Mitä mä teen anopin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jassåå

Aktiivinen jäsen
17.04.2010
13 096
12
38
Turku
Se ei muuta tee kun v*ttuilee mulle, ilmeisesti vihaa mua,kun olisi halunnut poikansa ottavan jonkun toisen. Hän ei pidä minua kykenevänä kasvattaa lasta, tai huolehtimaan miehestäni. Kaikki mitä teen,on väärin. Ja nyt: lauantaina on tyttömme 1-v synttärit,jotka hän olisi halunnut pidettävän heillä, ja on nyt sitten jo 4kk jankannut tasaisin väliajoin,että haluaa pitää synttärit heillä. Jokakerta olen suoraan sanonu,että ne pidetään meillä,koska minä leivon kakut sunmuut, ja on mielestäni loogisinta,että ne on lapsen kotona.

Anoppi luulee etten osaa leipoa, ja aina kun teen jotain,hänen kommenttinsa on:oletko ostanu tän valmiina? Ja hän varsin hyvin tietää että olen kova leipomaan, mutta ei silti koskaan suostu maistamaan leipomuksiani vaan tyytyy kettuilemaan mulle joka-asiasta. Mieheni on suuttunut hänelle useita kertoja, mutta millään ei ole mitään vaikutusta,se vaan jatkaa...ja jatkaa. Mitä mä teen ton kanssa? Anoppi osaa pilata kaikki juhlat(varsinkin kun ei voi koskaan olla selvinpäin)!

jättäisin kutsumatta juhliin...

niin meillä toimitaan minun äitini kanssa, joka on alkoholin käytön suhteen samanlainen.

mutta muuten zempit anopin kanssa... koita jaksaa helpommin sanottu kuin tehty.
Mutta tiedän mistä puhun ;)

Alkuperäinen kirjoittaja .:
älkää kutsuko sitä ja sanokaa syy.

siinäpä se, appivanhemmat ovat hyvin vanhollisia, ja heidän mielestään heidät kuuluu kutsua, tai muuten saamme koko suvun vihan päällemme. Onko törkeää, jos anoppi rupee siellä synttäreillä kettuilemaan ja aukomaan päätään, niin ensin varoitan sitä, ja jos ei usko-niin käsken poistumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja HanTa:
jättäisin kutsumatta juhliin...

niin meillä toimitaan minun äitini kanssa, joka on alkoholin käytön suhteen samanlainen.

mutta muuten zempit anopin kanssa... koita jaksaa helpommin sanottu kuin tehty.
Mutta tiedän mistä puhun ;)

6-vuotta olen yrittäny jaksaa ja niellä sen kaiken mitä se on mulle sanonu... mutta nyt rupee jo riittämään :kieh:

Anopit voi muuten olla myös sellaisia että he ei odota sitä kutsua juhliin :whistle:

Toisinaan se on vähän niinkuin itsestäänselvyys että kun joku perheenjäsen täyttää vuosia niin sitten mennään ilman eri kutsua, ts esim isovanhemmat ei todellakaan odota sitä kutsua.

No, ei kai lapsen 1-v synttäreille tule humalassa, vai?! Siinätapauksessa passittaisin pihalle. Muuten olisin ylitsevuotavan ystävällinen ja oikein tyrkyttäisin omia leipomuksiani... :)

Alkuperäinen kirjoittaja jassåå:

siinäpä se, appivanhemmat ovat hyvin vanhollisia, ja heidän mielestään heidät kuuluu kutsua, tai muuten saamme koko suvun vihan päällemme. Onko törkeää, jos anoppi rupee siellä synttäreillä kettuilemaan ja aukomaan päätään, niin ensin varoitan sitä, ja jos ei usko-niin käsken poistumaan?

Eiköhän ainakin osa suvusta näe tilanteen itsekin? :hug:
Sen että teidän välit on kireät ja että suurin syy on anopissa?

koko suvullekin voisi syyn sanoa. mielestäni ihan hyvä syy olla kutsumatta jos ei osaa käyttäytyä. tuskinpa tuo osaa yhtäkkiä olla normaali jos aina kettuillut.

Alkuperäinen kirjoittaja Rohmu:
No, ei kai lapsen 1-v synttäreille tule humalassa, vai?! Siinätapauksessa passittaisin pihalle. Muuten olisin ylitsevuotavan ystävällinen ja oikein tyrkyttäisin omia leipomuksiani... :)

hän ei ole kertaakaan nähnyt lastamme selvinpäin-aina ollu tenussa, jopa kun tulivat synnytyssairaalaan kattomaan :( ja mäkin voin laskea ne kerrat yhen käden sormilla mitä olen anoppia selvinpäin nähny...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Anopit voi muuten olla myös sellaisia että he ei odota sitä kutsua juhliin :whistle:

Toisinaan se on vähän niinkuin itsestäänselvyys että kun joku perheenjäsen täyttää vuosia niin sitten mennään ilman eri kutsua, ts esim isovanhemmat ei todellakaan odota sitä kutsua.

Meidän anopilla ei ainakaan ole avainta meidän kotiin...

Tai osta kaupasta veteen leivottua pitkoa ja tarjoile sitä leveästi hymyillen anopille ja selität siinä samalla ohimennen suvulle että 'anoppi tykkää näistä kaupan valmiista, minä sitten ostin ihan häntä varten, anoppi on hyvä- ota nyt, ota toinenkin palanen....'

:D

Tai osta kaupasta veteen leivottua pitkoa ja tarjoile sitä leveästi hymyillen anopille ja selität siinä samalla ohimennen suvulle että 'anoppi tykkää näistä kaupan valmiista, minä sitten ostin ihan häntä varten, anoppi on hyvä- ota nyt, ota toinenkin palanen....'

:D

:laugh: *merkkaa ostoslistaan*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Avainta? :o Häh?

Kai ne nyt voi oven taa ilmaantua ilman avaintakin jonain tiettynä päivänä.

Itsensähän siinä nolaa. Ole vaan ystävällinen, niin kyllä muut huomaa, millainen anoppi on.

Siis sä mielummin kutsut anopin teille ettet vaan saa koko suvun vihoja päälle?Menetätkö siinä jotain?Jos suku on noin tärkeä ja anoppi ei tajua asioita vaikka hälle on niistä sanottu niin ehkä ei kannata valittaa jos ei ole valmis tekemään asialle mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Avainta? :o Häh?

Kai ne nyt voi oven taa ilmaantua ilman avaintakin jonain tiettynä päivänä.

No oven läpikö ne tulee? Ei ole pakko avata ovea.

No jos anoppi kännissä tulee lapsen synttäreille niin siinä vaiheessa mulla ois kyllä pokkaa sanoa koko vierasjoukon kuullen ettet ole tervetullut!

Itsehän olen katkaissut välini anoppiin juuri ainaisen valittamisen ja kännissä soittelun vuoksi. Oven taakse ei ole vielä tullut mutta soitan poliisit hakemaan jos sen tekee |O

Yhteistyössä