Mitä maksaa kivi+kiven laitto Kalevalan Äiti-lapsi-helaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

TS

Vieras
Mulla on kaksi helaa. Esikoisesta saatu sinisellä kivellä, ja kuopuksesta punaisella. Eka hela on sellainen, mihin ei saa lisättyä kiviä, mutta tämä toinen onkin sellainen että siihen saa lisää kiviä!!! Toisaalta nämä kaksi on ihan kivoja, mutta mietin että jos laitattaisin sinisen kiven tähän toiseen, ni olis sit vaan yks hela kaulassa...
Onko tietoa mitä kivi ja sen laittaminen maksaa?

Joo, hassua kyllä se riippuu helasta.... eli mies on mulle molemmista lapsista ostanut, ekasta sanottiin (2005) että ei pysty lisäämään. Sattumalta huomattiin että tämä toinen onkin sellainen johon saa lisättyä!!!

Hopeinen on jotain reilu 60 euroa. Tässä mihin EI saa lisättyä, on vaan satunnaisesti noita "renkaita" ja sit se kivi. Siinä mihin saa lisättyä, on noiden "satunnaisten" renkaiden lisäksi selkeät kiven paikat, eli kolme tähän sais..

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Hopeinen on jotain reilu 60 euroa. Tässä mihin EI saa lisättyä, on vaan satunnaisesti noita "renkaita" ja sit se kivi. Siinä mihin saa lisättyä, on noiden "satunnaisten" renkaiden lisäksi selkeät kiven paikat, eli kolme tähän sais..

se on mun mielestä ihan hyvä että niihin (ainakin joihinkin) saa lisättyä. miettii paljonko maksaisi jos sen korun ottaisi pronssisena vaikkapa kolmesta lapsesta, kiva tonnin koru :whistle: ei ainakaan meidän budjettiin sopisi.

Mulla on hopeisena ja joka muksulla oma hela. Ei se niin paljoa ole, jos ei kerralla osta kaikkea. oon itse ostanut ketjun joskus ajat sitten ja ukkeli sitten helat, lasten syntymien jälkeen. Mutta kivien lisäämiseen en osaa vastata.

Mä just lisäsin yhden kiven, mutta en kuolemaksikaan muista paljonko se maksoi...oliskohan ollu jotain 40e huiteilla...ei kyllä kovin kallis tikki silloin ollut. Soita Kalevalakoruja myyvään liikkeeseen niin saat tietää. Ne lähettää korun Kalevalakorulle, jossa se kivi siihen laitetaan, eivät laita sitä siis siinä koruliikkeessä mihin sen viet.
HUOM! kalevala Lapsi-koru on semmoinen mihin saa lisättyä useampia kiviä. Samannäköinen Kalevala Tynnyrihela on taas semmoinen mihin ei lisäys onnistu. Näin mulle kerrottiin.

On toi pronssisenakin olemassa, mutta siihen ei saa laitettua kiviä. Johtuen siitä että pronssi on niin erimoista materiaalia kun hopee ja kulta (kai liian pehmeetä?).

Hyvä tietää ettei ihan turkasen kallista oo toi kiven lisääminen =) Helassa oottaa vielä kaks paikkaa, jos joskus tulis lisää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja heppu:
Mä just lisäsin yhden kiven, mutta en kuolemaksikaan muista paljonko se maksoi...oliskohan ollu jotain 40e huiteilla...ei kyllä kovin kallis tikki silloin ollut. Soita Kalevalakoruja myyvään liikkeeseen niin saat tietää. Ne lähettää korun Kalevalakorulle, jossa se kivi siihen laitetaan, eivät laita sitä siis siinä koruliikkeessä mihin sen viet.
HUOM! kalevala Lapsi-koru on semmoinen mihin saa lisättyä useampia kiviä. Samannäköinen Kalevala Tynnyrihela on taas semmoinen mihin ei lisäys onnistu. Näin mulle kerrottiin.

Mulla on siis tynnyrihela sinisellä kivellä, sekä Lapsi-koru punaisella.... kiva :(

Alkuperäinen kirjoittaja Minävain:
Mun mielestä tuota korua ei oo pronssisena, vain hopeisena ja kultaisena. Hopeahela maksaa n.60? ja kultainen yli 300?. Tuohon kiviasiaan en osaa vastata.

Juu se on siis tuo Kalevala Tynnyrihela, jota myydään myös pronssisena ja siihen ei kiviä saa lisättyä.
Lapsi-korun idis on juuri useampi kivi samassa helassa, joten siihen useampi kivi onnistuu. Juu kyllä se oli jotain 40e huiteilla punainen kivi+työ Lapsi-koruun

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mulla on siis tynnyrihela sinisellä kivellä, sekä Lapsi-koru punaisella.... kiva :(

No miksi et lisää Lapsikoruun sinistä kiveä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No miksi et lisää Lapsikoruun sinistä kiveä?

Toki voin lisätä, siks tän aloituksen teinki, mut on paljon tunnearvoa sillä helalla, jossa on sininen kivi, jonka esikoisesta sain..... en raaskis siitäkään luopua..

Joku tuossa toisessa ketjussa antoi vinkin että helaahan voi käyttää rannekorussakin. Eli ostaa vaan vaikka Kalevalan verkkoketjua muistuttavan rannekorun ja laittaa helan siihen. Ei mene "hukkaan"; toinen kaulassa ja toinen ranteessa.

Se kiven lisäys kultaiseen helaan oli aika rajun kallis, lähemmäs 100?.Käytiin n.kuukaus sitten kysymässä, kun itse haluaisin punaisen ja sinisen.Noita kiviä ei myydä erikseen vaan ne pitää lähettää Kalevala korulle ja ne tekee sen tehtaalla.