Mitä luulette pankin suhtautuvan, että 115000 tuhannen laina siirtyisi mun nimiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa mitä sanotaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelottaa mitä sanotaan

Vieras
Mulla on vakituinen työ, mutta olen nyt tehnyt osa-aikaisena hommia lapsen vuoksi ja tulot ovat olleet noin 700 euroa netto, ehkä jopa vähän reilu. Eron jälkeen saan sitten vielä kahdesta lapsesta 300 euroa lapsilisiä ja sitten vielä elatustuen mieheltä. Äitiyslomalla tulen saamaan rahaa muutaman satasen enemmän kuin mitä nyt saan, koska saan saman mitä esikoisestakin ja se on suurempi kuin tän hetken tulot.
Mun vaan on pakko saada toi laina omiin nimiini.

Tähän asti ollaan aina huolehdituu kaikista maksuista moitteettomasti ja sinällänsä kaikki on kunnossa. Takaajankin varmasti saan, siitä ainakin on ollut puhetta ja tää talo käy aika hyvin vakuudeksi tohon lainaan suurimmaksi osaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja pelottaa mitä sanotaan:
Mulla on vakituinen työ, mutta olen nyt tehnyt osa-aikaisena hommia lapsen vuoksi ja tulot ovat olleet noin 700 euroa netto, ehkä jopa vähän reilu. Eron jälkeen saan sitten vielä kahdesta lapsesta 300 euroa lapsilisiä ja sitten vielä elatustuen mieheltä. Äitiyslomalla tulen saamaan rahaa muutaman satasen enemmän kuin mitä nyt saan, koska saan saman mitä esikoisestakin ja se on suurempi kuin tän hetken tulot.
Mun vaan on pakko saada toi laina omiin nimiini.

Tähän asti ollaan aina huolehdituu kaikista maksuista moitteettomasti ja sinällänsä kaikki on kunnossa. Takaajankin varmasti saan, siitä ainakin on ollut puhetta ja tää talo käy aika hyvin vakuudeksi tohon lainaan suurimmaksi osaksi.

Mä voin kokemuksesta kertoa;

Ei mitään mahdollisuuksia. Mulla on nettopalkka 2.600 ja rapiat. Mä olen täysin moitteettomasti hoitanut lainan maksut ihan ilman että mies olisi mitään maksanut.
Nyt kun halusin heittää miehen ulos ja lunastaa kämpän oikeasti itselleni, niin pankki kivasti totesi että ei käy. Nousee kuulemma liian korkeaksi tuo lainan osuus muist menoista. - Lainan kuukausierä vajaa 700 ?.

Tässä etsin pankkia joka asian ymmärtäisi. Mä kun itse tiedän että mä siihen kykenen ja jos en kykene, niin tuon saan aina asunnosta pois, joten sitäkään ei tarvitse pelätä

Asuntolainasta kyse ja kiinnityksiä on jonkin verran lainan vakuudeksi ainakin. On tätä jonkin verran lyhennettykin, jokunen vuosi. Siirtyy mun nimiin koska mies muuttaa pois ja talo jää mulle. jos en yksin saa tätä lainaa nimiini, niin sitten pitää tehdä jonkinlaiset kauppakirjat, että mun veljeni ostaisi osan tästä talosta, mutta en minä sitä haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ei sulla oo tuloja maksaa tota lainaa kuussa penniäkään pois

Peesi tälle. Noilla tuloilla ei tota lainaa kyllä lyhennetä. Joten miksi pankki edes harkitsis sen lainan siirtämistä sun nimiin. Olisit iso riski pankille. Ja jos olisin sun takaaja, niin en kyllä laittais nimeä paperiin. Sorry vaan..

no en osaa kyl sanoo enää.. pankki on myöntänyt eräälle pariskunnalle josta toisella töitä ja toisella kesätyö jonka jälkeen tarvittaessa kutsuttavana niin 170 000e lainan.

aikasemmin olisin sanonu et ei ne tuu myöntämään mut enää en todellakaan tiedä.

Saisiks mitenkään puhuttua niin, että ottaisitte ukkos kans lainaanne maksuttoman vuoden. (ilmeisesti teillä on kumminkin niin pieni vauva, että töihin meneminen kokopäiväisesti ei just nyt tuu kysymykseen?) Joten... Menisit vuoden päästä töihin ja saisit sitten parempaa palkkaa ja olis mahikset saadakin se laina sun nimiin. Vai onko ukkos sitä mieltä, että kaikki on just nyt saatava katkolle?

