns. "aktivointilelu"??), itse en ainakaan haluaisi sellaisia omaan huusholliini, mielettömän ärsyttäviä.

Ja vaatteita en osta. Sillä lapsen äiti on hyvin kranttu noissa asioissa, ei suostu pukemaan lapselle muuta kuin itseostamia vaatteita. Joten joku hiton lelu kai pitää hankkia, mutta MIKÄ?? Max 20€ sais maksaa.

Että vihaan joulua...

äänekkäissä leluissa ei sillein ole mitään pahaa jos niitä saa hiljasemmalle..niitä ei nyt vaan toivota pojalle kun keväällä syntyy vauva niin toivotaan enemmänkin ulkoleluja..eikä mitään kovin helposti rikkimenevää.

Osta kunnon värikynät ja tukevaa piirustuspaperia. Tai sitten joku kirja. Tai Duploja.

Pehmot on se vihonviimeinen juttu, niitä riittää aina liian kanssa. Ne isoimmat pehmot on juuri kamalampia, ei niille tahdo löytyä tilaa ja järkevää säilytyspaikkaa.

Itse suosin vauvaleluissa ja pienempien leluissa FicherPrisen leluja. Ne on pitkäikäisiä, ääniä on, mutta ne on todellakin siedettäviä ja aina valittavana vielä hiljaisempikin vaihtoehto. Lisäksi eivät ole patterisyöppöjä.

Jos lelun valinta tuntuu vaikealta niin mites jotkut kivat ruokailuvälineet (esim. muumilautanen), pyyheliina autot elokuvan kuvalla, muovailuvahaa, kunnon sakset tai sormivärit (näistä ei kaikki kyllä tykkää). Ja meille kyllä oli myös äänekkäät lelut ihan mieluisia.

Joo, ei mitään äänekkäitä passivointileluja. Niitä sanotaan aktivointileluiksi, mutta mun mielestä ne lähinnä passivoi. Lapsi painaa napista ja katsoo, kun lelu tekee jotain. Onpa aktiivista.

Osta vaikka puisia palikoita, duploja, jotkut tulevat työkalut (meillä Puuha-Pete -työkalusetti oli todellinen hitti), kirja tms.

• Tykkää
Reactions: zenn
siis niin päin tarkoitin et anna duploja lahjaksi. Jossain vaiheessa se poika niillä kuitenkin leikkii. Meillä leikkii vielä 8vuotiaskin poikakin mieluummin niillä kuin pikkulegoilla.

Ööm.. No niitä on aika paljon, enemmän osaan sanoa mitä haluaisin lapsille lahjaksi.

Helposti rikkoontuvat tai moniosaiset lelut on ainakin ihan out. Lelun kestävyys on ihan ykkösjuttu näille meidän 2- ja 3-vuotiaille. Se ettei lelu ole osissa heti parin leikkikerran jälkeen. Etenkin poika on kova koettelemaan lelujen kestävyyttä :(

2-vuotiaisiinhan uppoaa melkein mikä vaan. Esim joku paloauto äänillä (esim. Palomies Sami -sarjan paloauto on kiva) tai vastaava on varmasti mieleen. Ei ne äänet aina niin kovia ole.

Meille ei haluta niitä äänekkäitä leluja, ei muovikrääsäleluja, ei mitään kertakäyttötavaraa, ei astioita ja jos on isompi niin se kannattaa tarkistaa meiltä, meillä nimittäin on vähän tilaa ja jos lelu ei mahdu nätisti minnekään, siitä pitää luopua.

Tykättyjä taasen olisi esimerkiksi junaradan osat, legot, satukirjat, DVD:t, palapelit, piirrustus- ja askartelutarvikkeet, schleich-eläimet.

mä en halua missään nimessä pehmoleluja. en yhtäkään. enää. niitä on tässä talossa joka paikka täynnä koska ihmiset ostelevat niitä lapsille "kun tää vaan oli niin söpö".
eikä lapset edes leiki niillä.

duplot on hyviä leluja, muunneltavia ja sopivat toisiinsa joten pikkupaketistakin on iloa.

[QUOTE="minä";25052620]2-vuotiaisiinhan uppoaa melkein mikä vaan. Esim joku paloauto äänillä (esim. Palomies Sami -sarjan paloauto on kiva) tai vastaava on varmasti mieleen. Ei ne äänet aina niin kovia ole.[/QUOTE]

Ja vielä aluperäiseen kysymykseen. Itse en toivo isokokoisia lahjoja.

Meillä tuossa iässä olivat todella suosittuja dublot ja junarata ja ovat suosittuja edelleenkin ikää 3,5 vuotta :) ja kestäävät kovemmankin käytön :)

Mitä en halua, sellaiset halvat isoilla renkailla olevat autot, koska ne monesti hajoavat tosi nopeasti.

[QUOTE="xxx";25052613]Meillä on suosittu sellainen lasten keilapeli:)[/QUOTE]

Kannatta katsoa, että se on kunnollinen. Meille on eksynyt jopa pari kappaletta sellaisia keilapelejä, missä keilat menee ryttyyn tosi helposti, eivätkä pysy sitten lainkaan pystyssä.

Ei mitään paljoon muoviin ja pahviin pakattua pienen pientä lelua. Sellainen katseenvoimasta hajoava 76-osainen pikkuautosetti olisi minulle kauhistus.

Katso mitä lapsella on. Jos on junarataa, osta sitä lisää. Jos on duploja, niin sitten niitä. Ja kirja tai äänikirja on AINA hyvä.

Ja tuon ikäiselle muutama erityyppinen pallo on hyvä lahja, yksi vaikka sellainen hitaammin pyörivä keinonahkainen, kuusikulmioista koottu. Sellainen on meillä hyvin suosittu.

Yhteistyössä