MITÄ MÄÄ SAAN SITTE SYÖDÄ?? auttakaas ny joku.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apua"

Vieras
Eli jos laitan puolet tavallisen kokosesta parsakaalista, 150grammaa herkkusienipaketista,punakaalta noin 200 grammaa, sipuli, 2kynttä valkosipulia ja paistan noi öljyssä, niin paljonko hemmetti tuosta tulee kaloreita??

Eihän tästä tule yhtään mitään. 12kpl fetajuustopalasia laitoin kaveriksi lautaselle, 9prosenttisia, eli kevyttuote olevinaan.

Minusta tuo on ihan syötävä annos, mutta ravintoterapeutti sanoi, että tuosta tulee liikaa kaloreita. Miksi, ja miten niin? Kertokaa paljonko teidän mielestä tuosta tulee kaloreita, kerron sitten mitä rav.ter. oli mieltä.

Minä kanssa sanon, että toivota ravintoterapeuttisi suksimaan suolle! Syö mitä haluat, kunhan et myrkytä itseäsi kevytrasvoilla ja keinotekoisilla makeutusaineilla! Voita ja sokeria, niin pysyy terveempänä ja ruoka maistuukin hyvälle.

kasviksiahan pitään nimenomaan syödä paljon. Vähintään puoli kiloa päivässä, mielellään jopa paljon enemmän.

Mistähän se ravintoterapeutti on koulutuksensa saanut??? Ei kasviksissa ole paljon kaloreita. Keho tarvitsee myös rasvaa, jos haluat pitää hiukset päässäsi ja kynnet hyvässä kunnossa.

Tutustu Patrik Borgin kirjoihin niin ei tarvitse laskea kaloreita.

Oli siis sitä mieltä, että tuossa on liikaa ruokaa. Tykkään syödä kolmisen kertaa päivässä ja täyttää kalorit siten. Se oli aluksi ravintoterapeutille ok, kun niitä omia ajatuksia ja toiveita listattiin. Nyt hän on siis sitä mieltä, että tuossa on liikaa ruokaa. Jos on, niin miten saan sen puoli kiloa päivässä täyttymään? Itse luulin kasvisten olevan terveellistä, ja minulle sanottiin, että niitä saa syödä sen mitä napa vetää. Nytkö ei sitte saakaan?
Fetajuustoja oli siis sen 12 kappaletta ja kevytversiona. Onko se sitte liikaa? Kerran päivässä, eikä edes ku ehkä kahdesti viikossa.

Mitä mieltä te olette tuon annoksen kaloreista? Rav. ter. sanoi, että tulee viitisensataa kaloria. Miten voi tulla?? Ja oikeesti sitä öljyä ei ollut juurikaan, nimittäin sienetkin meinas palaa pohjaan. Ehkä reilu ruokalusikallinen. Se on ainoa rasva mitä ruoanlaitossa käytän päivän aikana.

Äkkiseltään 500 kcal tosta tuntuu aika korkealta, mutta en jaksa nyt alkaa naputella kalorilaskuria... ravitsemusterapeutit on aina sitä mieltä että jokaisen pitäis syödä 5 krt/pvä, mutta mäkään en osaa sillä tavalla jatkuvasti puputtaa jotain. Hän siis varmaan tarkoitti, että toi on yhdeksi ateriaksi liian suurin, mutta koko päivän kalorithan ne ratkaisee.

No öljyssä itsessään on 150kcal jos ruokalusikallisen laitoit. Paljonkohan fetat painoivat, 50g? Se tekee 100 eli noista tulis 250kcal. Tulisko sit kasviksista loppuosa?

Mä sain tuosta kyllä ylikin 500 kaloria. Tossa on kyllä paljon ruokaa. Mutta jos tuollaisia annoksia syöt, (vaikka terveellinen tuo toki on) niin mietin, mikä sulle on asetettu kokonaiskalorimääräksi päivässä? Jos tuossa on yli 500 niin ei siinä jää paljoa. Mikä sinänsä tosiaan on hassua, jos ajattelee, että tuossahan on lähes kasvista ja terveellistä.

[QUOTE="miu";28082039]Miten syöt muuten päivän aikana? Fetajuuston tilalle lihaa/kalaa/kanaa? Onko hiilarit pannassa kokonaan?[/QUOTE]

Päivällisenä tulee tänään pari tummaa leipää ja omena/muu hedelmä. Tuon leivän päälle laitan juuston ja paprikaa, kurkkua, mitä löytyy terveelistä. Mehua en juo, vettä enimmäkseen, mut leivän kans kahvi ilman sokeria.

Tuo on siis yhen päivän ruoka tuossa, nehän vaihtelee päivittäin, ja toki syön kalaa, kanaa, lihaakin. Nyt oli vaan tuo kasvishommeli tänään ja sillä fetalla.. joita oli hyvänen aika sen 12 kappaletta. Sekö tän nyt kaato sitte? =)

[QUOTE="apua";28082109]Päivällisenä tulee tänään pari tummaa leipää ja omena/muu hedelmä. Tuon leivän päälle laitan juuston ja paprikaa, kurkkua, mitä löytyy terveelistä. Mehua en juo, vettä enimmäkseen, mut leivän kans kahvi ilman sokeria.