Jännä juttu että nyt lyhennetään miehen kanssa 1000 euroa kuussa, josta minä pistän puolet eli 500 ja maksan vielä meidän ruokamenot sun muut, että olen kyllä saanut rahat riittämään ja vanhempainvapaan jälkeen kun menen töihin ja teen enempi tunteja kuin nyt, niin sitä rahaakin tulee enempi.
Tuo takaaja tasan tulee takaamaan, se on periaateessa valmis vaikka ostamaan miehen osuuden tästä talosta, jos ei muuten onnistu.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
no en osaa kyl sanoo enää.. pankki on myöntänyt eräälle pariskunnalle josta toisella töitä ja toisella kesätyö jonka jälkeen tarvittaessa kutsuttavana niin 170 000e lainan.

Joo kyllä mekin on saatu lainaa vaan miehen tulojen perusteella, mut se saakin käteen 2500/kk. ap:lle taitaa tulla hitusen yli 1000/kk..?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jännä juttu että nyt lyhennetään miehen kanssa 1000 euroa kuussa, josta minä pistän puolet eli 500 ja maksan vielä meidän ruokamenot sun muut, että olen kyllä saanut rahat riittämään ja vanhempainvapaan jälkeen kun menen töihin ja teen enempi tunteja kuin nyt, niin sitä rahaakin tulee enempi.
Tuo takaaja tasan tulee takaamaan, se on periaateessa valmis vaikka ostamaan miehen osuuden tästä talosta, jos ei muuten onnistu.

No ainahan voit käydä kysymässä pankista. Ethän siinä mitään menetä. Ja sit jos ei niille sovi, niin teet diilin niin, että takaaja maksaa ukkos ulos... Ja teet sit sen takaajan kans paperit velasta.

Alkuperäinen kirjoittaja MB:
Saisiks mitenkään puhuttua niin, että ottaisitte ukkos kans lainaanne maksuttoman vuoden. (ilmeisesti teillä on kumminkin niin pieni vauva, että töihin meneminen kokopäiväisesti ei just nyt tuu kysymykseen?) Joten... Menisit vuoden päästä töihin ja saisit sitten parempaa palkkaa ja olis mahikset saadakin se laina sun nimiin. Vai onko ukkos sitä mieltä, että kaikki on just nyt saatava katkolle?

No se vauva ei vielä ole syntynyt ja teen tässä vielä vähän aikaa töitä aika hyvinkin, en tosin täyttä päivää kuitenkaan. Ja mies haluaa tästä ihan oikeasti pois, lähtee siis kokonaan mun elämästä pois.

Alkuperäinen kirjoittaja nipsnaps:

Joo kyllä mekin on saatu lainaa vaan miehen tulojen perusteella, mut se saakin käteen 2500/kk. ap:lle taitaa tulla hitusen yli 1000/kk..?

no minäkin tiedän parinkunnan, jossa vain mies tienaa, brutto n. 1600e/kk, vaimo työtön. Saivat 100 000e asuntolainan, josta asunto takasi 80% ja lopuille otettiin henkilötakaaja. Että kyllä niitä lainoja näköjään saa ihan minimituloillakin...

Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Alkuperäinen kirjoittaja nipsnaps:

no minäkin tiedän parinkunnan, jossa vain mies tienaa, brutto n. 1600e/kk, vaimo työtön. Saivat 100 000e asuntolainan, josta asunto takasi 80% ja lopuille otettiin henkilötakaaja. Että kyllä niitä lainoja näköjään saa ihan minimituloillakin...

todellakin.. lainaa saa näköjään mutta en tiedä miten kummassa niitä maksetaan. Esim. omakotitalossa on tasan muitakin menoja kuin laina.. ja jos on kauhee laina kuten mainitsin niin miten ihmeessä noin pienillä tuloilla saadaan ne riittämään kaikkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Miksi haluat lainan nimiisi? Etkö pelkää, että olet liemessä lainan kanssa jatkossa?

Siksi kun minä en tästä talosta halua luopua ja en usko että olisin tuon laina kanssa lirissä, sillä mulla on sellaiset tukijoukot, jotka varmaan tekee mitä tahansa, että mä pystyisin tän talon pitämään. Tällä talolla on ihan liikaa mulle arvoa, etenkin sitä tunnearvoa.

Minä jo mietin, että jos velipoika pystyisi vippaamaan 15-20000 niin sitten riittäisi 100000 laina

Yhteistyössä