Mitä lomia teillä on tiedossa syksylle/talvilomalle??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkahaaveita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ne jotka matkustaa Karibialle ja Meksikoon asuu varmaan kerrostalossa, vuokralla tai pienessä rivarissa. Ei muuten tehdä tuollaisia matkoja. Tai sitten perittyä rahaa jos asuu omakotitalossa. Miehen pomo (nuori, ei vielä perhettä) On matkustanut aina äitinsä rahoilla Karibilalle ja Egyptiin ym.

Elähän yleistä. Me asumme isossa okt:ssa, mutta maalla. Ensiasunto, lainaa otettiin 60 000€, säästöillä tehtiin pientä remppaa. Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot.

Mies yrittäjä, tienaa nettona ehkä 2500-3500€ kuussa käteen, vaihtelee tulot kovasti. Itse hoitovapalla kahden lapsen kanssa, kaksi vanhempaa, eskari ja ekaluokalle menijä.
Just buukattiin ensi tammikuulle Thaimaan loma, lennot 2500€, bungalow merenrannalta 700€, sisäiset lennot 200€ ja hotelli Bangkokissa pariksi yöksi 100€. Reissussa ollaan melkein kolme viikkoa. Pakettimatka kahdeksi viikoksi olisi ollut jotain 6000€. Halvemmallakin oltaisiin päästy, mutta tahdoimme laadukkaamman bungalowin ja aamupalan.

Kierrätämme, ajamme velattomilla vanhemmilla autoilla (2kpl), kasvatamme kesällä ruokaa itse, marjastamme, kalastamme, sienestämme. Vaatteet ostamme käytettyinä, hyvälaatuista merkkikamaa mistä saan lähes aina omat rahani takaisin kun laitan vaatteet taas myyntiin. Edulliset harrastukset, emme polta, juomme viinipullon pari viikossa. Terveellistä kotiruokaa, kasvispainotteista. Tilaamme Hesarin, mutta emme muita lehtiä. Kirjat kirjastosta tai synttärilahjaksi sukulaisilta.

Itse alan tekemään hoitoalalla töitä kerran viikossa nyt syksyllä. Mukavasti ekstrarahaa, mies hoitaa silloin lapsia.

Itse uskon että säästeliäällä elämäntyylillä jokaisella on mahdollisuus matkustaa. Kävimme alkukesästä Kööpenhaminassa, lennot 50€ menopaluu, Omenahotelli 70€ per yö. 120€ siis maksoi per aikuinen kahden vuorokauden irtiotto. Esim. tupakoitsijalla menee helposti kuukaudessa tuo tai enemmänkin savuna ilmaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mistä revitte rahat?;24350257:
Ihmettelen aina että millä rahalla ihmiset matkustaa?
Lainarahalla, luottokorteilla vai iskä maksaa?
Tässäkin ketjussa ollaan niiiiin menossa Karibialle, Karibian risteilylle, Miamiin ja Meksikoon.
Vähän epäilyttää aina nämä vastaajat, monta lasta ja kotiäitejä ja niin vaan reissataan. Eikö ärsytä että miehenne painaa pitkää päivää että saa vaimonsa maksettua lomalle?

Ootko kuullu ikinä sellaisesta kun säästäminen?

Mistä lähtien loma on ollut synonyymi matkalle? Eli kun tarkoitetaan matkaa sanotaankin "loma"? Ilmeisesti tämänkin ketjun kysymys oli "mitä MATKOJA teillä on tiedossa syksylle/talvilomalle". Kysymyksessä "mitä lomia teillä on lomille" ei ole mitään järkeä.

Mä ajattelin ihan samaa.. ja ap:n kysymykseen vastaan: On pari lomapäivää jäljellä, pidän ne siinä joulun yhteydessä ja kevääksi mulla on kaksi viikkoa lomaa, ehkä pidän siinä maalis-huhtikuun vaihteessa.

Norwegianilla 25 e suunta roi-hesa. Bussi hesan keskustasta maksaa melkein saman.

