Mitä mä teen...asiaa synttäreistä, 1vkuvauksesta yms...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Meiä tyttö täyttää su 1v. ja pe olis 1v kuvaus...muttah, tuo päätti et nyt on hyvä sairastaa, pe alko nuha, la iltana lämpöä ja sunnuntaina oli vielä vähän kuumeisen oloinen, mittari näytti 37,1. Nyt on jo muutoin oma iloinen itsensä ja viilettää menemään, mutta nokka vuotaa edelleen.

Voiko sen viedä siihen kuvaan vai pitääkö mun perua se ja odottaa ettei tuolla ole enää yhtää nuhaa? Ei siis vuoda ku seula vaa lähinnä tulee räkätappia ku aivastaa...

Ja synttäreitä ois tarkotus juhlia koko viikonloppu, viittiikö sitä vieraita pyytää? Ei oo kyllä ku sukua tulossa...

Ja meil ei oo tolle vieläkään mekkoa siihen kuvaan ja en tosiaan ala raahaan tuota kauppoihin että sais kunnolla parantua...1mekko olis mutta ei oo kenkiä siihen...tää on ihan hirveetä...ja pitäis vielä leipoa ja siivotakkin. :|

Mitä hittoo mä teen, mun pää sekoo!

Oletettavasti kuvaus on valokuvaamossa? Perjantaihin on vielä aikaa, ja pikkuflunssat paranevat äkkiä. Sinuna katselisin noi kuvausvaatteet valmiiksi, menisin perjantaina kuvaan ja pitäisin synttärikutsut sunnuntaina. Mekko sulla jo olikin, ja kengät eivät edes ole ollenkaan välttämättömät. Ei tuollainen kuvailemasi nuha estä synttäreiden viettoa. Jos teille on kutsuttu lapsia, niin etukäteen kertoisin vanhemmille nuhatilanteesta. Saavat sitten itse päättää tulevatko vai jäävätkö pois.

Ei ole tulossa lapsia. Mummit/pappa ja kummi(t?) sekä setä. Pakko pitää la ja su koska miehen vanhemmat eronnu ja eivät halua tulla uusien puolisoidensa kanssa samana päivänä.... eikä oikee viittis pakottaakkaan ja tulis sit vaa riitaa miehenki kans.

Mun poikakin täyttää sunnuntaina 1 vee.. :wave:

Eiköhän tuo nuha mee ohi, lapsillahan voi sitä räkää tulla viikkoja, jos kuitenkaan ei ole muita oireita. Eli musta voit kyllä mennä kuvaan ihan rauhassa. Onko ne kengät välttämättömät? Voisitte laittaa sen mekon mikä teillä on niin ei tarvis lähteä kauppoihin ravaamaan ja tosiaan veiraille voi ilmoittaaettä teillä ollaan nuhasia niin saavat sitte itse päättää tulevatko.

Voit mennä kuvaukseen jos ei nyt ihan oo nenä punottaen :D Ja ne kyllä muokkaa sitä kuvaa jos siellä joku jojo nenässä on. Meilläki pojan kuvasta napattiin sylki leuasta sen 1 v kuvasta.

Onnea mammaliii teidän poitsulle :flower:

No se mekko mikä meiltä löytys on vähä hassu ilman kenkiä...ja mä oon tämmönen perfektionisti niin haluun sille ihan täydellisen mekon kuvaan en vaan tiedä mistä sen löydän. Pystyn kyllä tietty käymää kaupas yksin vaikka kun mies tulee töistä, muttakun kaikki kaupatki on jo aiemmin koluttu et tuskin niihi mitää uutta on tullu... Mua niin ahdistaa toi kuvaus kun haluun siitä hyvän ja jännitän sitä hirveesti et jos tyttö vaik vaa itkee siellä tms. En saa edes nukuttua kun puoleen yöhön mietin sitä kuvausta ja mitä puen sille päälle! :(

Mä kutsusin kyllä vieraat, mutta siirtäisin kuvausta. Meillä käytiin kuvassa, mutta ei siitä mitään tullut kun tyttö vaan huusi koko ajan. Uusi aika oli sitten 2 vkon päästä ja johan suju.

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Mä kutsusin kyllä vieraat, mutta siirtäisin kuvausta. Meillä käytiin kuvassa, mutta ei siitä mitään tullut kun tyttö vaan huusi koko ajan. Uusi aika oli sitten 2 vkon päästä ja johan suju.

Mitä jos menee kuvaan, mutta siitä ei tule mitään ja varaa uuden ajan nii joutuuko si maksaan täydenhinnan molemmista?

