Mitä luulette pankin suhtautuvan, että 115000 tuhannen laina siirtyisi mun nimiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelottaa mitä sanotaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veli tekee remontin, lupasiko myös ostaa tarvikkeet? Ja jos ostaisi miehen osuuden talosta niin hänhän omistaisi silloin puolet talosta, ei veli pysty noin vain sulle lahjoittamaan puolikasta omakotitaloa!

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jännä juttu että nyt lyhennetään miehen kanssa 1000 euroa kuussa, josta minä pistän puolet eli 500 ja maksan vielä meidän ruokamenot sun muut, että olen kyllä saanut rahat riittämään ja vanhempainvapaan jälkeen kun menen töihin ja teen enempi tunteja kuin nyt, niin sitä rahaakin tulee enempi.
Tuo takaaja tasan tulee takaamaan, se on periaateessa valmis vaikka ostamaan miehen osuuden tästä talosta, jos ei muuten onnistu.

Pystytkö omista tuloistasi maksamaan tuon 1000e/kk lyhennyksiä? Ja päälle vielä kaikki muut omat ja lasten menot. Ja jo maksetusta asuntolainasta se pois muuttava miehesi haluaa varmasti oman osuutensa eli puolet.
Ongelma ei varmaan ole se etteikö joku pankki lainaa myöntäisi, kun kerran saat takaajan. Mutta se lainan takaisin maksaminen tämänhetkisistä tuloistasi voi tuottaa ongelmia.

No en minä tuota 1000 euroa maksaisikaan vaan, laina muuttuisi sinänsä uudeksi ja maksaisin sitä kauemmin, jotain 600 euroa pystyisin varmana maksamaan kuussa korkoineen. Miehelle mun ei pidä mitään maksaa, se vaan lähtee.

Mutta eihän tuokaan ole oikein, että nyljet veljeltäsi rahaa remontteihin ja miehesi jää tyhjän päälle?

entä jos nuo miehet päätyvät jonnekin köyhien asuntolaan ja masentuvat?

kai hekin rahaa tarvitsevat.
sinun suunnitelmat toisten hyväksikäyttämisestä kuulostavat röyhkeiltä ja ahneilta.

Mene nyt edes töihin ja kunnollisiin ja heti jos talosta haaveilet. laita lapsi hoitoon. äitiysloma kestää 4 kk. sen jälkeen alkaa vanhempainvapaa. ehkä miehesi hoitaa tai laita päiväkotiin.

En minä veljeltä mitään ole nyhtämässä, se kuule ihan itse haluaa sen tehdä ja itse se tuota remonttia mulle ehdotti. Toisten on näköjään vaikea kuvitella että joillakin on niin tiivis perhe, että ne auttaa toisiaan vaikka mikä olisi. Kuten sanoin, niin tällä talolla on tunnearvoa minulle, mutta myös mun perheelle, kun on ollut suvun hallussa koko iän, että sen puoleen halutaan säilyttää tämä ja siksi saisin veljeltäni apua.
Ja mies itse ei mitään halua, onko sekin vaikea ymmärtää.

kyllä on vaikea ymmärtää, sellaista, joka aikoo elää täysin muiden kustannuksela. maksattaa veljellään itselleen talon.

koska jokainen laskutaitoinen tajuaa, että jos et aio kunnolla töitä tehdä (et ole nytkään kunnolla töissä vaan osa-aikasellaisessa) niin tarvitset 2 kertaa enemmän rahaa kuin mitä sinulla tulee olemaan tuloja. Aiot ilmeisesti olla koko ajan käsi ojossa veljele, perheellesi, miehellesi jne.

Jos ja kun nämä takiasi päätyvät joskus masentuneiksi tai kodittomiksi niin toivottavasti tunnet edes pienen piston sydämessäsi, kun käytätä hyväksi liian kilttejä ihmisiä. tuskin tunnet mitään.

Mene vaikka 3 työpaikkaan, ja kokopäivätöihin, mutta älä maksata talojasi muilla. ihan sama vaikka olisi suvun talo.

veljeesi varmaa mieluummin ostaa sen itselleen kuin sinulle.

