V
valoa tunnelin päässä?
Vieras
En mitä voisin tehdä. Esikoisella oli lyhyt vierastamisvaihe ja sen jälkeen, pienen tutustumisen jälkeen leikki kaikkien kanssa. Tilanne ei koskaan ollut näin paha kun kuopuksen kohdalla. Vierastaminen, eli vieraan sylissä itkiminen alkoi 4kk iässä. Siitä se pikkuhiljaa pahene kunnon eroahdistukseen eli kun vauva oli 8kk itki ja huusi heti kun poistuin näkyvistä ja konttasi perään. Nyt kun ikää on jo 10kk tilanne on ihan kamala. Kuopus edelleen itkee perään jos poistun näkyvistä. Hän huutaa suoraa huutoa aina autossa koko automatkan jos hän ei näe mua. Vieraissa paikoissa on pidettävä koko ajan sylissä. Vieraat ihmiset ei saa edes katsoa häneen päin tai hän alkaa itkemään. Jopa isänsä seurassa itkee mun perään. Me ei kohta voida enää lähteä mihinkään tai pyytää ketään meille kylään kun aina se on vaan yhtä itkua ja huutoa. Mitä mä oon tehnyt väärin? Ehkä me ollaan nyt oltu vähän enemmän vaan kotona kuin esikoisen aikana. Ehkä mä oon hoitanut yksin vauvaa enemmän, mutta ei kai sellainen voi kuitenkaan tällaista aiheuttaa?