Mitä mä teen tuon likan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juu juu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juu juu

Vieras
Aloin kirjottamaan tätä jo pari tuntia sitten kun tyttö oli vielä hereillä mutta kun tuli itku tytölle niin piti lopettaa. Jätti sormensa pakastimen oven väliin! On niin uhmakas ettei tosikaan! Ikää 1v8kk. Nyt on keksinyt sen, että aukoo tosiaan pakastimen ovea ja nauraa vaan päälle eikä puhettakaan että laittaisi kiinni sitä. Tänään sitten tosiaan pari tuntia sitten teki tuon samaisen tempun ja mies meni sitten komentamaan että nyt ovi kiinni. Tyttö sitten totteli ja paiskasi oven kiinni omalla painollaan ja jätti samalla sormensa väliin. Ajattelin että josko nyt oppisi mutta ei, sama rundi jatkui vartin päästä.

Tuo on siis nyt ongelma, koska tyttö sattuu tietämään, että pakkasessa on jätskiä ja siksi aukoo ovea, osaksi kyllä ihan kiusallaankin. Onpa kiva joku päivä huomata kun tullaan jostain kotiin että jaa, neiti olikin avannut lähtiessä oven ja kaikki sulanut pilalle. Tuohon kun ei saa mitään lapsilukkoakaan kun on ne tiivisteet. Mikä siis neuvoksi tuollaiseen temppuiluun?

Anteeksi sekava sepustus, en vaan nyt jaksa keskittyä :D

[QUOTE="huh";22443516]sen kun tietäisi. Meillä 2,5 vee pakastimen ja jääkapin availija :EEE[/QUOTE]

Meilläpä ei onneks yllä jääkaapin vipuun vielä. Mutta ennemmin jääkaappi auki kuin pakastin :( Huoh. On ne niin ihania :D Meillä on nyt varmasti jo eka uhma!

[QUOTE="huh";22443516]sen kun tietäisi. Meillä 2,5 vee pakastimen ja jääkapin availija :EEE[/QUOTE]

Meilläkin. Pakastin tosin imee kerta-aukasun jälkeen usein imulukon niin ettei pikkuherra jaksa vetää sitä auki, mut hetki odottelua ja sillä aikaahan voi aina rempata jääkaapin ovea.:headwall:

Oisko maalarinteippi oven yläreunassa toimiva hätäratkaisu.. ehkä turhautuis kun ei saa ovea auki.. Tai toisaalta kun ei olis huomaavinaan, vaankaikessa hiljaisuudessa vain panis oven aina kiinni. Homion kerjäämistähän tuollainen usein on.

ilmastointiteipillä mäkin oon teipannu jääkaappia, kun on siihen mennyt roikkumaan.. sen on onneksi saanut tarpeeksi ylös, ettei oo saanut revittyä irtikään.

samaa mietin minäkin, toisaalta olen vastaan kaikkia lapsilukkoja ja yritän vaan olla koko ajan kieltämässä. mutta kun aina ei jaksais...
mä mietin jo että vedän tohon pakastimen oveen jeesusteippiä :)

[QUOTE="a p";22443552]Kun tuota just itsekseni mietin, että pahentaako ainainen kieltäminen? Tyttö ainakin vain nauraa räkättää kun kieltää ja ei mitään vaikutusta. Onko kukaan kokeillut tehoaako se, että on vain huomioimatta mitenkään?[/QUOTE]

Mitä teet jos kieltäminen ei tepsi?

Minulla ainakin kokemusta että ainainen kieltäminen noin pienen kohdalla voi vain pahentaa tilannetta. Huomiota koettavat kerjätä, ellei saa hyvällä, ottavat sen jotenkin. Mahdollisimman vähällä huomiolla tuo ovien aukominen, ja tilalle jotain muuta mielenkiintoista.. Isommat sitten ymmärtävät paremmin kieltämisen.

[QUOTE="vieras";22443555]samaa mietin minäkin, toisaalta olen vastaan kaikkia lapsilukkoja ja yritän vaan olla koko ajan kieltämässä. mutta kun aina ei jaksais...
mä mietin jo että vedän tohon pakastimen oveen jeesusteippiä :)[/QUOTE]

Me tehtiin se ratkaisu et laitettiin lapsilukot kaappeihin mihin lapsi ei saa mennä. Silloin kun oli vajaa 2v ja huomiota hakeakseen (perheessä oli just syntyny vauva) meni kaapilta toiselle ja juuriki nauro vain kielloille = tavoite saavutettu. Jäähy tai rangaistus ihan yhtä tyhjän kanssa. Sokkeloinen talo (ei aina näköyhteyttä lapseen), ni ihan lapsen turvallisuudenki takia laitettiin osa kaapeista säppiin lapsilukoilla (esim. jauhokaappi, lasiastioiden kaappi, siivouskaappi). Aika pian sit meni ohi se huomion hakuisuus ku laps huomas et se ei enään tehoa.
Oleppa huomioimatta ku laps levittää jauhokaappia (jossa saattaa olla 10kg säkki jauhoja) sit taas jätettiin sellaisia kaappeja (kuten muoviastiakaappi, kattilakaapi) lukitsematta mihin "saa" mennä tai minkä levittämisestä ei tule mahotonta sotkua tai se ei ole lapselle itselleen vaaraksi.

[QUOTE="äiti";22443616]Minulla ainakin kokemusta että ainainen kieltäminen noin pienen kohdalla voi vain pahentaa tilannetta. Huomiota koettavat kerjätä, ellei saa hyvällä, ottavat sen jotenkin. Mahdollisimman vähällä huomiolla tuo ovien aukominen, ja tilalle jotain muuta mielenkiintoista.. Isommat sitten ymmärtävät paremmin kieltämisen.[/QUOTE]

oon samaa mieltä, samoten ku isommat ymmärtävät syy seuraus suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja Mietintä?;22443602:
Mitä teet jos kieltäminen ei tepsi?

Meilläkään ei aina kieltäminen tepsi, silloin koitellaan käänteispsykologiaa. "Osaatkohan sinä laittaa sitä ovea kiinni?" Ja sitten kehtu päälle "ai miten hienosti, oletpa tosi kiltti"
Ja sitten sitä " A****** on niin kiltti poika että ei avaakaan sitä ovea kun tietää että kaappi menee rikki jos sitä rempataan"

Ja sitten kun sekään ei enää tehoa niin lähdetään toiseen huoneeseen leikkimään kun ei kerran osata olla keittiössä nätisti.
Kaiken maailman hämäämiset on kokeiltu miten kääntää huomio muualle ...

Meidän 1.3kk poju ehti tänäään livahtaa huoneeseen jossa remontti kesken ja levitteli sahanpurua ämpäristä lattialle ja itsensä päälle.. voi sitä riemua.. en kyllä meinannut ihan pokkana edes pysyä, oli laps niin tyytyväisen näköinen.. no sit kaik vaatteet vaihtoon ja pesulle.. hjuumoria vaatii