Mitä mä teen miten kissanpentuja pitää hoitaa??? AUTTAKAA!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
älä ainakaan missään nimessä KOSKE pentuihin!!!

Ei kai kissa sen takia hylkäisi pentuja, ne paleltuu pian omillaan. En usko että emo hylkäisi noin pitkäksi aikaa. Jos emokissa ilmaantuu, niin sitten viet pennut takaisin. Pitäis varmaan yleensäkin selvittää kenen emokissa vois olla. Jos on ilman omistajaa, niin ois parasta että myös se emo sais kodin eläinsuojelun kautta.

Nimenomaan. Jos emo haistaa pennuissa vieraan hajun, on pennut emolle sen jälkeen vieraita ja "vihollisia". Näin se menee. Eläinlääkäriltä kuultua, joten ei kannata alkaa väittämään asiassa.

Siis miksi annatte tällaisia neuvoja mistä ei ole mitään hyötyä!?! Jos pennut tosiaan ovat n. viikon ikäisiä niin emo ei missään tapauksessa ole 5 tuntia pois pentujen luota vapaaehtoisesti. Eli jotain on sattunut. Ja kissoja ei voi verrata esim. lintuihin,ne eivät siis hylkää pentujeen kovinkaan helposti vaikka niissä ihmisen hajua olisikin. Ota pennyt välittömästi lämpimään koska ne paleltuvat kuoliaaksi tunneissa!!!Ne tarvitsevat jotain lämmittämään ja koska tässä tapauksessa emoa ei ole niin laita koppaan lämpimiä vesipulloja. Sen jälkeen soitat eläinlääkärille ja kysyt ruokintaohjeita.Pennut eivät säily hengissä syömättä kovinkaan kauaa.

Ja kun ne on noin pieniä niin ne ei osaa välttämättä kakatakkaan (niitten emo nuolee ja puhdistaa niiden pyllyt)ja nyt kun emoa ei ole niin ihmisen pitäis sit sekin hoitaa...eli kostealla topsypuikolla "ärsytetään"pyllynsuuta jne. kuten jo totesin KOVA URAKKA edessä jos siihen joutuu/lähtee...

Kyllä mun mielestä kannattas ottaa ne pennut sisään, ne ei kyllä kauaa elä ulkona jossain pahvilaatikossa. Viet sitten takas, jos se emo ilmestyy siihen. Voisko olla, että joku "eläintenystävä" on dumpannu ne pennut siihen? Vie vaikka ensihätänä niille pullo, jossa kuumaa vettä, että vähän saavat lämpöä.

Alkuperäinen kirjoittaja help:
siis me asutaan ihan kaupungin tuntumassa omakotitalossa ja meillä on sellai remonttipahvilaatikko pihassa josta kuului aamulla kitinää ja siellä oli kissanpennut siis ihan järkyttävän pienet ei varmaan viikkoa vanhemmat ku laatikkokin on vasta pari viikkoa siinä ollu. Oon nyt koko päivän ollu ikkunassa ja mitään emokissaa ei näy eikä kuulu! siis en oo mitenkä häiriköiny et se ei uskaltais paikalle tulla. voiks se olla hylänny ne vai jääny auton alle?????!!! MITÄ mä noille pennuille nyt teen???? eikö se emo yleensä oo kuitenki noin pienten pentujen vieressä jos kaikki on ok? Siis viiteen tuntiin ei oo näkynyt ainakaan...

katoSalkkaritt, ja saako vavvalleantaa Ruislepää-onko kaupta tånåånauki ?

Kissaa ei voi tosiaan verrata villieläimiin. Kesykissan pennut eivät tähän vuodenaikaan selviydy montaakaan tuntia ulkona ilman emoa. Jos emo ei ole viiteen tuntiin käynytkään niitten luona, sille on tapahtunut jotakin. Eli, ota pennut sisälle lämpimään ja soita paikkakuntasi eläinsuojeluvalvojalle. Numeron saat numerotiedustelusta. Häneltä saat ohjeet siitä, mihin voit toimittaa pennut.
Mikäli haluat ja etenkin osaat hoitaa noin pieniä pentuja, sekin käy mutta tämä on tosiaan rankkaa työtä! Ensiksikin, niitä pitää syöttää tuttipullolla parin-kolmen tunnin välein yötä päivää. Niitten masuja pitää hieroa, pennut eivät osaa kakata eivätkä pissata ilman tällaista stimulointia. Ne pitää myös madottaa.

