Mitä mä teen tän vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeaa

Vieras
Vauvalle (8kk) tuli viime viikon keskiviikkona flunssa, vähän lämpöä, nenän vuotoa, yskää jne. Käytiin perjantaina lääkärissä ja katsoi korvat, kuunteli keuhkot, ei mitään. Määräsi pronaxenia ja sanoi että hampaiden puhkeaminen pahentaa flunssaa (tulossa kolme hammasta). Maanantaina vauva oli terveen oloinen, mutta nyt viime yönä nousi uudestaan kuume, nenä tukossa, paha yskä taas ja itkeskeli yöllä kunnes annoin särkylääkettä. Aamulla heräsi ihan hyväntuulisena, mutta alkoi pian itkeskellä ja lämpöä jonkin verran, annoin pronaxenia, joka helpottikin. Kiinteitä ei syö, tissi menee. Pari lusikallista kylmää hedelmäsosetta suostui syömään. Normaalisti syö reippaita annoksia. Oireili kyllä ekojakin hampaita syömättömyydellä, mutta nyt nakuttaa tämä flunssa, että onkohan korvatulehdusta vai mitä. Pitääkö huomenna jo käydä uudestaan lääkärissä? Särkylääkkeellä kuitenkin ihan hyväntuulinen, touhuilee lattialla ja nauraa. Ei vaan suostu syömään ja nukkuu tavallista enemmän (tietysti kun yöllä valvoi).

Mistä sen tietää, että kauanko voi katsella kotona, josko tulehdus paranisi itsellään? Kun kipu on kuitenkin hallittavissa ja kuume ei ole kova. Viimeksi kaksi kuukautta sitten oli tulehdus, johon ei saatu kuuria ja ohi meni itsellään.

Mä meinasin vastata kaikennäköstä. Mutta oikeasti, jos tuntuu siltä että haluat viedä lapsen lääkäriin näytille niin vie. Niin olen minäkin tehnyt, joskus syystä ja joskus "turhaan", mutta olenpahan saanut mielenrauhan :)

Korvatulehus voi tulla kahessa tunnissa. Ja oikeesti mieti jos on korvatulehus millanen kipu siitä voi tulla, sitte yöllä valvotte kun toinen huutaa kipua. Ja jos ei oo korvatulehus niin hyvä, mutta ootpahan ainakin varmistanu!!
Jeesus mistä näitä uusavuttomia äitejä nykyään tulee!!

Yhteistyössä