Mitä luulette mikä lapsella? Nyt kaikki lukekaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut äiti

Vieras
Aluksi heräsi vain kerran viikossa yöllä. itkee ja "sätkii", pyörii ja tuntuu ettei mikään asento ole hyvä :/ Panadolia kun antaa niin rauhoittuu heti ja nukahtaa. Ilman tuota lääkettä ei voi siis nukkua.
Nyt alkanu useammin heräämään, 3 kertaa ainakin viikossa ja sama juttu. ei voi nukkua ja itkee. silmät kiinni on että yrittää nukkua mutta itkee kipua selvästi ja nukahtaa lääkkeen jälkeen.
Oikeaa ruokaa ei ole oikein nyt syöny, se voi toki johtua muustakin. Ja lämpimältä tuntuu useasti. ei antaisi kuumetta mitata ja mittaaminen tosi vaikeaa. tänäänki sain mitattua 37 ja mittari ei ollu piippaukseen asti.
Neuvolaan olin yhteydessä ja oli sitä mieltä että lääkärille soittamaan aikaa.
no mehän soitettiin mutta siellä sanottiin että nyt niin täyttä että vapaita aikoja vasta kesällä. kiireellisiä aikoja voi vaan saada ja tämä ei kuulemma ole kiireellinen. Jos alkaa menemään veltoksi tai ei jaksa leikkiä tai pahenee niin sitte soitella uudestaan.
Olin sitte uudestaan yhteydessä neuvolaan ja siellä oltiin sitä mieltä että ehdottomasti lääkärille. Sano että mennä yksityiselle. No soitin tämän kunnan yksityiseen mutta siellä ei ollut tänään lääkäriä. menisittekö päivystävään? mitä veikkaatte mikä on?
ikää lapsella 1v 6kk

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
eikö oo muita oireita korvatulehduksessa? Koskaan ei oo aiemmin meillä ollut. ja itkiskö sillon noin harvon vaan? siis kun ei joka yö

Meillä ei ainakaan muita oireita ole ollut. Itki ensin parina yönä vähän ja sit kolmas yö on jo yhtä tuskaa. ei siis nuku ollenkaan vaan on aina pakko kiikuttaa yöllä sairaalaan ku autoa ei päivisin käytössä :(

Musta tuntuu, että monet lapset tossa iässä on todella levottomia ja itkuisiakin öisin. Kielellinen kehitys ym. pistää aivot koville. Ja voihan vaikka lihaksiakin särkeä.

Meillä alkoi about tuossa iässä oireilla esikoisen hieman yliliikkuvat jalkojen nivelet (esim. jalka taipuu polven kohdalta myös hieman "väärään suuntaan" täysin suoristettaessa), aiheuttivat sitten muutamana yönä viikossa jalkasärkyjä. Kumisaapaskelit pahensivat asiaa - ettei ois jalkakipuja teilläkin?

meillä kans neitillä jalkakipuja 2-3 kk välein n viikon verran joka yö...pamol f illalla naamaan niin saa nukuttua....sätkii jalkoja kovasti ja yrittää tunkea niitä minun selän alle...lapsi siis on jo 4w...ei pysty nukkumaan ennen ku on saanu lääkkeen...

Korvatulehdusta veikkaisin minäkin.Meillä 1v. oli öisin levoton,nukkui huonosti,kun oli korvatulehdus.Päivisin hän välillä itkeskeli ja halusi olla jatkuvasti sylissä ja söi huonosti.Kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttamassa!

no itse on kans epäilty jalkakipuja tms. kannattaako siis mennä päivystävään korvia tarkistamaan vai oottaa? ei siis yöllä paljo itke, vähän ja rauhottuu ku saa lääkkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
no itse on kans epäilty jalkakipuja tms. kannattaako siis mennä päivystävään korvia tarkistamaan vai oottaa? ei siis yöllä paljo itke, vähän ja rauhottuu ku saa lääkkeen.

Mä en paljoa miettis enää vaan veisin päivystykseen!!! Jos sattuu olee korvatulehdus niin se ei ole kovin kivaa jos pitkittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:

Mä en paljoa miettis enää vaan veisin päivystykseen!!! Jos sattuu olee korvatulehdus niin se ei ole kovin kivaa jos pitkittää..

me viedään päivystykseen. jos vaan ottavat :/

Veikkaisin korvatulehdusta. Ei siinä välttämättä muita oireita ole. Lääkäriin vain. Kyllä noilla oireilla olis lääkäriin päästävä! Sano, että itkee öisin, pientä lämpöä eikä syö....

Suosittelen minäkin päivystyksessä käymistä, jos ette muualle pääse. Jos on jotain hoitoa vaativaa niin saatte lääkkeet yms hoidon, ja vaikkei olisikaan, saat mielenrauhan. Kyllä noin pienen vaivat on hyvä tutkituttaa ajoissa.

Yhteistyössä