Ihan kaunis ajatus, mutta yleensä Helsingissä joutuu kaukolennoille yöpymään yhteen suuntaan ja usein molempiin. Me ei asuta Rovaniemellä, mutta pohjoisessa kyllä. Halpalentoja ei ole, ja Finnairilla ei 25 riitä;) Eli yli tonnin paukku vähintään on ennen kuin Helsinkiin pääsee.

Nykyisin onneksi jotain etelän matkoja on Oulustakin. Valikoima on tosin suppea ja kaukokohteet voi Thaikkua lukuunottamatta unohtaa, mutta rahapuutteessa pakko tyytyä välillä noihin.

Elähän yleistä. Me asumme isossa okt:ssa, mutta maalla. Ensiasunto, lainaa otettiin 60 000€, säästöillä tehtiin pientä remppaa. Ei ne isot tulot vaan ne pienet menot.

Mies yrittäjä, tienaa nettona ehkä 2500-3500€ kuussa käteen, vaihtelee tulot kovasti. Itse hoitovapalla kahden lapsen kanssa, kaksi vanhempaa, eskari ja ekaluokalle menijä.
Just buukattiin ensi tammikuulle Thaimaan loma, lennot 2500€, bungalow merenrannalta 700€, sisäiset lennot 200€ ja hotelli Bangkokissa pariksi yöksi 100€. Reissussa ollaan melkein kolme viikkoa. Pakettimatka kahdeksi viikoksi olisi ollut jotain 6000€. Halvemmallakin oltaisiin päästy, mutta tahdoimme laadukkaamman bungalowin ja aamupalan.

Kierrätämme, ajamme velattomilla vanhemmilla autoilla (2kpl), kasvatamme kesällä ruokaa itse, marjastamme, kalastamme, sienestämme. Vaatteet ostamme käytettyinä, hyvälaatuista merkkikamaa mistä saan lähes aina omat rahani takaisin kun laitan vaatteet taas myyntiin. Edulliset harrastukset, emme polta, juomme viinipullon pari viikossa. Terveellistä kotiruokaa, kasvispainotteista. Tilaamme Hesarin, mutta emme muita lehtiä. Kirjat kirjastosta tai synttärilahjaksi sukulaisilta.

Itse alan tekemään hoitoalalla töitä kerran viikossa nyt syksyllä. Mukavasti ekstrarahaa, mies hoitaa silloin lapsia.

Itse uskon että säästeliäällä elämäntyylillä jokaisella on mahdollisuus matkustaa. Kävimme alkukesästä Kööpenhaminassa, lennot 50€ menopaluu, Omenahotelli 70€ per yö. 120€ siis maksoi per aikuinen kahden vuorokauden irtiotto. Esim. tupakoitsijalla menee helposti kuukaudessa tuo tai enemmänkin savuna ilmaan ;)

Näin juuri. Monet päivittelevät miten meillä on varaa matkustaa kaukolomille. Mies painaa pitkää päivää, minä mahdollistan sen pitämällä huolta kotitontista ja lapsista. Olen hoitovapaalla, lapset 2x1v, 8v ja 10v. Elämme säästeliäästi, asumme rintamamiestalossa ison kaupungin kupeessa. Asuntovelkaa on, mutta itse käytän julkisia ja miehellä työauto. Emme polta emmekä oikeastaan juokaan. Lapset kulkevat hyvissä vaatteissa, niitä saa käytettynäkin.

Valintakysymyksiä. Toiset ostavat kokoajan uutta vaatetta lapsille, eineksiä tupakkaa ja alkoholia. Tulee sen seitsemän lehteä lapsille ja seiskapäivää aikuisille. Kaksi velallista autoa pihassa koska kyllähän lapsiperhe auton tarvitsee. Oikeasti nämä valittajat kun alkaisivat katsomaan mihin rahansa laittavat, voisivat yllättyä ja päästä itsekin lomille. Pakettimatkat ne on kalliita, itse kun varaa ja vertailee, säästää tuhansia. Mutta se tietenkin vaatii kielitaitoa ja viitseliäisyyttä..

Jostain syystä itselläni on noista "etelänlomista" painajaismainen ennakkokäsitys. Reiskoja perheineen ahdettuna johonkin hotelli"paratiisiin" ja viina virtaa... ei oikein vedätä moinen "loma".

