Mitä luulette,saadaanko asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja optimisti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nostan vielä,jos jollain olisi kokemuksia..

Hoitoalalla olevien työn jatkuvuus katsotaan niin varmaksi, ettei tarvitse olla vakipaikkaa, näin ainakin meidän kohdalla viime vuonna, kun asunnon ostimme..itse olin vielä juuri valmistumassa ja vasta aloittanut työt..mies yrittäjä ja hänellä oli näyttää yhden vuoden tulot.. lainaa otimme jonkin verran 100 000e.

Juu näin minäkin olen ymmärtänyt, että he usein katsovat hoitoalan olevan sellainen, että töitä tulee olemaan. Mutta mun oma ammatti taas on sit sellainen, missä ei välttämättä töitä ole heti tarjolla. Katsotaan miten käy :)

Niinkuin tuossa joku sanoikin että ostamme teidän unelman sitten parin vuoden kuluttua pilkka hintaan =).Käyttäkää ihmiset päätänne!me myytiin just asuntomme ja tuplasimme pääomamme,säästämme rahaa ja ostamme taas kuns se on JÄRKEVÄÄ!Kuka oikeesti ostaa nykyään mielettömällä lainalla/laina-ajalla asuntoa ilman SÄÄSTÖJÄ.Pöljiä olette =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eri asia on, ottaako fiksu nyt ison asuntolainan. Mä en ottas. Mutta ottaaka te, me ostetaan sitten se teidän unelma parin vuoden päästä puoli-ilmaseksi.

Niinpä. Me ei oltu fiksuja, ja kun yhdestä pankista ei lainaa tippunut (sanoivat, että meille menee talous lian tiukalle) niin mentiin suutuspäissään toisesta kysymään -ja saatiin. Ja nyt on kyllä talous niiiiin tiukilla, että todellakin kädestä suuhun eletään ja visa-laskut kasvaa... :( Ei ole kiva tilanne. Varmaan, kun on 2v tässä asuttu, niin myydään ja etsitään halvempi. Harmittaa vaan, kun JUST NYT ois niitä halvempiakin tarjolla... Parisuhdekin tässä kärsii. Mutta voihan olla, että taloudellinen tilanne paranee parin vuoden sisällä, kun itse valmistun ja ehkä saan töitä... Tai ehkä saadaan lottovoitto...

Mutta suosittelen tosiaan harkitsemaan tarkkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Niinkuin tuossa joku sanoikin että ostamme teidän unelman sitten parin vuoden kuluttua pilkka hintaan =).Käyttäkää ihmiset päätänne!me myytiin just asuntomme ja tuplasimme pääomamme,säästämme rahaa ja ostamme taas kuns se on JÄRKEVÄÄ!Kuka oikeesti ostaa nykyään mielettömällä lainalla/laina-ajalla asuntoa ilman SÄÄSTÖJÄ.Pöljiä olette =)

Luuletko oikeasti, että me myydään talo jos me se saadaan ostettua?
Pöljää on kuvitella moista ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Tiukilla:
Niinpä. Me ei oltu fiksuja, ja kun yhdestä pankista ei lainaa tippunut (sanoivat, että meille menee talous lian tiukalle) niin mentiin suutuspäissään toisesta kysymään -ja saatiin. Ja nyt on kyllä talous niiiiin tiukilla, että todellakin kädestä suuhun eletään ja visa-laskut kasvaa... :( Ei ole kiva tilanne. Varmaan, kun on 2v tässä asuttu, niin myydään ja etsitään halvempi. Harmittaa vaan, kun JUST NYT ois niitä halvempiakin tarjolla... Parisuhdekin tässä kärsii. Mutta voihan olla, että taloudellinen tilanne paranee parin vuoden sisällä, kun itse valmistun ja ehkä saan töitä... Tai ehkä saadaan lottovoitto...

Me ollaan tiukoilla eletty koko miehen opiskeluaika. Ollaan kyllä tarkkaan laskettu tulot/menot. Ja mun mielestä ton hintainen talo ei ole mikään kallis mitä ollaan ostamassa.

Se olikin vaan esimerkki mitä ME teimme,sanoin että pöljää ostaa asunto pelkällä lainalla ilman säästöjä,pitkä laina-aika you know varsinkin kun tiedämme kuinka epävakaa tilanne on,itse ainakin harkitsisin sinuna vakavasti asunnon ostoa juuri nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiukilla:

Me ollaan tiukoilla eletty koko miehen opiskeluaika. Ollaan kyllä tarkkaan laskettu tulot/menot. Ja mun mielestä ton hintainen talo ei ole mikään kallis mitä ollaan ostamassa.

Juu, mekin ollaan aina eletty suht tiukoilla ja laskettiin myös tarkkaan, millaisiin lyhennyksiin varat riittää... Mutta koko ajan tuleekin sitten yllättäviä menoja. Kaikkea omakotitaloasumiseen liittyviä menoja ei olla osattu huomioida... :( Kun oiskin vaan ne lyhennykset...

Yhteistyössä