Mitä mä teen?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Keinot on loppu! Poika 9v varastaa herkkuja. Mitään ei voi jättää kotiin. Useamman kerra ollaan keskusteltu, selitetty, uhottu poliiseillakin... nyt piti leipoa kakun ja KOKO purkki kalliita sokerikoristehelmiä on syöty. Mä en vi### enää jaksa, että omassa kodissa en voi edes mun kakkutarvikkeet (teen tilauksesta) pitää rauhassa. Voinko oikeasti viedä vaikka poliisilaitokseen, luulisi ainakin muistavan pitkään keskustelun poliisin kanssa ( tuskinpa kukaan suostu siellä pitämään puhuttelua). Mitä mä teen?!

Normaaleissa perheissä kuritetaan lasta jos se ei tottele ja niinpä ei alun alkaenkaan ajauduta tuollaisiin tilanteisiin. Mutta ap onkin varmaan yksi näitä vapaita kasvattajia jotka käyvät pikku kullanmurunsa kanssa valovuoden mittaisia juupas eipäs "keskusteluita" jotta kullanmurun tunteita ei vaan loukata.

Mää karjun niin että tottelee. Mutta koska en halua aiheuttaa lapselle turhia kiusauksiakaan, niin mulla on yhdessä kaapinovessa lukko(y) siellä säilyy koskemattomina kakunkoristeet, palasokerit, siirappi, omat karkkini, ja myös osa välipalalekseistä ja pillimehuista (ettei muksut syö kaikkea kerralla).

Osta prismasta lukkosalpa ja munalukko ja kiinnitä ne kaapinoveen!

Normaaleissa perheissä kuritetaan lasta jos se ei tottele ja niinpä ei alun alkaenkaan ajauduta tuollaisiin tilanteisiin. Mutta ap onkin varmaan yksi näitä vapaita kasvattajia jotka käyvät pikku kullanmurunsa kanssa valovuoden mittaisia juupas eipäs "keskusteluita" jotta kullanmurun tunteita ei vaan loukata.
Eiköhän jokaisessa normaalissa perheessä lapset silloin tällöin käy pihistämässä herkkuja.

Ap:lle vinkkinä: laita lapsi maksamaan, jos jotain kalliita juttuja kerran syönyt (olettaen että tiesi, että oli varattu kakkuun).

Jekku-pussi, karkkeja tai muuta hyvää "piiloon", mutta käsittele niiden pinta esim. tabascolla, soijakastikkeella tai muulla myrkyttömällä karmealla maulla. Tee leivonnaisia joiden koostumus ei miellytä edes koiraa. Toivottavasti hieman hillitsee salaa syömistä. Lukollinen kaappi on myös järkevä ajatus, kaikkien kiellettyjen aineiden säilytykseen.

Mutta miksi tilanne on edennyt noin pitkälle? Onko aina ollut makean perään ja onko herkuttelut rajoitettu esim. karkkipäiviin? Onko taustalla tunnesyöminen esim. kiusaamista koulussa? Yrittäkää selvittää oikeasti syy harmilliseen käytökseen. Jos raivoaminen ei tehoa, voisi toimia myös lempeämpi linja, jos taustalla tunnepuolen tai ahdistuksesta johtuva syöminen.

Yhteistyössä