Mitä mä teen anopin kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jassåå
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Anopit voi muuten olla myös sellaisia että he ei odota sitä kutsua juhliin :whistle:

Toisinaan se on vähän niinkuin itsestäänselvyys että kun joku perheenjäsen täyttää vuosia niin sitten mennään ilman eri kutsua, ts esim isovanhemmat ei todellakaan odota sitä kutsua.

Meidän anopilla ei ainakaan ole avainta meidän kotiin...

Avainta? :o Häh?

Kai ne nyt voi oven taa ilmaantua ilman avaintakin jonain tiettynä päivänä.

No oven läpikö ne tulee? Ei ole pakko avata ovea.

Tai sit ne avaa sen itse. Kaikki ei asu lukitun oven takana kerrostalossa.

Älä nyt änkkää, en mä käsitä miksi tästä asiasta pitää nyt tehdä niin vaikea ja minusta ymmärtämätön.

Oikeastiko te muut kutsutte erikseen kaikki lähisuvustakin? Ettekä ikinä itse mene perheenjäsenen synttäreille ilman erillistä kutsua? :o

Mulle riittäis tuo päissään olo jo syyksi jättää kutsumatta/sanoa ettei ole tervetullut.
Ja ihan yleinen käsitys on että alkoholi ja lapset eivät sovi yhteen, joten tuskin sukukaan siitä mitään sanoo. Tai jos sanoo niin mä hyvinkin pontevasti kertoisin että muut voivat tehdä mitä haluaa, mutta mun lapsen kotiin ei tule kukaan päissään.
Tää on vaan mun mielipide, mutta parempi ilman mummoa on lapsen elää kuin mummon joka on aina päissään.

kaiken muun voisi päästää toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, mutta tuo kännissä olo... meille ei todellakaan humalassa tulla lasten aikana, ja minä tekisin anopille selväksi että on tervetullut selvin päin...

Itse olisin tiukkana, että lasten edessä pitää olla selvinpäin. Lasten ei tarvitse nähdä kännisiä.
Anna anopin järjestää juhlat. Vaikka ennen oikeaa syntymäpäivää. Sinne sitten anoppi saa kutsua ketä haluaa. Älä itse tee näihin juhliin mitään. Saa anoppi leipoa, kun haluaa järjestää.
Ilmoita sitten ystäville, että pidätte kotona sitten juhlat niille jotka "ei pääse" tulemaan anopin järjestämille juhlille...
Aina kun anoppi juovuksissa, niin lähtisin sieltä lapsen kanssa pois ja samaten ettei ole teille asiaa, kun on kännissä. Ja samat pelisäännöt sovit miehen kanssa. Että hän myös valvoo sitä että lapsen lähellä ollaan selvinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Mulle riittäis tuo päissään olo jo syyksi jättää kutsumatta/sanoa ettei ole tervetullut.
Ja ihan yleinen käsitys on että alkoholi ja lapset eivät sovi yhteen, joten tuskin sukukaan siitä mitään sanoo. Tai jos sanoo niin mä hyvinkin pontevasti kertoisin että muut voivat tehdä mitä haluaa, mutta mun lapsen kotiin ei tule kukaan päissään.
Tää on vaan mun mielipide, mutta parempi ilman mummoa on lapsen elää kuin mummon joka on aina päissään.

Iso peesi tähän.

Mun lasten ei tartte katsoa ketään päissään.

Meille ei kyllä lasten synttäreille tarvisi kännissä tulla. Käännyttäisin ovelta pois. Tuskin sukukaan suuttuu jos tietävät syyn. Ei tuollaista käytöstä tarvitse kenenkään sietää!

Yhteistyössä