Mitä lisäksi tähän ristiäistarjoiluun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä

Vieras
Ideat on vähissä. :)

Eli makeaa tarjottavaa olisi tässä:
- Perus täytekakku mansikoin koristeltuna
- Hieman koristeellisempi täytekakku
- Mokkapaloja
- Jokin kuivakakku

Mainittakoon tässä nyt vielä, että kun on kaksi täytekakkua, niin kumpikaan ei ole mitenkään "kohtuuttoman" suuri. :D

Suolaista tarjottavaa puolestaan:
- Voileipäkakku
- Jokin suolainen piirakka, esim. savulohi
- Pienet karjalanpiirakat & munavoi

Tarjolla tietysti juomapuolena:
Kahvia/teetä/mehua
Ja lisukkeina kahviin/teehen maitoa, kermaa ja sokeria.

Eli kysymyshän kuului, että mitä vielä lisää tähän tarjoiluun. Älkää sanoko, ettei mitään, ehdottakaa nyt jotakin. Kaipaan vinkkejä etenkin tuohon suolaiseen puoleen, makeitakin kaivataan!

Pikkuleipiä minäkin lisäisin, se jotenkin kuuluu kahvipöytään täytekakkujen ja kuivakakun kanssa. Jos suolaisiin haluat jotain lisää niin karjalanpiirakoiden ja munavoin seurana voisi olla vaikkapa jokin salaatti.

Mitä nyt mieleen tulee makeista, niin:
Tuulihattuja, pitkopullaa tai vaikka joku piiras. Muffinssit koristeltuina? Tai jotain juustoista?

Suolaisista:
Ehkä vielä joku suolainen piirakka?
Tai tuulihatut suolaisella täytteellä?
Pasteijat?

Sulle on varmaan tulossa ensimmäisen lapsen ristiäiset. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kysy jostain pitopalvelusta. Nää on niin rasittavia kysymyksiä.

Miksi vastaat jos on rasittavi kysymyksiä? Minusta ei ole yhtään rasittavaa, nautin itse siitä kun saan miettiä juhlien tarjottavia ja mietin toistenkin kanssa asiaa mielelläni. Ruoka on joillekin harrastus!

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Pikkuleipiä minäkin lisäisin, se jotenkin kuuluu kahvipöytään täytekakkujen ja kuivakakun kanssa. Jos suolaisiin haluat jotain lisää niin karjalanpiirakoiden ja munavoin seurana voisi olla vaikkapa jokin salaatti.

Salaatti olikin mielessäni, mutta jostain syystä en saa hahmoteltua, mikä salatti tuohon passaisi. Ideoita? :)

pieniä coctail lihapullia ja tai jotain hauskoja tikkuja lapsivieraille jossa on juustoa kurkkua makkaraa lihapulla joku salaatti (itse tehty) perunasalaatti makaronisalaati tms....makealle puolelle laittaisin jotain omenista kun ne on kauden tuote(ainakin meillä :D )

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Salaatti olikin mielessäni, mutta jostain syystä en saa hahmoteltua, mikä salatti tuohon passaisi. Ideoita? :)

Mä tein viimeksi ruokaisampaa salaattia makaronista ja metwurstista, mukaan tuli myös pikkuisia maustekurkkuja pienittynä ja hernemaissipaprikaa ja kastikkeeksi ihan Felixin valkoinen salaatinkastike. Oli sellainen kivan suolaisen makuinen salaatti.

Suolaista ja HYVÄÄ olisi ainakin savusiika, tai miksei vaikka ihan kylmäsavulohipalat, joita otetaan lautaselle? Tai kylmäsavulohta voisi käyttää täytteenä esim. tuulihatuissa, jos sellaisia teet.

Mä laittaisin noita rieskarullia porotäytteellä, ovat maukkaita.

Salaatti olisi hyvä lisä, sitten ehkä pitkopullaa ja keksejä.

Lisäksi vois ajatella porkkanapiirakkaa tai jotain muuta makeaa piirakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mä tein viimeksi ruokaisampaa salaattia makaronista ja metwurstista, mukaan tuli myös pikkuisia maustekurkkuja pienittynä ja hernemaissipaprikaa ja kastikkeeksi ihan Felixin valkoinen salaatinkastike. Oli sellainen kivan suolaisen makuinen salaatti.

Mä teen samoin, mutta metwurstin tilalla kinkkua.

Miksi vastaat jos on rasittavi kysymyksiä? Minusta ei ole yhtään rasittavaa, nautin itse siitä kun saan miettiä juhlien tarjottavia ja mietin toistenkin kanssa asiaa mielelläni. Ruoka on joillekin harrastus!
No nimenomaan harrastus näillekin lihaville palsta-akoille.

Minun mittani on kyllä ihan kunnossa, en ole mistään kohtaa kroppaani lihava, vaikka ruuanlaittamista harrastankin.

Pikkuleivät vielä makeiksi. Tuohan on kahvipöytä suolaisilla ja makeilla tarjottavilla ei siihen kannata rueta mitään salaatteja sekoittamaan. Sitten pitäisi olla oikeastaan kaksi kattausta =) Ensin salaatti ja muut suolaiset juomineen ja kahvit makeine tarjottavineen erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja mamma vaan:
Pikkuleivät vielä makeiksi. Tuohan on kahvipöytä suolaisilla ja makeilla tarjottavilla ei siihen kannata rueta mitään salaatteja sekoittamaan. Sitten pitäisi olla oikeastaan kaksi kattausta =) Ensin salaatti ja muut suolaiset juomineen ja kahvit makeine tarjottavineen erikseen..

Ei tarvitse, usein olen tarjonnut samaan aikaan seisovana pöytänä tuollaisia tarjottavia. Ristiäisissä on hyvä olla jotain suolaista ja ruokaisampaa mukana, mutta jos ei halua tarjota ruokaa niin piirakka ja salaatti on hyvä vaihtoehto.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma vaan:

Ei tarvitse, usein olen tarjonnut samaan aikaan seisovana pöytänä tuollaisia tarjottavia. Ristiäisissä on hyvä olla jotain suolaista ja ruokaisampaa mukana, mutta jos ei halua tarjota ruokaa niin piirakka ja salaatti on hyvä vaihtoehto.

Astiat nyt vähintään pitää olla sitten erikseen.. Eikä se sittenkään ihan kaikkien taiteen sääntöjen mukaan mene =)

Minun mittani on kyllä ihan kunnossa, en ole mistään kohtaa kroppaani lihava, vaikka ruuanlaittamista harrastankin.
Miehesi (jos sinulla semmoinen on) ei välttämättä ole samaa mieltä.

Yhteistyössä