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Onnea mammaliii teidän poitsulle :flower:

No se mekko mikä meiltä löytys on vähä hassu ilman kenkiä...ja mä oon tämmönen perfektionisti niin haluun sille ihan täydellisen mekon kuvaan en vaan tiedä mistä sen löydän. Pystyn kyllä tietty käymää kaupas yksin vaikka kun mies tulee töistä, muttakun kaikki kaupatki on jo aiemmin koluttu et tuskin niihi mitää uutta on tullu... Mua niin ahdistaa toi kuvaus kun haluun siitä hyvän ja jännitän sitä hirveesti et jos tyttö vaik vaa itkee siellä tms. En saa edes nukuttua kun puoleen yöhön mietin sitä kuvausta ja mitä puen sille päälle! :(

Varmasti itkee, jos on hermostunut ja ahdistunut tilanteesta. Yksivuotiskuvat on meillä ainakin otettu paljain jaloin ja söpöjä ovat. Tuo täydellisyyteen pyrkiminen on vähän outoa pienen lapsen kanssa :)

siis haluan että kuvista tulee täydellisiä kun kerran kuvaamoon mennään ja tiedän että oon ihan hullu tän asian kanssa...Mulle on tosi tärkeetä et sillä on sit hyvät vaatteet kuvassa koska sitä kuvaa sitten varmaa lähes loppuelämä katsellaa siinä kirjahyllyn päällä nii mua harmittais jos olis epämieluisat vaatteet tai muuten huono kuva.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Voit mennä kuvaukseen jos ei nyt ihan oo nenä punottaen :D Ja ne kyllä muokkaa sitä kuvaa jos siellä joku jojo nenässä on. Meilläki pojan kuvasta napattiin sylki leuasta sen 1 v kuvasta.

Näin meilläkin kuvaaja muokkasin kivasti yhdestä kuvasta pojan kuolavanan pois :D Näytti vaan hakutilanteessa sitä alkuperäistä versiota ja sanoin, että haittaako, kun vähän tuota muokkasin. Ei haitannut :D

Eli kuvaan vaan ja ehtiihän sen mekon hakea vaikka huomenna iltapäivällä tai perjantaina aamusta jos kuvaus ei ole ennen kymmentä.

Kuvaus pe klo.10. Eli ei ehdi aamusta... Ja sepä se että mistä mä haen sen mekon kun kaikki kaupat on koluttu ja mitään kivaa ei löydy! Kai se on pakko si hakee se "ihan kiva" vaihtoehto ei vaa huvita maksaa 30? ihan kivasta mekosta... Tai sitte laittaa toi mikä kotoota löytyy...

Sanokaa ny mulle että oon ihan hullu ja hyviä niistä kuvista tulee vaikkei ois vaatetta ollenkaan!

Oot ihan hullu ja hyviä niistä kuvista tulee vaikkei ois vaatetta ollenkaan!

Oikeesti muuten, meidän naapurin lapsesta otettiin 1v-kuvat nakuna. Tosi upeita mustavalkokuvia tuli!

Alkuperäinen kirjoittaja x:
Sanokaa ny mulle että oon ihan hullu ja hyviä niistä kuvista tulee vaikkei ois vaatetta ollenkaan!

Oot ihan hullu ja hyviä niistä kuvista tulee vaikkei ois vaatetta ollenkaan!

Oikeesti muuten, meidän naapurin lapsesta otettiin 1v-kuvat nakuna. Tosi upeita mustavalkokuvia tuli!

:D kiitos.
Mä en oikeesti oo ton nakukuvan kannalla, musta ois outoo antaa mummoille/papalle nakukuvia lapsenlapsesta...oon varmaa outo tässäkin asiassa mutten haluu että niiden hyllyjen päällä on nakukuvia mun lapsesta.
Ja miten muute käytännös ku otetaa nakukuvia jos se lapsi pissaa johki sinne lattialle/lampaantaljalle/tms...??

Onko sulla lapselle valkoinen paita ja jotkut nätit housut/puolihame? Meillä ainakin kaikista kolmesta parhaat kuvat on tulleet kasvokuvina eli niissä ei edes näy kuin paidan kaulusosaa... Eli kannattaako sillain nähdä vaivaa mekon vuoksi, jota ei välttämättä näy siinä valitussa kuvassakaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko sulla lapselle valkoinen paita ja jotkut nätit housut/puolihame? Meillä ainakin kaikista kolmesta parhaat kuvat on tulleet kasvokuvina eli niissä ei edes näy kuin paidan kaulusosaa... Eli kannattaako sillain nähdä vaivaa mekon vuoksi, jota ei välttämättä näy siinä valitussa kuvassakaan?

On olemassa jo paita ja housut siihen normivaate kuvaan. Kuvaaja sanoi että kaksilla vaatteilla ehtii ottaan/lapset yleensä jaksaa... joten haluan toiseen kuvaan mekon...

Mitä jos menee kuvaan, mutta siitä ei tule mitään ja varaa uuden ajan nii joutuuko si maksaan täydenhinnan molemmista?

Ei joudu, kun eihän se kuvaaja edes tee mitäään työtä siinä jos kuvia ei voida ottaa. Aikaa tietty menee hukkaan, mutta meille ainakin sanoivat, että lasten kuvauksia voi kyllä maksutta uusia montakin kertaa jos ne ei meinaa sujua.

Ei joudu, kun eihän se kuvaaja edes tee mitäään työtä siinä jos kuvia ei voida ottaa. Aikaa tietty menee hukkaan, mutta meille ainakin sanoivat, että lasten kuvauksia voi kyllä maksutta uusia montakin kertaa jos ne ei meinaa sujua.

Ah, hyvä tietää...vähän vähentää tätä stressiä :)

Yhteistyössä