Mitä lisäisit tai poistaisit ruokavaliosta tai anna esimerkki syömisille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pudottaja-09
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pudottaja-09

Vieras
Liikun viikossa 5 kertaa, sisältäen 3 aerobista käyntiä ja kuntosali puolta 2 käyntiä. Viikossa kaloreita palaa yli 3000 kcl. Ylipainoakin löytyy vielä 25 kg.

Aamulla syön kaurapuuroa maidolla, mihin laitan marjoja ja jonkun sortin hedelmän syön, joskus juon ananas mehua lasillisen.

Lounaalla syön melkein aina perunaa ( max 2 ), lihakastiketta tai kanaa, laitan välillä joukkoon floran 4 % kermaa, salaattia on lautasella rutkasti sekä sillon tällöin laitan punajuurisalaattia max 2 ruokalusikallista ja raejuustoa seassa.

Välipalana proteiini juoma tai rahka ja jogurttia.

Päivällinen sama kuin lounaalla mut voi vaihtua kalaksi tai olla jokin keitto.

Iltapalana muutama ruisleipä ja leikkele ja proteiini juoma.

Päivän aikana syön hedelmiä ja juon vettä 2 litraa ainakin.

Oon vähän hukassa syömisteni kanssa kun tiedän että pitäs syödä oikein että saan painoa tippumaan, kun ei tuo liikunta ainoastaan tiputa sitä.

Netissä laskin että mun pitäisi päivässä syödä 1900 kcl, kuulostaa aika paljolta.

Hyviä rasvoja mulle ei kerry aterioihin pahemmin, mistä niitä saan?

Normikuntoilijalla noi proteiinijuomat on melko turhia. Kun kuitenkin syöt lihaa ja kalaa. Hyviä rasvoja saat lisäämällä leivän päälle pehmeää rasvaa. Myös kalaöljyt on hyviä. Vältä rasvaisia eläinkunnan tuotteita.

Kuulostaa mun korvaan hyvältä. Tommonen ns.sairaaladieetti eli aamupala, 2 lämmintä ateriaa (joista toinen kevyempi keitto), välipala ja iltapala!

Mutta kannattaa tietysti jonkin verran vaihdella syömiään ruokia, koska muuten ite kyllästyy ja ruokavalio ei välttämättä ole tarpeeksi monipuolinen.

Laita vaan leivälle rohkeesti sipaisu margariinia, niin saat niitä rasvoja.

Hyviä rasvoja saat, kun lisäät salaattiin öljypohjaista salaatinkastiketta ruokalusikallisen, tai sitten ihan pelkkää oliiviöljyä. Meillä käytetään salaateissa myös paljon aurinkokuivattuja tomaatteja + niiden öljyä kastikkeeksi. Ja tosiaan hyvää kasvismargariinia leivälle niin kuin jo mainittiinkin. Itsellä näillä keinoin ainakin tulee riittävästi pehmeitä rasvoja.

Tee salaatinkastike öljystä ja mausteista, niin saat pehmeitä rasvoja. Vaihda riisi ja pasta tummaan, leiväksi runsaskuituista..
Kiloklubin.fi:n laskurin "pallukat" näyttävät, tuleeko tarpeeksi kuitua kasviksia jne. On ilmainen palvelu.

Yhteistyössä