Onko se nyt niin vaikea kuvitella, että minä olen ihan oman elämäni kulut aina maksanut, enkä niitä muilla maksata, mutta jos toiset on valmiita auttamaan niin hyvä.
Ja veljeni ei tähän ole muuttamassa hänellä on ihan oma talo, jossa asuu. Tän talon ostettiin aiemmin veljeltäni, että sinänsä tietää talon hyvinkin.
Niin ja tarkoitus olisi tehdä niin, että jos mä en saa koko lainasummaa, niin sitten veljeni ostaa osan tästä talosta ja minä tulen omistamaan reilu puolet.
Niin ja olen tehnyt osa-aikahommia ihan lapsen takia, ettei ole tarvinnut lasta hoitoon laittaa, että siksi mulla tällä hetkellä ei ole tulot niin suuria, mutta vanhempainvapaan jälkeen tarkoitus olisi saada enemmän tunteja ja siten myös enemmän rahaa. Sitä ei töissä pystytä vielä sanomaan saako mulle täyspäiväistä työtä vai pitääkö mun tyytyä osa-aikaiseen vielä sittenkin, mutta siellä on jo tiedossa, että tarvin tunteja enemmän mitä niitä nyt on ollut ja se kyllä pitäisi onnistua.

Nyt on asiat vähän edenneet ja lainatarve olisi enää ilmeisesti 90000 euroa, joskohan sen saisi pankilta. Tän talon arvo on ehkä juuri ja juuri se mitä meillä on tästä lainaa jäljellä, katseltiin velipojan kanssa tässä ympäristössä olevia myytäviä taloja ja ne jotka maksoivat vähän enemmän, olivat paremmassa kunnossa ja se yksi mikä oli aika pommi, niin se sitten olikin huomattavasti halvempi.
Toisekseen velipoika lupasi lainata 30000 euroa, niin saisin koko talon omiin nimiini, tehdään paperit tuosta lainasta veljen kanssa, että sitten aikanaan kun vanhempien taloa myydään, niin mun laina veljelle otetaan siinä huomioon.

Nyt vain pitäisi käydä vielä siellä pankissa exän kanssa keskustelemassa.

No ensin viikolla pitäisi sitten mennä niitä lainapapereita allekirjoittamaan, sain kun sainkin koko lainan itselleni, elikkä velipojan ei tarvitse lainata euroakaan, ainoastaan tulee takaamaan pienen summan.

On tässä taas miestä viety kölin alta. Eli taas yksi mies joutuu lähtemään tyhjin käsin, ilman lapsiaan...
Kas kun ei vielä joudu maksamaan ap:lle, että pääsee talostaan eroon...

Ja vähän outoa, että jos lainaa on ollut vaikka joku 120 000 ? (kun kerran sitä on jo lyhennetty) , eli se alkuperäinen lainasumma on kuitenkin käytetty taloon. Nyt sitten kun talon arvo ei muka enää olekaan noin paljon, niin eikös miehen pitäisi saada siitä erotuksesta osa itselleen?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
On tässä taas miestä viety kölin alta. Eli taas yksi mies joutuu lähtemään tyhjin käsin, ilman lapsiaan...
Kas kun ei vielä joudu maksamaan ap:lle, että pääsee talostaan eroon...

No kuule, mies itse haluaa lainasta eroon ja tässä on sumplittu paljonko tän talon arvo olisi jos nyt alettaisiin myydä, niin tuo on todella kohtuullinen summa, ei varmaan totakaan saataisi, jos myydä oltaisiin yritetty.
Aiemmin sille yhden vaihtoehdon sanoin, että jos se jokusen tonnin saisi, ei siis olla mitenkään isoa summaa tätä lainaa vielä maksettu pois, niin mies itse totesi, että pistä pojan tilille, ei hän rahaa huoli. Ja mieshän se tästä on lähti ja jätti mut kahden lapsen yksinhuoltajaksi. Kait se noita lapsiaan jotenkin tapailee, vaikka ei sitä kauheasti tuo esikoinenkaan ole kiinnostanut tähänkään mennessä, hyvin vähän on sen kanssa mitään tehnyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Ja vähän outoa, että jos lainaa on ollut vaikka joku 120 000 ? (kun kerran sitä on jo lyhennetty) , eli se alkuperäinen lainasumma on kuitenkin käytetty taloon. Nyt sitten kun talon arvo ei muka enää olekaan noin paljon, niin eikös miehen pitäisi saada siitä erotuksesta osa itselleen?

Ollaan alunperin ostettu tää talo halvemmalla kuin mitä nyt on lainaa jäljellä, mutta ollaan otettu lisäksi remppalainaa, kun rempattiiin osa tästä talosta. Kuitenkin tässä talossa on vielä rempattavaa ja kukaan ei tätä taloa ikinä osta tuolla summalla mitä meillä yhteensä tuota lainaa on ollut.

Yhteistyössä