Mitä mielestäsi tarkoittaa " Terveet elämäntavat" ?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vegaaniko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vegaaniko

Vieras
Mitä jos joku sanoo että hänellä on terveet elämäntavat ymmärrät sillä?

Onko hän tupakoimaton, raitis, liikunnallinen, tarkka ruuastaan vai mistä on kyse ja kuka tai miten elävä voi ylipäätään sanoa omaavansa terveet elämäntavat?
 
Sopivassa suhteessa kaikkea. Ruokaa, juomaa, liikuntaa, lepoa, itsestään väilittämistä ja myös toisista välittämistä.- Viimeinen vain jos haluaa että muut älittävät hänestä.

Pienet paheet sallittakoon. Liika asketismi kun on (minusta) pahasta.
 
Elämää joka ei ole yhtään sen pidempi vaan joka ainoastaan tuntuu siltä.

Tonkin voi nähdä kahdella tapaa.

Mä ajattelin ensiksi, että just niin. On hienoa herätä (hyvässä kunnossa) aamulla ja kuulla lintujen livertely ja aamurusko ja nautti aamukahvin kera syntinen kermamunkki ja lounaalla jotain herkkua ja päivällisellä monta olutta ja tajuta niiden jälkeen kontallaan että muurahaisillakin on selkeä päämäärä.

Tai sit jumittaa päivästä toiseen samaa rataa niin että elämä tuntuu pitkältä vaikka on vain yhtä pitkä.

Ja sit en osannutkaan päättää, onko se pitkä sun mielestä hyvä vai paha :D
 
Syö pääsääntöisesti mahdollisimman puhtaista raaka-aineista valmistettua ravintorikasta ruokaa, juo paljon vettä ja on liikunnallinen.
Liikunnallisella en tarkoita sitä, että täytyisi hirveästi harrastaa jotain vaan sellaista aktiivista elämäntapaa.
Jotenkin liitän "terveellisiin elämäntapoihin" myös positiivisuuden.

Terveitä elämäntapoja ei vesitä satunnainen juominen, polttaminen, huumeet tai vaikkapa se, että käy joskus mäkkärissä ja ostaa kerran viikossa jotain herkkuja.

Siinä taas ei ole mitään terveellistä vaikka ihminen olisi täysi absolutisti ja söisi pikaruokaa kerran vuodessa, jos arkielämän ruokavalio koostuu leivästä, vanukkaista, makujogurteista, mehuista, muroista, meetvurstista ja tyyliin makaronilaatikosta, pottumuusista, lihapullista jne.
Ja autolla liikutaan joka paikkaan eikä muutenkaan aktivoida kehoaan muuten, kuin lauantai-iltaisin saunan jälkeen nussimalla.
 

Yhteistyössä