[QUOTE="vieras";24350628]Jostain syystä itselläni on noista "etelänlomista" painajaismainen ennakkokäsitys. Reiskoja perheineen ahdettuna johonkin hotelli"paratiisiin" ja viina virtaa... ei oikein vedätä moinen "loma".[/QUOTE]
Hotelleissa käydään suihkussa ja nukkumassa, muu aika vuorokaudesta vietetään muualla. Ihan niissä perinteisissä turistikohteissakin on mahdollista tehdä muutakin kuin kitata viinaa ja maata hotellin uima-altaalla. On totta, että niitä "reiskoja" lomakohteista löytyy myös, mutta ei heidän kanssaan tarvitse aikaansa viettää.

60000e on ihan mitätön laina, maksatte varmaan vähemmän kuussa kuin minä vuokraa kaksiosta. Eli siinä mielessä ei mitään älytöntä pihistelyä vaadi tuolla lainalla ja normipalkalla.

10 päivän päästä lähden ulkomaan matkalle. Matka on kuitenkin vain viikon mittainen tai 8 päivää, mutta yksi vuorokausi menee tuosta matkoihin. Lennot noin 12 tuntia suuntaansa. Ei ollut mahdollisuutta lähteä pidemmäksi aikaa. Syksyllä yritän käydä jossain, vaikka Kööpenhaminassa, Riikassa tai jossain jos saisin vaikka 4 peräkkäistä vapaapäivää. Sitten joskus helmikuussa ajattelin jotain pidempää lomaa.

Minunkin kohdalla on ihmetelty mistä saan matkarahat, epäilty huoraksi ym. Matkarahat saan säästämällä, osa rahoista voittorahoja peleistä, lahjoja jne. Elän myös melko säästeliäästi, en polta tupakkaa, autoile, juo alkoholia. Näistä jo säästää aika hyvin.

Norwegianilla 25 e suunta roi-hesa. Bussi hesan keskustasta maksaa melkein saman.

Ja on riskinä että myöhästyy toiselta lennolta jos tuo Norwegianin lento on myöhässä. Tai sitten Norwegianin lento pitäisi varata niin että lennon saapumisen ja sen toisen lennon lähdön välillä on aikaa vähintään 6 tuntia. Esimerkiksi Finnairilla on tuo 6 tunnin vaatimus, että järjestävät uuden lennon mikäli lennolta myöhästyy sen takia että edellinen lento on ollut myöhässä.

Ja Norwegianilla on yksi lento vuorokaudessa Rovaniemeltä Vantaalle joka siis tulee puolen päivän aikaan Vantaalle. Jos taas se seuraava lento lähtee vaikka klo 23 niin aika pitkä odotus tulee.
Jos taas menee hotelliin yöksi niin sekin maksaa lähes 100 euroa halvimmillaan.

[QUOTE="äityli";24350316]Meillä 3 lasta 10 - 15v. ja lähdetään talvella Kuubaan , reiluksi kahdeksi viikoksi all inclusive.
Miehen kanssa olemme kiinni töissä huhtikuulta lokakuulle 7 / 24 .

Ja meillä lapset ovat aina tehneet loma ajan läksyt tunnollisesti ja myös kunnolla , eikä ole opettajalle sen takia lisätyötä tullut.

Olemme lomailleet joka talvi kerran tai kaksi - eli syksyllä ja lumen aikaan. Emme voi satuttaa lomia lasten koululomien aikaan - harmi.[/QUOTE]

Minä olen sitä mieltä että jos lapsi laitetaan kouluun niin sitten myös noudatetaan YHTEISIÄ työaikoja. Yleensä se onkin niin että muutamat samat lapset jatkuvasti lomailevat milloin haluavat. Se on jo muita lapsia kohtaan väärin, jotka kunnioittavat koulun sääntöjä. Jos ei teille koulun loma-ajat sovi niin ottakaa lapset kokonaan koulusta pois kotiopetukseen.
Mielestäni rehtorit saisivat olla tiukempia näiden ylimääräisten lomien kanssa.

Yhteistyössä