Tuo on siis yhen päivän ruoka tuossa, nehän vaihtelee päivittäin, ja toki syön kalaa, kanaa, lihaakin. Nyt oli vaan tuo kasvishommeli tänään ja sillä fetalla.. joita oli hyvänen aika sen 12 kappaletta. Sekö tän nyt kaato sitte? =)[/QUOTE]

Ja aamulla oli siis kahvia ja rasvatonta maustamatonta jogurttia.

Ei tuossa mun mielestä muuta ole pielessä kuin olemattomat proteiinit ja light-feta. Itse laittaisin lisäksi esim. grillattua kanaa/muuta proteiinia ja pari palaa täysrasvaista fetaa.

[QUOTE="apua";28082141]Eiku kerran syön sen. En kolmea tuollaista ateriaa.[/QUOTE]

Joo, poistinkin ton omani kun olit tarkentanu jo. En tajua sitten, miksi tuo huono. Selittikö se rt yhtään tarkemmin? Onko ruokamäärä liian suuri kerta-annokseksi, useinhan ne sanovat että useita pieniä annoksia päivässä..

Minun mielestä 500kcal pääateria kuulostaa aika hyvältä jos 3xpäivässä syöt. Mutta en ole mikään ravitsemusterapeutti :)

[QUOTE="apua";28082109]Nyt oli vaan tuo kasvishommeli tänään ja sillä fetalla.. joita oli hyvänen aika sen 12 kappaletta. Sekö tän nyt kaato sitte? =)[/QUOTE]

tuskin sentään

suosittelen kyllä sitä annoskoon pienentämistä vaikka asteittain, tuossa ON nimittäin aikamoinen kasa ruokaa lautasella ja siksi jatkossa voi painonhallinta olla haasteellista. Mulla on nyt 1,5 vuotta samaa projektia takana ja ruuat oli ekan vuoden käytännössä eplkkiä keitettyjä/höyrytettyjä kasviksia + korttipakan kokoinen pala kanaa/kalaa/lihaa tai raejuustoa. Terveelliset rasvat tuli manteleista, pähkinöistä ja siemenistä. Iltapalalla oli Real-leipää, ei muita "selkeitä" hiilareita. Kaloreita päivässä 1200-1500, liikuntapäivinä se 1500.

Paino -42 kg tähän mennessä :D (nyt 165 cm ja n 72 kg)

Joo, poistinkin ton omani kun olit tarkentanu jo. En tajua sitten, miksi tuo huono. Selittikö se rt yhtään tarkemmin? Onko ruokamäärä liian suuri kerta-annokseksi, useinhan ne sanovat että useita pieniä annoksia päivässä..

Minun mielestä 500kcal pääateria kuulostaa aika hyvältä jos 3xpäivässä syöt. Mutta en ole mikään ravitsemusterapeutti :)

Kolme kertaa päivässä syön, ja se oli siis ok tälle rav. ter.lle kun alussa näitä käytiin läpi. Nyt hän sanoo siis että tuossa on yli 500 kaloria ja liikaa kaloreita.

[QUOTE="apua";28082159]Kolme kertaa päivässä syön, ja se oli siis ok tälle rav. ter.lle kun alussa näitä käytiin läpi. Nyt hän sanoo siis että tuossa on yli 500 kaloria ja liikaa kaloreita.[/QUOTE]

No paljon pitäis olla?

[QUOTE="vieras";28082154]tuskin sentään

suosittelen kyllä sitä annoskoon pienentämistä vaikka asteittain, tuossa ON nimittäin aikamoinen kasa ruokaa lautasella ja siksi jatkossa voi painonhallinta olla haasteellista. Mulla on nyt 1,5 vuotta samaa projektia takana ja ruuat oli ekan vuoden käytännössä eplkkiä keitettyjä/höyrytettyjä kasviksia + korttipakan kokoinen pala kanaa/kalaa/lihaa tai raejuustoa. Terveelliset rasvat tuli manteleista, pähkinöistä ja siemenistä. Iltapalalla oli Real-leipää, ei muita "selkeitä" hiilareita. Kaloreita päivässä 1200-1500, liikuntapäivinä se 1500.

Paino -42 kg tähän mennessä :D (nyt 165 cm ja n 72 kg)[/QUOTE]

Eli kasviksia voi sittenkin syödä liikaa?? Rav. ter. sanoi nimittäin, että kasviksia saa syödä niin paljon ku haluaa. Eli kumpaa tässä nyt uskomaan? =) Ja syön siis kolme ateriaa päivässä, huomasithan sen kun ehdotit että liian suuri annoskoko?

Yhteistyössä