Mitä luulette näistä repäisykivuista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Empsukkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Empsukkeli

Vieras
Hei.
Meillä odotetaan kovasti raskautumista ja itseäni kyttään jatkuvasti. Vaikka yritän sitä välttää.
Imetän edelleen poikaani (hän on nyt 12 kk vanha) ja menkat eivät ole vielä alkaneet. Tähän päivään asti olen kuopuksen syntymän jälkeen tehnyt varmasti 10 raskaustestiä -ihan vaan varmuuden vuoksi, vaikkei mitään oireen oiretta ole edes ollut.. Toiveekkaana vaan. Kun ei minulla ole oireita ollut näissä kahdessa aiemmassakaan raskaudessa.

Mutta nyt repii alamahaa. Öisin kun käännyn tai venyttelen. Vihlaisee tai repäisee välillä ihan tosissaan. Koskaan ei ole ollut mitään tällaista. Tietysti toivon, että tämä olisi raskausoire. Mutta onko se? Vai onko se kohdun ulkoisen raskauden oire? Vai onko mahdollista, että pitkään poissaoltuaan kuukautiset ne vain oireilevat entistä reilummin?
Esikoisen syntymän jälkeen menkat oli poissa 9kk ja tulivat kivuitta ja ilman oireita.

Kohtua on aristanut pari viikkoa, ja epämääräisiä nipistelyitä on ollut.

Lisäksi pieniä erinäisiä "oireita": Jouluaattona sain juosta vessassa jatkuvasti pissillä. Tosin sitä kesti vain tuon yhden päivän ja saattoi johtua jostain syömästäni. Juonut en normaalia enempää.
Joulupäivänä oksetti, mutta sekin saattoi johtua liiasta määrästä jouluherkkuja.
Muutama päivä sitten en saattanut syödä voileipäkakkua, mikä on tavallisesti suurinta herkkuani.

Pari päivää sitten tein negatiivisen testin (joku halpis One Step -liuskatesti, en aamupissasta). En sitten tiedä, millon uskaltais testata taas. On niin kurjaa saada se negatiivinen testitulos. :(

Onkohan tässä nyt toivonkipinää? Vai aihetta lääkärireissuun?
Ois vaan niin kiva kuulla kommenttejanne, eikä vaan yksikseen mietiskellä.

Mulla on ihan vastaavia oireita. Ne alkaa yleensä noin viikko kuukautisten jälkeen ja voi kestää parikin viikkoa.. Mulla epäiltiin joskus endometrioosia ja pahoin pelkään, että niitä oireita parhaillaan kärsin, vaikka toivosin oireiden vihjaavan tulevasta perheenlisäyksestä :D Vauvaa on odotettu puolisen vuotta, ja joka kerta, kun maha vihloo, enkä pysty makaamaan mahallani, niin toivon kipinä herää.. kunnes taas ne alkaa...

Tsemppiä kuitenkin :)

Yhteistyössä