Mitä luulette,saadaanko asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja optimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

optimisti

Vieras
Mies valmistuu parin viikon päästä hoitoalalle, töitä on tiedossa ainakin kesäksi. Toki siis tulevaisuudessakin töitä on varmasti, mutta määräaikainen on tuo sopimus kesäksi. Itse jään kohta äitiyslomalle, ei vakituista työpaikkaa. Meillä jää käteen miehen aloitettua työt n. 3000?. Mitäköhän tuumaavat pankissa meidän tilanteessa, antavatko lainaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Eivätköhän nuo anna. Mulla nettotulot on vähän alle 3000 erkkiä ja sain pankista lainan.

Mutta tuo vakipaikka eniten mietityttää,vaikka tiedossa on että miehellä tulee töitä varmasti riittämään.No täytyy toivoa parasta :)

enpä tiedä kyllä. pitäisi olla säännölliset tulot. ei riitä että vaan tietyn ajan on varmaa rahantulo vaan sen pitäisi olla varmaa sen koko laina-ajan. vaikka toki työttömäksi voi jäädä vakitöistäkin. kannattaa kysyä,mutta itse kyllä epäilen. töitä ei välttämättä löydy kuukausiin määräaikaisen loputtua.

Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
enpä tiedä kyllä. pitäisi olla säännölliset tulot. ei riitä että vaan tietyn ajan on varmaa rahantulo vaan sen pitäisi olla varmaa sen koko laina-ajan. vaikka toki työttömäksi voi jäädä vakitöistäkin. kannattaa kysyä,mutta itse kyllä epäilen. töitä ei välttämättä löydy kuukausiin määräaikaisen loputtua.

Täällä ainakin löytyy mieshoitajille töitä niin paljon kuin jaksaa tehdä.

voisitte vaikka saada. hoitajillekin aian töitä jos vaan suostuu tekemään. pystyisisitte lyhentämään vaikka tonnin kuussa pankinkin mukaan noilla tuloilla, mutta yksi varoituksen sana...

millä ihmeellä lyhennätte lainaa kun jäät pian kodinhoidontuelle, sulla tippuu tulot melkein tuhat euroa. eli sun ois pakko mennä töihin heti kun vauva 9 kk

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
voisitte vaikka saada. hoitajillekin aian töitä jos vaan suostuu tekemään. pystyisisitte lyhentämään vaikka tonnin kuussa pankinkin mukaan noilla tuloilla, mutta yksi varoituksen sana...

millä ihmeellä lyhennätte lainaa kun jäät pian kodinhoidontuelle, sulla tippuu tulot melkein tuhat euroa. eli sun ois pakko mennä töihin heti kun vauva 9 kk

Miksi se nyt niin kummallista olisi? Sitä varten hoitopaikat on olemassa että vanhemmat on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja hempee:

Niin, ollaan tietty mietitty tuotakin. Mahdollista on käydä iltatöissä yms. sivubisnestä tehdä hetken, ennen kuin lähden kokonaan töihin ja viedä lapsi hoitoon.

ei siinä mitään kummallista mennä töihin kun vauva 9 kk mutta eipä kovin moni mene kuitenkaan. täällä edes päiväkoteja ole vauvoille. perhepäivähoitajat taitaa ottaa jos jonottaa melkein heti kun vauva syntyy

Riippuu varmaan myös lainan määrästä. Jos laina sen verran pieni, että siitä selviää vain toisen tuloilla, saa lainaa varmasti paljon helpommin, kuin jos sen maksamiseen tarvitsee molempien tulot.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Riippuu varmaan myös lainan määrästä. Jos laina sen verran pieni, että siitä selviää vain toisen tuloilla, saa lainaa varmasti paljon helpommin, kuin jos sen maksamiseen tarvitsee molempien tulot.

n.135 000?.

Meillä miehelle luvattiin vaikka vakipaikkaa tai ed es mitään määraaikaista sopimusta ei ole mihinkään. 3 firmalla tehnyt töitä tarvittaessa eli keikkahommaa, töitä on ollut ja liiton päivät täynnä joista tulee mahdollisen työttömyyden iskiessä sitten jonkinmoinen tulo..
Viime syksynä käytiin kysymässä lainaa ja 80t lupasivat sen hetkisillä tuloilla mitkä on reilusti alle 2000?

Riippu pitkästi pankista ja sen johtajasta ja kaupungista tuokin,mutta uskon että te saatte lainan.

Mun tuloja ei siihen edes laskettu silloin, oli äitiyslomalla ja työpaikkaa ei odottamassa

Mä en uskaltaisi tuossa tilanteessa ottaa noin isoa lainaa. En sitten tiedä mitä pankki sanoo. Itse uskallattiin vastaavassa tilanteessa ottaa noin puolet tuosta lainaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Blue Rush:

Meillä miehelle luvattiin vaikka vakipaikkaa tai ed es mitään määraaikaista sopimusta ei ole mihinkään. 3 firmalla tehnyt töitä tarvittaessa eli keikkahommaa, töitä on ollut ja liiton päivät täynnä joista tulee mahdollisen työttömyyden iskiessä sitten jonkinmoinen tulo..
Viime syksynä käytiin kysymässä lainaa ja 80t lupasivat sen hetkisillä tuloilla mitkä on reilusti alle 2000?

Riippu pitkästi pankista ja sen johtajasta ja kaupungista tuokin,mutta uskon että te saatte lainan.

Mun tuloja ei siihen edes laskettu silloin, oli äitiyslomalla ja työpaikkaa ei odottamassa

Voi, toivotaan niin :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostan vielä,jos jollain olisi kokemuksia..

Hoitoalalla olevien työn jatkuvuus katsotaan niin varmaksi, ettei tarvitse olla vakipaikkaa, näin ainakin meidän kohdalla viime vuonna, kun asunnon ostimme..itse olin vielä juuri valmistumassa ja vasta aloittanut työt..mies yrittäjä ja hänellä oli näyttää yhden vuoden tulot.. lainaa otimme jonkin verran 100 000e.

Yhteistyössä