Mitä mä en nyt tajua tässä osamaksu jutussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Öö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

"Öö"

Vieras
Jos tuote maksaa 170€ ja osamaksu kohdassa lukee, että 12kk maksuilla korko on 0%, niin miksi kuitenkin maksukohdassa lukee 22€/kk. Kun tuostahan tulee reilusti yli 170€!!

Kyse on siis cdon.com ja tuote Nintendo 3ds. Jos joku on niin kiltti ja vilkaisee ja selittää mulle :D

Tilinhoitokuluja. Noihan noissa hämää. Sama kuin pikavipeissä. Sanotaan joku korkomäärä prosentteina ja ihmiset katsoo, että ei niin kovin kallista ole ja tilailee vippejä. Sitten kuitenkin minimaalisella präntillä lukee jossain hirveät tilinhoitokulut, jotka nostaa takaisinmaksusumman hirveisiin summiin verrattuna lainamäärään.

-
Mua on ruvennut sanalla sanoen vituttamaan noi kaikki osamaksut, jossa luvatan fontilla 48 punaisilla, kissan kokoisilla kirjaimilla, että on korotona, korko 0 % maksu aika 12kk/24kk ja todellisuudessa sopimusehdoista paljastuu ihan eri summa, minkä odottaa maksavansa.

Siis senhän takia ne pystyy myymään osamaksulla ilman korkoa kun on kaiken maailman "tilinhoitomaksuja" yms. Pakkohan niidenkin on tietty tienata. Luuletko että hyvää hyvyyttään antaa sulle ostoksia osamaksulla? Lisärahan perässä ne on. Ja kun ihmiset on niin tyhmiä että luulee tekevänsä hyvänkin diilin kun ostavat korottomana tavarat, vaikka todellisuudessa maksavat enemmän siitä korottomuudesta kuin maksaisivat realistisen koron kanssa.

Osamaksujen kohdalla voi olla ikävän hämäävä se ilmoitettu korkoprosentti. Monesti tulee päälle paljon erilaisia kuluja, jotka sitten nostaa todellista vuosikorkoprosenttia erittäin paljon. On myös osamaksuja, jotka on aluksi korottomia, mutta sitten jossain vaiheessa alkaa kertymään paljon korkoja. Toisaalta sitten on myös aidosti korottomia osamaksuja... Tiedosta tekoihin -sivustolla on artikkeli, jossa käsitellään osamaksujen maksamista: https://tiedostatekoihin.fi/osamaksujen-yhdistaminen/ tärkeintä on se, että selvittää kunnolla osamaksun ehdot. Tarvittaessa voi myös olla hyvä idea kysyä rahoituslaitoksen asiakaspalvelusta, että mites tää nyt varsinaisesti menee.

Yhteistyössä