No niin ei siis enää mitään hätää!!! Naapurin ukko pyöri kuumeisesti tossa pihatiellä ja oli tosiaankin käynyt niin että heidän kissa oli tullut sisälle synnyttäneenä ja on siis ollut sisätiloissa jumissa ja pennut täällä meidän laatikossa ja ukko oli ettiny koko aamun et mihin se on ne pennut tehny. Justiinsa kannettiin pennut naapuriin ja oli emo kyllä tyytyväisen näkönen ku sai pennut takaisin! HUHHUH sanon minä! toivottavasti eivät oo ehtineet nälkiintyä tai paleltua, onhan toi ainakin viis tuntinen aika pitkä aika noin pienille ja tosiaan ihan tänään syntyneille! Ja huomasin myös että kyllä täältä palstalta ainaki jotain apua saa tosi paikan tullen!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No niin ei siis enää mitään hätää!!! Naapurin ukko pyöri kuumeisesti tossa pihatiellä ja oli tosiaankin käynyt niin että heidän kissa oli tullut sisälle synnyttäneenä ja on siis ollut sisätiloissa jumissa ja pennut täällä meidän laatikossa ja ukko oli ettiny koko aamun et mihin se on ne pennut tehny. Justiinsa kannettiin pennut naapuriin ja oli emo kyllä tyytyväisen näkönen ku sai pennut takaisin! HUHHUH sanon minä! toivottavasti eivät oo ehtineet nälkiintyä tai paleltua, onhan toi ainakin viis tuntinen aika pitkä aika noin pienille ja tosiaan ihan tänään syntyneille! Ja huomasin myös että kyllä täältä palstalta ainaki jotain apua saa tosi paikan tullen!

Voi hyvä että emo löytyi! Tuu kertomaan, jos kuulet uutisia pennuista :)

no ei niistä pennuista ottanut mitään selkoa kun en oo aijemmin perehtynyt kissoihin näin läheisesti. Ne näytti musta kaikki vaaleanharmailta mutta se emokissa oli kyllä pikimusta?? ja niitä oli4. Ja voi jösses että ne oli pieniä! En oo ikinä nähny noin pentukissoja! Melkeinpä tekis mieli itsellekin ottaa. Taidan mennä niitä vielä joku päivä katsomaan! Mutta niin helpottunu oon ettei tarvinnu ruveta sijaisäitiksi niille. Olin ihan varma jo että se emo jäi auton alle =(

Hei! Onko kenelläkään sattunut vastaan laista tilannetta. (jos olet mennyt käyttämään kissa emoa pihalla, ja pääseekin karkuun). Nimittäin itselläni on nyt pennut sisällä ja emo kateissa. Eilen emo kissa lähti omille teilleen, ei ole näkynyt sen jälkeen. Pennut täällä rauhallisena nukkuuvat vain laatikossa. (eivät huuda juuri ollenkaan). Olen niille juottanut emonkorvikemaitoa. Mutta emon maitohan niille on parasta. (kuin mikään korvikemaito). Joten pelkään että emo olisi hylännyt pennut, koska ei ole tullut takaisin. (eikö yleensä emo kissoilla pitäisi äidin vaistot olla, kun on synnyttänyt pennut, niin tulisi takaisikin). Mutta ainut voi olla se että jos kissalla olisi juoksuajat, jotta olisi lähtenyt triioille. (metsästämään kollia), mutta voiko se olla mahdollista jos on kerta pennut synnyttänyt. Voiko emo tulla silti uudelleen tiineeksi. Joten jos jollain on laittaa jonkin moista vastausta tähän viestiin niin olisin enemmän kuin kiitollinen, jos jollekin on sattunut samanlainen tilanne.

Yhteistyössä