Mitä mä teen näiden päänsärkyjen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

MissMaisa

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
2 415
0
36
Taas tuli viikko sairaslomaa ja neuvottiin ottamaan panadolia kuurina, eli 3 kertaa päivässä kaksi tablettia. Mun laskujen mukaan mulla on ollu pää kipeä joka päivä kolmen viikon ajan :o Illalla menee niin pahaksi, että joutuu vaan sohvalla makamaan, ku muuten oksentaa. Autolla ajaminen ei tuu kyseeseenkään, ku päässä ja silmissä pyörii.
Eilen jo sanoin ukolle, että tekis mieli hypätä partsilta, niin olis joku muu paikka kipeä ku pää :'(
Ei jaksa siivota, eikä ulkoilla koirien ja lasten kanssa, ruuanlaittokin on jo täyttä tuskaa. Pian sekoaa pää |O

Onko muilla ollut raskauden aikana päänsärkyä??

Alkuperäinen kirjoittaja höh:
Höh, mulla oli ja se johtui korkeasta verenpaineesta, joka sitten äytyi raskausmyrkytykseksi. Toivottavasti sinulla on vaan pelkkää päänsärkyä. Tsemppiä!

Verenpaine oli ok. Ja niskan tutkivat, eikä sieltäkään pitäisi johtua |O

Mulla on rv 17 menossa ja kärsin kanssa kamalista päänsäryistä joka päivä. Panadolia olen vetänyt kuin karkkia ja käynyt hierojalla jne - mikään ei auta. Olen kanssa miettinyt että kohta on pakko saada sairaslomaa, ei tässä työkunnossakaan olla. Mulla on migreeni sairautena, mutta nythän siihen ei voi ottaa mitään lääkkeitä.

Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:
Mulla on rv 17 menossa ja kärsin kanssa kamalista päänsäryistä joka päivä. Panadolia olen vetänyt kuin karkkia ja käynyt hierojalla jne - mikään ei auta. Olen kanssa miettinyt että kohta on pakko saada sairaslomaa, ei tässä työkunnossakaan olla. Mulla on migreeni sairautena, mutta nythän siihen ei voi ottaa mitään lääkkeitä.

Mulla ei oikeastaan ikinä ennen ollut pää kipeä, joskus saattoi vähän vaivata, mutta nyt tämä kipu on jotain mieletöntä |O Mä en kyllä ymmärrä kuinka mä jaksan, jos tämä jatkuu vielä kauan. Nyt on vasta rv 7+4 :o

Olethan muistanut juoda tarpeeksi?? Nesteentarve lisääntyy raskauden aikana ja ainakin mulla särki päätä, jos en ollut juonut tarpeeksi.

Entä onko sun näköä tarkistettu milloin viimeksi? Raskaus saattaa hetkellisesti provosoidan näön heikentymistä. Älä kysy miksi, mutta näin se vain on. Mulla on esimerkiksi kaveri, joka on joka raskauden aikana joutunut käyttämään autolla ajaessa ja telkkaria katsoessa silmälaseja, vaikkei niitä muuten tarvi. Näkö palautuu normaaliksi raskaushuurujen poistuttua. (Ilmeisesti siis hormoneista johtuvaa)

Kolmas asia: narskutteletko hampaita öisin? Mulla on sitä vikaa ja varsinkin raskauksien aikana olen ihan hirveästi narskutellut. Se vetää ihan koko pään juntturaan, ei siis pelkästään niskoja, vaan ohimon ja leuan lihaksia myöten. Olo on niin kuin huimaisi ja silmät ovat tosi väsyneet.. siihen auttaakin sitten vain rentoutus ja kenties hammaslääkärin luona käynti.. he ovat ehkä parhaimpia tarkistamaan ton narskutusasian.

Tällaisia tuli minulle mieleen. Toki tiedän monta sellaista omasta kaveripiiristäni, joille on iskenyt raskaudenaikainen migreeni. Eivät siis siitä muuten kärsi, mutta raskauden aikana senkin edestä..

juok sä tarpeeks? kokeile tankata pari päivää vähän enemmän vettä säännöllisesti jos auttas

toinen mitä voi kokeilla on magneisiumin syöminen, se tekee muuteskin ihan hyvää raskaana ollessa (ja sitä ei voi syödä liikaa, koska se ylimääränen poistuu kehosta, että se on siitäkin turvallinen aine)

jos säryt jatkuu, ni men akupunktioon - jos sen hoidon antaa lääkäri, siitä saa kelakorvausta, myös sillon jos se on fyssärin antamaan hoitoa, mut siihen tarvitaan lääkärin lähete

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Kauheeta. Onko toi muka normaalia raskauden aikana??? Mie menisin yksityiselle, ei se panadolin popsiminenkaan ole hyväksi jos sitä viikkotolkulla jatkuu. :hug:

Samaa minkäkin mietin, useimpina päivinä kyllä oon sinnitelly ilman lääkettä ja painunu sitte mahdollisimman aikaisin nukkumaan.

Juominen on kyllä vähentyny aika paljon, ennen lipitin cocista kaiket päivät :ashamed: mutta nyt se ei mee enää alas, niin on juominen vähän unohtunut. Pitää yrittää juoda enemmän.

Kiitos kaikille vinkeistä, jos sais edes pientä helpotusta tähän piinaan :)

Yhteistyössä