Mitä luulette mikä lapsella? Nyt kaikki lukekaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suosittelen minäkin päivystyksessä käymistä, jos ette muualle pääse. Jos on jotain hoitoa vaativaa niin saatte lääkkeet yms hoidon, ja vaikkei olisikaan, saat mielenrauhan. Kyllä noin pienen vaivat on hyvä tutkituttaa ajoissa.

Onko pitkälti matkaa naapurikaupunkiin? Meillä on lähin yksityinen 25 km päässä mutta sinne on vaikea joskus saada aikoja niin käydään toisessa kaupungissa 60 km päässä. Korvatulehdusta mäkin epäilisin.

Joo, kyllä se lääkärin näytillä käytettävä. Päivystykseen vaan. En lähtisi mihinkään jalkakipuarveluihin, noin pienellä jos jalkoja särkisi, olisi se tutkittava. Lähempänä 3 ikävuotta ne kasvukivut on normaaleja.

Päivystykseen vaan. Sieltä se sitten selviää. Turha pienen kanssa odotella rupeaako olo pahenemaan. Minullakin tuli mieleen korvatulehdus tai puhkeevat hampaat. Mutta lääkäri sen paremmin osaa sanoa. Voimia vaan teille :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja AP:
no itse on kans epäilty jalkakipuja tms. kannattaako siis mennä päivystävään korvia tarkistamaan vai oottaa? ei siis yöllä paljo itke, vähän ja rauhottuu ku saa lääkkeen.

Mä en paljoa miettis enää vaan veisin päivystykseen!!! Jos sattuu olee korvatulehdus niin se ei ole kovin kivaa jos pitkittää..

me viedään päivystykseen. jos vaan ottavat :/

Miten niin jos vaan ottavat? Kyllä täällä ainakin pääsee tosta vaan näyttämään lapsen korvia ja lääkäri sanos mulle, että aina kannattaa tulla näyttämään, jos pienikin epäilys on. Voi kehittyä muuten liimakorva.

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:
no itse on kans epäilty jalkakipuja tms. kannattaako siis mennä päivystävään korvia tarkistamaan vai oottaa? ei siis yöllä paljo itke, vähän ja rauhottuu ku saa lääkkeen.

Mä en paljoa miettis enää vaan veisin päivystykseen!!! Jos sattuu olee korvatulehdus niin se ei ole kovin kivaa jos pitkittää..

Miten niin jos vaan ottavat? Kyllä täällä ainakin pääsee tosta vaan näyttämään lapsen korvia ja lääkäri sanos mulle, että aina kannattaa tulla näyttämään, jos pienikin epäilys on. Voi kehittyä muuten liimakorva.

Ei se aina mene niin... mä sain jonottaa päivystykseen tosi sairaan lapsen kanssa 2 tuntia ja hänet oli sentään merkattu kiireelliseksi. Vähemmät kiireelliset usein käännytetään suoraan pois kun jonotusaika olisi jotain ihan älytöntä...

Alkuperäinen kirjoittaja vierass:

mennään päivystykseen mut tk:ssaki oli sitä mieltä että joskus aika kehnosti ottavat sinne :/

soitin päivystykseen niin tollo sano vaan siellä että anna lisää lääkettä vaan. kerta ei oo korvakierrelapsi :O ei helv.
ja yksityiselle ei oo rahaa eikä oo vakuutusta :(

Hmm, no mie kyllä sitten vaikka lainaisin jostain, vaikka ei vakuutusta olisikaan. Iso rahahan se on, mutta jos sillä lapsi saa tarvitsemaansa hoitoa..

Ajattele jos sinä joutuisit kärvistelemään kipujen kanssa viikonlopun, ja sen ylikin?

Menet päivystykseen sillä asenteella että pois et lähde ennenkuin on tutkittu, tarvittaessa vähän liioittelet oireita. Tai sitten yksityiselle, naapurikaupunkiin jos omaan ei pääse.

Miksi sä eka olit sinne yksityiselle menossa, jos nyt ei olekaan rahaa?
Paljonko se lapsi sillon yöllä itkee? Annatko heti sen särkylääkkeen? Valittaako lapsi itse kipua, vai itkeekö vaan? Siis sanooko että sattuu tms?
Ja heti lääkkeen jälkeenkö lapsi nukahtaa?

Olisiko mahdollista että olisi kihomatoja?Meidän tytöllä alkoi niin että itkeskeli yöllä ja oli levoton.Tuli viereen joka yö.Joskus laitoin supon niin sitten rauhoittui.Sitten yhtenä iltayönä alkoi valittaa että pyllyä kaivertaa,katsottiin monta kertaa yössä pyllyä,mutta matoja ei näkynyt kuin vasta aamuyöllä yksi kappale.Käytiin seuraavana päivänä pyrvinit ja jo seuraava yö nukuttiin rauhallisesti heräämättä.

Yhteistyössä