Mitä mä teen mun äidin kanssa? :'(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "plääh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"plääh"

Vieras
Mä en edes tiedä mistä alottaisin. Mun äiti on ollut omituinen ja typerästi käyttäytyvä niin kauan ku jaksan muistaa, mutta nyt on taas sellanen tilanne että musta tuntuu että tuun hulluksi. Meidän koirat sai pentuja viime talvena, ja keväällä yksi pennuista muutt mun mutsille. Mulla on 10 sisarusta, joista 4 nuorinta asuu vielä kotona. Koira on ollut niille lapsille tosi rakas, mutta mun vanhemmat ei oo millään tavalla koko aikana ottanut vastuuta siitä, ja se selvis mulle eilen.

Kävin n. viikko sitten viimeksi mutsilla, ja aloin ohimennen katsomaan sen pennun hampaita. Sillä oli koko suu täynnä hampaita kahdessa rivissä, ja koira on jo 8kk ikäinen, eli putoamattomat maitohampaat olis pitänyt poistattaa jo ainakin kuukausi sitten. Otin sitten koiran mukaan meille ja varasin sille lääkäriajan.

Eilen sitten mentiin lääkäriin, ja pennulta poistettiin n. joka toinen maitohammas. Eläinlääkäri sanoi toivovansa että vinoon puhjenneet uudet hampaat löytävät vielä oikeille paikoilleen, mutta tää hammasasia ei ollutkaan ainoa ongelma. Lääkärin mukaan koira on päässyt alle 50 kertaa elämänsä aikana ulos, sillä sen polkuanturat ovat edelleen yhtä pehmeät kuin 7 viikkoisella pennulla. Lisäksi kun vähän selvitimme, ei koiraa ole ollenkaan rokotettu, vaikka äitini väitti että olisi. Koiraa ei myöskään ole koulutettu ollenkaan, ainoa mitä se osaa on antaa tassua. Se huutaa ulkona kaikille ja kaikelle, pelkää eikä halua olla muualla kuin sylissä.

Mä en voi antaa tota koiraa takaisin, ja olenkin jo löytänyt sille uuden kodin. Mä en vaan tiedä mitä mun sisarukset tähän sanoo. Mut on asetettu niin ikävään tilanteeseen, että saan joka tapauksessa vihat niskaani, ilmoitan mä asian sitten miten tahansa. Mun nuorin sisko on 10v ja hän varmasti tulee syyttämään sekä mua että itseään kun koira lähtee. :( Meille syntyi myös esikoinen toukokuussa, joten en haluaisi että välit menee kokonaan, koka vaikka äitini sekaisin onkin, haluisin että lapsellani oisi isoäiti. Myös sisarukseni ovat minulle todella tärkeitä, en haluaisi menettää heitäkään. Mä en vaan yksinkertaisesti ymmärrä miksi mun äiti on tällainen, mua hävettää ihan suunnattomasti. En edes tiedä miksi kirjoitan tätä tänne, ei vaan ole ketään muutakaan jolle purkautua. :(

jos yhtään lohduttaa, niin sulla kyllä EI OLE muita vaihtoehtoja, vain huonoja tai tosi huonoja. Ja koska OIKEA ratkaisu elämine (ja sun mielenterveyden) kannalta on hommata karvakaverille uusi koti, se vaan pitää tehdä.

Voi olla että möksähtävät, mutta voivoi. Aiheesta saa ja pitää sanoa ja jos oletuksena asiat ei puheista huolimatta muutu, niihin on puututtava.

:hug:

No mitä jos vastuu koirasta menisi sisaruksille? Tekisit pelisäännöt selviksi, ja sen että jos koiralle ei löydy ulkoiluttajaa ja huolehtijaa joka päivä, niin viet sen pois.

sori en tajunnu miks hampaat pitää poistattaa,eikös ne normaalisti tipu koiralta itellään kun pureksii kovia?

Koira on kääpiörotuinen (tällä hetkellä n.2kg), ja kääpiökoirilla on melko yleistä ettei kaikki maitohampaat putoa itsekseen, sen takia ne pitää poistattaa. Olen myös tämän asian äidilleni kertonut moneen otteeseen, eli siitä ei ole kysymys etteikö hän olisi tiennyt.

mikä tilanne!!
mutta tosiasiahan on ettet voi koiraa tonne jättää!vaikka sitten vihat saisitkin päälles.
sun pitää selittää sisaruksilles tilanne.Etenkin se,että toi menee pitemmän päälle jo rääkkäykseksi.ja se on asia joka jo 10v pitää ymmärtää.

mutta toi äiti asia onki sit vaikee juttu!!Mun oma äiti on sen verta hankala ihminen,etten kertakaikkiaan voi olla hänelle mieliksi en missään asiassa.
Joten olen jo kauan aikaa sit päättänyt,että olen mikä olen.En voi tästä paremmakis lapseksi hänelle tulla.Käydään ja ollaan yhteydessä ja kun hän alkaa raivota,pilkata,jnejne jätä omaan arvoonsa.Olen sen verta vanha jo ettei minunkaan tarvitse kaikkea kuunella,ei edes vanhemmiltani.
sinuna antaisin äitisiolla oma mahdoton itsensä.Kävisin mummolassa lapsen kanssa ja kun tilanne riistäytyy käsistä,lähtisin pois.Lasta antasin tavata jnejne kuhan vain käytttäytyy kuin mummojen kuuluukin=)

[QUOTE="Lissu";22269906]No mitä jos vastuu koirasta menisi sisaruksille? Tekisit pelisäännöt selviksi, ja sen että jos koiralle ei löydy ulkoiluttajaa ja huolehtijaa joka päivä, niin viet sen pois.[/QUOTE]

Mielestäni juuri siinä kohtaa on menty tässä pieleen, että koira on otettu lasten vastuulle, ja niin ei pitäisi ikinä tehdä. Lapset voivat ehkä olla vastuussa ulkoilutuksesta, mutta kuka lapsi muka lähtisi esim. rokottamaan perheen koiraa. Lapsien vastuulla ollut koiranpentu on myös syönyt lähestulkoon pääravinnokseen kaupan lihapullia ja maksalaatikkoa, koska se ei kuulemma syönyt muuta. :O Jos vanhemmat ei puutu mihinkään niin mä en voi antaa tämän eläimen olla siellä koristeena ja pehmoleluna.

[QUOTE="plääh";22269985]Mielestäni juuri siinä kohtaa on menty tässä pieleen, että koira on otettu lasten vastuulle, ja niin ei pitäisi ikinä tehdä. Lapset voivat ehkä olla vastuussa ulkoilutuksesta, mutta kuka lapsi muka lähtisi esim. rokottamaan perheen koiraa. Lapsien vastuulla ollut koiranpentu on myös syönyt lähestulkoon pääravinnokseen kaupan lihapullia ja maksalaatikkoa, koska se ei kuulemma syönyt muuta. :O Jos vanhemmat ei puutu mihinkään niin mä en voi antaa tämän eläimen olla siellä koristeena ja pehmoleluna.[/QUOTE]

Ymmärrän kyllä tuon. :/

Yhteistyössä