Mitä mä teen ton 8kk ikäisen yöunille??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja outovieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

outovieras

Vieras
Nyt on herännyt 3 kertaa puolentoistatunnin aikana. Ja herää vielä ainakin kaksi kertaa :( aiemmin nukkui yöt yhellä heräämisellä tai nukkui heräämättä koko yön.

En ymmärrä, miksi nyt on alkanut nukkua huonosti. Hampaita ei ole tulossa, 7 on tullut ja ne ovat vaikuttaneet jonkin verran yöuniin. Uusia taitoja ei ole nyt vähään aikaan oppinut. Konttaaminen ja tukea vasten seisominen opittu kuukausi-kaks sitten.

Alkaa itsellä jo ahdistaan pelkkä ajatus yöstä :/ mies toki auttaa aina kun pystyy, mutta nyt on ollut töissä todella paljon eikä öisin voi auttaa, koska työt alkavat kolmelta yöllä :(

Mitä mä keksisin? tassuttelua kokeilin, mutta oon niin malttamaton, että ei ole meidän juttu :/

Meillä menee kans vaihtelevasti nuo yöt. Välil nukkuu ku tukki ja välillä herää useasti. Mä sitten yritän ekaks silitellä sitä, mut jos ei meinaa rauhottua annan maitoa. Se on takuu varma keino saada se takas nukkumaan. Ens yönä on muuten pakko herättää, kun se tippui tänään ostoskärryistä. Ni täytyy seurata sitä vähän tarkemmin.
Teilläpä on jo hampaita, ku meil on vaan kaks. Yks on tehnyt tuloaan, mut ei vaan puhkee. Mä olen joutunut yksin aina heräämään, ku mies nukkuu ku tukki. Mut onneks siihenkin tottuu. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Niiskunen:
Meillä menee kans vaihtelevasti nuo yöt. Välil nukkuu ku tukki ja välillä herää useasti. Mä sitten yritän ekaks silitellä sitä, mut jos ei meinaa rauhottua annan maitoa. Se on takuu varma keino saada se takas nukkumaan. Ens yönä on muuten pakko herättää, kun se tippui tänään ostoskärryistä. Ni täytyy seurata sitä vähän tarkemmin.
Teilläpä on jo hampaita, ku meil on vaan kaks. Yks on tehnyt tuloaan, mut ei vaan puhkee. Mä olen joutunut yksin aina heräämään, ku mies nukkuu ku tukki. Mut onneks siihenkin tottuu. :)

Juu, mäkin yritän rauhotella eka muuten, mutta maidolla nukahtaa parhaiten. Vaikka siitäkin tavasta pitäis kai päästä eroon :) se on vaan niin helppoa..
Voi pientä kun on tippunut, mutta sellaista tapahtuu ja toivotaan ettei tullut ihmeempiä :)
Meillä on joo hampaita, 3kk:n ikäisenä tuli kaks ekaa :)

Meillä on kanssa 8.kuisen kanssa ihan mahdottomia yöt. Neuvolasta neuvoivat joko sairaalan unikouluun tai MLL:n internetsivujen ohjeen kanssa kotiunikoulua. Menee varmaan litra maitoakin yössä, aivan mahdotonta menoa. Sitten päivällä ei maistu mikään ruoka.

Tokihan minä sain kauheat haukut muutamalta tyypiltä, että miten voi tippua. No kun yritin tiirata hyllynreunasta hintaa niin siinä välissä sit livahti. Ja oli viel sellanen haalari joka on muutenkin tosi liukas. Opinpahan sen verran etten jätä hetkeksikkään sitä katsomatta kärryihin. :)

Meillä terkka sanoi tuosta maidon juonnista et alkaa olemaan opittu tapa, mut pojalla kyllä monesti maha oikein mouruaa nälkää yöllä.
Koitetaan selvitä. :)

Täällä ois ensi-ja turvakodilla unikoulu, mutta en ainakaan vielä sitä haluaisi. Pitäis kai itse kokeilla kotona, mutta mistä niitä voimia saa? Kun esikoisenkin kans pitäisi jaksaa touhuta päivisin :/
jaha, taas heräs..

Sama juttu meillä 8,5 kk pojulla.Viime yönä nukkui about 22.30-02.30 asti,joka oli tosi harvinaista ollu nyt muutaman yön jälkeen.Nukahti jo kyllä ennen puolta 8,sit puol 11 siirsin omaan sänkyyn.Mutta ton puol 3 jälkeen itkua itkun perään.Puol 4 annoin supon,nukkui ehkä puol 5-puol 8.Ja maidolla minäkin sain'hiljennettyä',mutta kun yritän päästä yöpullottelusta poikkeen..jä tässähän se nyt varmasti onnistuu :ashamed: Joinain öinä kun poika ollu nukkumassa,niin sit kun ehdin kaatua sänkyyn,niin itku alkaa varmasti max.5 min sen jälkeen.Ja sit yöt menny 1-3 tunnin pätkäunilla.

Viime yönä tapahtui ihme. Poitsu nukkui klo 3-8 heräämättä! ennen tuota heräs kyllä puolen tunnin välein, mutta sain nyt iteki nukuttua noinkin pitkät unet :) tuttia laittelin muutaman kerran suuhun ja siihen jotenkin ihmeenkaupalla nukahti..

Uusimmat

Yhteistyössä